Så lite som möjligt!
Bestäm Dej för att bara göra saker Du vill och ge Dej själv i julklapp lyxen, att göra så lite som möjligt!
Det krävs träning, för att göra så lite som möjligt, har jag insett!
Ägna en förmiddag åt att lägga fyra bitar på ett 1000-bitars pussel, eller somna i soffan! 
Vad gör Du så här före jul..om Du gör så lite som möjligt ?
Jag har nog svårt att kvala in i den gruppen. Men när det gäller städning kanske jag är med!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 1 Vad gör Du då, agge ? 
Så lite som möjligt! 
När det gäller städning, alltså!
Annars är jag just nu på väg till träningen och sen ska jag iväg och köpa skinka och annat. Och så jobb.
# 3
Det låter bra! God JUl, agge! 
Jag gör ganska lite nuförtiden eftersom jag har haft skavsårsproblemet så länge. Det är nu mer eller mindre läkt, men jag vågar inte belasta så mycket ännu.

Min favoritsysselsättning ;-)
-Öppnar inte post som inte ser viktig ut
-Lägger alla inkommande papper i "inkorgen" utan att ta ställning till vad jag ska göra med dem
-Bortstar bara av det allra nödvändigaste på bilen
-Blandar mig absolut inte med julklappsinköpare i centrum
-Skriver upp saker jag kanske borde göra, men gör dem inte
-Läser inte böcker eller tittar på TV-program där jag anser mig behöva komma ihåg "bra saker"
-Stryker bara skjortor jag absolut behöver stryka
-Undviker människor som erfarenhetsmässigt behöver min hjälp
-Skriver små inlägg här på forumet

Vad jag gör på dagarna?
Ser till att jag och djuren har det bra! Det betyder att det hålls någorlunda rent och snyggt och att vi äter mycket och gott, och vilar när det behövs.
Och så tillbringar jag mycken tid i skogen, antingen med jakt eller sådant som tillhör jakten (finns mycket mer att göra än att hålla i geväret) eller så hjälper jag till med lite av varje där det behövs.
Innan snön kom så var det lite jobb i naturreservatet och nu har det varit lite inhopp som instruktör på naturbruksgymnasiet som är här med 2 skogsmaskiner och 4 elever. Kul att kunna dela med sig av kunskaper som man samlat på sig.
Och som idag…när eleverna klarade sig själva så gick jag och deras lärare en runda med hans gråhund som han alltid har med sig. Den hittade en älg som den ställde och höll på att skälla på i en timme.
Vi smög så tyst vi kunde och till slut så var vi så nära som 30 meter där hunden sprang runt älgtjuren och skällde. Den brydde sig inte alls om hunden utan betade blåbärsris.
Men så kom det en vindpust från vårt håll och då stack älgen iväg och hunden efter. Men efter 6-700 meter blev det ståndskall igen och eftersom det började det mörkna så kallade vi på hunden som kom efter ett tag.
Så har denna dagen förflutit, många andra dagar är ganska lika denna, antingen ensam eller med sällskap i skogen.
Skönt att vara ledig…man ser till att få det där nödvändiga gjort, antingen idag eller nån annan dag och sedan gör man det som är kul.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 8 Låter som sköna dagar, Anders!