Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 617 ggr
aggeelin
1

Bestämma själv!!

Som ni ser av min andra tråd så vill jag ha egen tid!

Jag är också i behov av att bestämma själv! Är du?

Såklart går det mesta av livet ut på att kompromissa ihop med andra om stort och smått. Men ibland, de gånger som jag tror att jag är ledig, vill jag kunna rå över min tid och bestämma själv.

Sonen har lärt sig att kolla om jag vill ha besök av honom och barnbarnen. Det är jättemysigt att ha dem här men det finns ju annat som händer i livet.

Imorgon ska vi på barndoppning - oj då - det kanske heter barndop!! Det är sambons barnbarn Alva som ska döpas kl 12. Imorse ringde barnets pappa och frågade om jag ville göra fyra pajer till dopet för det skulle bjudas på lunch!!! Det går ju inte att tacka nej!!

Varför inte bjuda på kaffe om de inte har tid att förbereda med det som de vill bjuda på? Jag gillar ju att laga mat men vill göra det när jag själv "räknat ut det".

Har du varit med om liknande och vad hände då?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Nej , ingen säger till mig vad jag ska göra, jag bestämmer allt själv. Jag skulle sagt nej för man ringer inte samma dag och tar för givet att jag ställer upp

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

#0 Ha ha…barndopping Tyst

Min bonusdotter gör så varje gång någon av dem eller barnbarnen fyller år. Fast hon frågar sin far, som snällt lägger annat åt sidan och fixar.

Jag vill ha framförhållning, då hjälper jag gärna till.

Det kan ju inte komma som en total överaskning varje gång de bjudit in folk, att det kommer att behövas mat eller tårtor???

(Men när det kommer till att passa småbarnen kan jag aldrig säga nej, då är jag värsta curlingmorsan, oavsett vad jag bestämt att jag skulle göra Oskyldig).

Zabelle   

Toyan
0

Jag har gott om egen tid, men vill nån ha hjälp med något så får dom allt fråga om jag kan i god tid.

Fridaaaa
0

Egentid är viktigt oavsett hur man lever tycker jag :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Det vore ju praktiskt om de frågade i förväg!!

[peter54]
0

Det där råkar jag aldrig ut för, varför vet jag inte riktigt, men kanske är det så att alla jag känner vet att jag har mycket med mitt och undviker att be mig om såna saker.

Jag har mycket egentid även om jag naturligtvis måste lägga mycket ledig tid på familj och barn.

Glad

När man som jag har ett mycket tungt medicinskt och fysiskt handikappslass att bära, gäller det att ha roligt när jag är ledig, annars känns kampen för att överleva lätt meningslös.

Det är lite som Roy och Roger i Macken sjunger - "de' ska va' gött å leva, annars kan de' kvitta".

Anders 50
0

Klart man vill ha lite framförhållning, jag villgärna ha tid på mig så att allt blir bra!

Men agge….du kanske ställt upp så mycket tidigare så de tar för givet att du ALLTID kan?   Du har kanske skämt bort folk med att du alltid ställer upp i alla väder? Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#7 nja, jag tror inte att jag alltid brukar ställa upp. Däremot gissar jag att just den här "unga vuxna" görs som sin mor: "jag frågar och vill de inte får de säga nej" - som sagt, det är inte alltid så enkelt att säga nej. Hade vi varit bortbjudna/haft gäster kvällen innan hade jag tackat nej. (systern till "doppappan" vara här så hon hade ju också sett om jag ljugit… )