Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 472 ggr
[eeklund]
3

Våren = ny start

Det känns som jag startar ett nytt liv ungefär.. jag rensar bland mina saker, allt från smink till kläder till saker. Jag skänker bort små saker och slänger saker som inte är till användning. Innan det rensade jag kontakter i mitt liv… det känns så bra att verkligen gå igenom en rensning i ens liv!

Nästa steg får vi se vad det är :). Ensamträna hunden och därefter söka jobb och komma igång med det, eller om jag väljer att plugga. Återstår att se!

Ville bara skriva av mig :).

inisklo
0

Va trevligt,att du ville skriva,det är många gången som ventil….psyyyyy

Ja det låter bra,med att rensa o att sen sortera saker o ting i sitt "fack"Jag måste göra sånt oxå ibland andras trivs jag int.Det är bra stil,att int slänga det som typ nån annan kan ha nytta o är hel o ren osv.👍

Jag lämnar grejer o kläder osv till Röda Korset eller Stadsmission…lite olika…andra kan oxå få sånt som jag ej vill mer ha.😕

zabelle
1

Visst känns det kanonbra när man rensat ordentligt bland sina saker.
Borde jag också göra 👍

Zabelle   

[eeklund]
0

#1 Ja! Det känns så onödigt att slänga fina saker som andra kan få användning för :). Om ingen nappar där jag lagt ut annonser får jag nog skänka, då har man gjort en god gärning och det känns alltid super bra!

#2 Ja :). Känns underbart när man rensat bort saker och sorterat osv osv. Ska försöka hålla det som en rutin att göra en gång/år :). Kanske inför varje vår? Då känns nog slutet av vintern lite härligare :).

inisklo
0

#3 hmyyy jag kom på ett annat här oxå…om man int vilja ge bort allt o känner,att man själv oxå kan kanse ha lite mer nytta på saker o ting osv kan man alltid försöka sälja dom o få liten slant…

Jag är ur dålig på sånt,men jag tänker lite mer såt i dag.Alltså farför ska man ge bort allt om man kan tjäna själv nån slant o spara eller int vet jag…ha haa det blev svår mitt i allt😃

citytjejen
1

Visst är det så att våren både känns som nystart och kan även vara en nystart! Tycker att det är en skön känsla med den där nystarten. För mig har våren varit lite ångestrelaterad eftersom jag tidigare haft ett långt förhållande som tog slut under just våren. Men det har jag kommit över nu såklart 🙂Denna vår består min nystart av att jag ska börja plugga, och det känns helt fantastiskt!

/Christina

[eeklund]
0

#4 Jag försöker sälja sånt jag inte använt så mycket, som nästan är som nytt :). Är det ingen som nappar så skänker jag bort dom sen!

#5 Åh, skönt att du mår bättre :)!

Jag har själv arbetat varje sommar förut i typ 7 år.. nu är det slut med det för i år åtminstone! Jag pluggar på distans och kommer nog fortsätta året ut men jag ska inte sommarjobba i år. Jag förtjänar en ledig sommar och få njuta av värme och solsken! Jag behöver det också då mitt liv det senaste året har varit rörigt och hemskt :).

Cristine
0

Alla behöver en ledig sommar och bara få njuta av den, du har gjort bra som har rensat upp och gör nystart, det borde vi alla göra, fast egentligen började jag för ett tag sedan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[eeklund]
0

#7 Det är nog nyttigt med att rensa och ''kasta'' delar av ens liv (människor, saker osv) :)