Vad läser du just nu?
vilken sorts lektyr är din favorit!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gillar tegelstenar som Tolkiens Ringentrilogi och Harry Potterböckerna. Förr läste jag mycket deckare och dramaböcker som exempelvis Sidney Sheldon och Alistair Maclean, men numera är det mer fantazybetonat.
Just nu läser jag Silmarillion av J. R. R. Tolkien, en av de mest svårlästa böcker jag har gett mig på, men jag ska igenom den.
🙂
#1 Silmarillion har jag gett mig på ett x antal gånger men alltid gett upp så jag har inte läst den tyvärr.
De andra, som trilogi och Bilbo, har jag läst några gånger däremot.
Numera plöjer jag deckare. Har märkt att jag kan läsa om några som jag med säkerhet vet att jag läst innan.
Jag kommer inte ihåg handlingen alls så det blir som på nytt😛
/Maria
Just nu läser jag Kraften av Rhonda Byrnes, läser i den lite då och så. I övrigt läser jag ofast böcker om övernaturliga fenomen och liknande. Om jag läser skönlitteratur så sker det oftast när jag har semester och ligger och solar och liknande. Biografier och memoarer tycker jag också om. Tjocka tegelstenar till böcker blir jag mest avskräckt av!
/Christina
#3 Jag gillar tegelstenar för att de räcker länge. Jag har 7 timmars dialysbehandling tre dagar per vecka, så det finns tid att "slå ihjäl". Alla 6 tegelstenarna i serien om Ayla och Grottbjörnens Folk, av Jean Auel till exempel, läste jag på 5 månader under dialysbehandlingarna och då läser jag lååångsaaamt.
😉

En annan "tegelstens-författare" är Diana Gabaldon 7 delar, den första heter Främlingen. En kvinna från 60-talet hamnar i 1700-talet.
Den 6:e är en nästa 10 cm tjock inbunden bok. Pocket några cm tunnare.
Den 7:e boken slutar så att det blir nog en 8:e
Med en bok kom hon till förläggaren och sa hon skrivit en novell, ty den var bara på drygt 300 sidor.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#4 Då förstår jag att tegelstenarna kommer väl till pass 🙂Själv blir jag lätt stressad och åtålig av så tjocka böcker. Tjocka tidningar gillar jag däremot 😃
/Christina
Just nu är det en del i skolan så har inte tid att mysa med en bok. I svenkan läste vi dock Janne Min Vän och Populärmusik Från Vittula ganska nyss och de var himla bra båda två. Böcker som står på kö efter studenten är diverse klassiker som Bilbo och Ringaren i Notre Dame. :)
#4 Men då förstår jag att tegelstenarna kommer väl till pass! Jag blir dock mest stressad av så tjocka böcker🙂Men tidningar får däremot vara tjocka 😃
/Christina
Jag älskar tegelstenar.
Det känns ofta så sorgligt när en bra bok är på väg att ta slut.
/Maria
Jag läser ofta med öronen. Just nu läser jag en bok av Kerstin Ekman som heter "Mordets praktik", som är en roman som utspelar sig i början på 1900-talet. Den har krypande spänning 🤫
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag är en bokmal, älskar tegelstenar, Diana Gabaldons böcker älskar jag, tilltalar min fantasi.
Ken Follets böcker, Stormarnas Tid, Svärdet och Spiran är i mitt tycke jättebra och så fortsättningen som heter En värld utan slut.

Robert Ludlum och John Grisham skriver oxså tjocka böcker.
Började på en P D James igår.
#12 P D James är bra. Jag gillar alla böckerna om kommisarie Dagliesh.
Dessutom har hon gjort den riktigt spännande boken "Människors barn" som även är filmatiserad. Jättebra bok och väldigt bra film.
/Maria

Det var just den jag började på i natt, men lyssnade bara några minuter, för jag insåg att det inte var en Dagliesh.
Visst den är både bra och tankeväckande. Är annars inte så pigg på "framtids-romaner". (Kan inte stava det engelska ordet.)