Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 2175 ggr
Cristine
0

Minns ni 1998

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

§Jag kommer inte ihåg hur det såg ut i resten av Sverige men så här såg det ut hos mej då när jag öppnade dörren. Det var 4 steg ner till backen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

När jag öppnade fönstret på 2a våningen såg det ut så här, taket över veden ligger en ½meter ner

Cristine
0

Skogen runt om

aggeelin
0

Minns inte, vad har hänt? Vad har du fotograferat för händelse?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Vi blev insnöade 98 det kom massor av snö och det blev enorma drivor av stormen och träden orkade inte med tyngden och föll, jasg har varit på nätet och sett att i Gävle var det ännu nvärr.Sisa borde komma ihåg. jag satt här och undrade om det skulle bli som då

[peter54]
0

Ja då kom det mer snö än någonsin bara över ett dygn, vi fick i närheten av 1 meter snö och vägen var borta. Jag fick ringa till grannen som kom och hämtade mig i sin stora fyrhjulsdrivna traktor och skjutsade mig till landsvägen där sjukresetaxin väntade.

Jag var redaktionsredaktör för SBJFs tidning då och vi skulle precis trycka tidningen, men billen med papperet till tryckeriet satt fast i Gävle i ett par dygn. Det var också då som rapphönsen dog ut här på trakten.

zabelle
0

98 har jag inget minne av att vi hade så mycket snö, men över nyåret 78-79 var här otroligt mycket snö.

Zabelle   

inisklo
0

SkämsNEJ DET GÖR INT JAG…INT ALLAFALL HUR DET SÅG UT I NATUREN OSVObestämd

Anders 50
0

Vintern 98-99 (om det är den du menar) så var det inte mycket till vinter här i småland.

Snö i november som smälte bort i regnet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Var 8 år det året, så minns inte så mycket hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

Kommer aldrig att glömma den vintern..har aldrig varit med om så mycket snö!

Man stängde av hela stan, hemtjänsten fick åka bandvagn dit dom skulle, skolor var stängda, ingen busstrafik..ja, allt var insnöat.  Människor åkte skidor till jobbet, gick man i stan kunde man rätt som det var, stå på ett biltak.

Jag bor ju inte i stan, men då vi åkte in så åkte vi skoter!  Glad

Maria
0

Oops, jag har för mig att det var vintern 95 som var totalkaos i Göteborg.

/Maria

[Sisa]
0

Det var kul att åka omkring i Gävle då…som att åka i snötunnlar.  Vägarna var så upphöjda av snön, att man såg rakt in genom fönstren i husen!   Glad

penke
0

1998 minns jag inte heller som spec. snöig, -97 däremot(?)
en torsdag i november(?) började det snöa,sådär mycket
jag åkte hem från jobbet tiudigt,lyckades sladda hem,o fortsatte vräka ned hela kvällen o natten.
hela Jönköping var bokstavligt insnöat,vägar till o från hade en meter snö
till långt in på fredag eftermiddag
o min balkong på tredje våningen var fylld med snö :-D

nästan alla kunde ta ledigt på fredagen,ingen kom till jobbet mer än några snöröjare ..

:  penke

[peter54]
0

Snöstormen -98 var nog ganska lokal från Uppland och halvvägs upp efter kusten till Umeå ungefär om jag inte minns helt galet.

Värst var det i Gävle, men vi fick nästan lika mycket här. Jag fick vänta i 3 dygn innan jag kunde åka upp till tryckeriet i Hofors.

Glad

stina63
0

Kommer inte ihåg om vi fick någon snö i skåne då. Men 78- 79 kom den snöstorm till skåne

Kommer ihåg de för jag var på nyårsfest hade bara pumps skor på mig på fötterna, de var kallt och inte roligt gå hem i snömassa och storm när man hade högklackade skor

http://www.aftonbladet.se/vader/article10290383.ab

JereMina
0

Var det mycket snö då? Det minns jag inte för jag hade flera djur som dog just detta år och jag sanerade mina tänder från all amalgam. Det gjorde mig så sjuk i flera månader så jag minns inte något om hur mycket snö det var. Det jag minns var att januari efteråt alltså 1999 var skitkall.