Får inte vara pepparkaksgubbe
http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget
Hon borde tänka över sitt yrkesval och även ett och annat.
Den läraren kan inte ha alla "hönsen hemma".
Vart är världen påväg?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men nu är ordningen återställd! Efter en massa bortförklaringar av skolledningen så är det ok att vara pepparkaksgubbe.
Vart är vårt land på väg egentligen?? Snart vågar vi väl inte säga "mörk" längre utan att det anses som stötande.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#1 Ja det är bara en stor bortförklaring dem hade sedan och säga att det var "missförstånd" för att rädda sitt egna skinn. Så fegt 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fruktansvärt att det ska vara på detta sätt, Tänk att de ska gå så långt att man ska behöva skriva tidningen
I sydliga länder får man äta maränger fast de är vita!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker att de som inte gillar våra tradiotioner mm kan dra åt pepparn direkt. 
Urbota fånigt, det är samma idioti som tjafset om att man inte ska få ha kristna traditioner i samband med skolavslutningar i kyrkan.
Om en skola har haft en sån tradition är det väl för höge farao bara att köra på. Man måste väl inte vara aktivt troende för att beträda en kyrka, för i såfall har jag hädat vid varenda skolavslutning.
Löjeväckande. jag gillar verkligen den mammans replik om ku kux klan 
Jag kan hålla med om att det går till överdrift.
Sedan är det märkligt det där med skolavslutningar i kyrka. Jag som är född 62 har bara haft avslutning på skolgården och aula.
Men sonen hade avslutning i kyrkan och vi bor i samma "församling" så det måste ha ändrats under tiden.
/Maria
#7 Jag har heller aldrig haft avslutning i kyrkan trots att jag började i skolan 1961. Vi hade alltid avslutningen på skolgården, men jag vill minnas att ingen av de skolor jag haft avslutning i har legat särskilt nära en kyrka.
Mina barn däremot, har haft samtliga avslutningar i kyrkan. Jag tror att det är olika vad skolorna har för tradition helt enkelt.
Åtminstone en av de skolor jag har haft flera avslutningar i, är dessutom en stor skola med över 500 elever, så det skulle gå åt en hyfsat stor kyrka för att rymma alla även om man delade in i olika skolstadier.
#8 Det märkliga är ju att sonen och jag gått i samma skolor.
Så någonstans på vägen har man blivit "kyrklig"
/Maria
Pepparkakor är pepparkakor och att påstå något annat blir konstigt.
Däremot tycker jag, som själv aldrig har haft skolavslutning i kyrkan, att skola och kyrka inte har med varandra att göra. När sonens klass skulle ha avslutning i kyrkan tyckte jag att det var konstigt. Tycker att det är en sak för skolan, avslutning ska ordnas där.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tycker att det låter jättekonstigt,
men så bra att han fick bli pepparkaksgubbe till slut 
Håller med Agge. Men visst.. kyrkan kan funka bra som lokal,
så länge man inte blandar in Gud i det hela 
#1 + #5
…JA SÅ TYCKER JAG MED.FINNS INT SÅ MYCKE MER,ATT SÄGA,ATT MAN INT BARA SÄGER FÖR MYCKE.
HMYYY
Jag tycker detta är för j….t. Uti i från hur jag tänker.
Vet inte vad som händer här i värden-Vårt Land.
Men det är mycket som verkar stöta folk o många som inte kan äta vissa saker o det är ett stort pådrag för o tillfredsställa, vilket kan vara svårt när det är mer än en människa..Tycker var o en får ta ansvar för vad man kan äta o vad man tål o höra,
Som nu denna läraren som har bestämt att några kan ta anstöt av Pepparkakor
Mig veterligen har inga pepparkakor invandrat till Sverige..Så hur tänker den Läraren..??? Håller Till Fullo med Mamman till barnet här som inte får vara Pepparkaksgubbe.
O sen Rektorn hur står det till i det huvudet..Dumförklarar Föräldern…
Tycker det är skit med många som sitter på poster där de har mandat på o höras..
"""Det är upp till mig o sålla det jag hör…O upp till mig o förklarar för mina barn vad de har fått höra…..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Lägger till denna..
"Av hänsyn till muslimer så ska vi inte ha julskinka på julbordet.
Av hänsyn till "mörkhyade" så tar vi bort pepparkakorna och brunkålen.
Av hänsyn till vänsterpolitiker tar vi bort rödkålen.
Av hänsyn till veganer så tar vi bort alla köttprodukter på julbordet.
Nu sitter jag här med en brysselkål… Nej vänta, den tar vi bort med så brysslarna inte blir förbannade med…
Så nu sitter jag här med nudlar och hoppas att asiaterna tycker det är ok med mitt julbord.
… Nej där rök det med.
Av hänsyn till judar och andra av annan tro så fick jag inte ens det…
Välkommen till Sveriges Julfirande 2012!"
Sen knäcken blir jag väl oxå utan.. då den innehåller `nötter`o de är väl ett hån mot de mindre smarta ;
Lena.P är jag i verkliga livet.
….#14 så är det väl,men var ska man äta då om man hela tiden tar hänsyn om andra?Jaa var är vi på väg…sånt kan vara jobbit om nåt.Alla vi i norden har typ samma livsstil o raditioner.ja ja bätre,att jag är tyst
Jag håller med dig chik o tycker,att du har skrivit tänkvärt…o ja ja
Men varför går man i kyrkan om man inte är troende egentligen? Jag förstår inte det.
#16 Jag ser inte något problem med att vistas i byggnaden även som ateist. 
Men om det är så viktigt att ha avslutningar och liknande i kyrkan, så borde man då även anse att det är viktigt med det kristna budskapet ska ges där.
Om man inte är kristen, varför anser man det är viktigt? Annars kan man vara i vilken lokal som helst som är tillräckligt stor.
#18 Javisst, finns det en aula kan man vara där, men om det inte finns någon lika stor lokal i skolan där alla elever och deras föräldrar ryms, ser jag inget problem med att vara i kyrkan. Där är dessutom bättre akustik än i de flesta andra lokaler.
Jag går inte i kyrkan för någon religiös aktivitet annat än möjligen för att bevista vänners bröllop, dop och begravningar, då handlar det bara om att visa dem respekt och har inget med kyrkans budskap att göra.
Varför man inte kan utnyttja utrymmet till skolavslutningen förstår jag inte. Det handlar bara om en lokal tradition, själv har jag som sagt aldrig haft någon skolavslutning i kyrkan, men här där vi bor nu gör man så och både jag, min fru och våra barn vill ju vara med på skolavslutningen.

#18 Problemet på många ställen är just att det är svårt att få tag i så stora lokaler vad jag förstått och finns det då en kyrka man kan använda sig av så "why not?"
Kyrkan där jag bor har många konserter t.ex för att den rymmer mycket folk och har bra akustik.
/Maria
Jag skulle inte ha något problem med att vistats i en moské heller om skolan valde att ha avslutningen i en sån, utan att för den skull fundera över budskapet man annars förmedlar där.
#21 Precis. Det är ju en lokal enbart när man har skolavslutning.
/Maria
Det var inte riktigt det jag menade. Många verkar anse att det viktigaste för en avslutning är att den är i kyrkan. Det förstår jag inte alls, varför?
Okej, det kan vara en bra lokal, men om det finns en fin aula i skolan som rymmer alla, så ska avslutningen ändå vara i kyrkan, för det är minsann en svensk tradition.
#23 Ja det håller jag med om, kyrkligheten ska inte vara det primära, men så tror jag inte att man tycker här. Vi har ingen annan lika stor lokal på byn.
#23 Ja, det tycker jag också är märkligt. Har man en stor aula så varför ska man fira avslutningen i kyrkan?
Dessutom så är det inte alls tradition på alla ställen i Sverige. Det verkar som det har blivit något nytt på många ställen till och med.
/Maria
#23 Varför ska vi inte bevara våra svenska traditioner? Snart har vi inga kvar.
Snart finns det inga öppna kyrkor längre, bara moskeér.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#23,24,25, Jag håller med. Det verkar som om kyrkan blir det primära. Och kyrkan har inget med skolan att göra.
Ok, om det inte finns någon annan lokal men finns det så varför vara i kyrkan.
#26 jaa-a du Anders…såna tankar blir det här oxå
men alla vill ha sitt…
Samtidigt tänker jag så här,att varför int utnutja kyrkan som vilken lokal
som helst.Många ställen kyrkor skriger av tomhet o int just nån är där..
Slöserin av pengar.Det är bra om man kan använda kyrkor lite som folket
vill…äs nu skriver jag ej mer,för snart spårar det väl ut mitt skrivandet
#26 Eftersom alla skolor inte har avslutning i kyrkan kan man inte säga att det är en svensk tradition.
Sen tja, det är inga problem alls, med att det inte skulle finnas kyrkor kvar, som aktivt används. Inte för mig, som inte är kristen.
#29 Jag tror inte att det är en svensk tradition om vi ser bakåt. Det är, på en del platser en ganska ny tradidion att göra så. För mig som inte är kyrklig är det en konstig tradition. De flesta som tycker att skolan ska vara i kyrkan är själva inte kyrkliga. För mig blir det lite dubbelmoral. Om kyrkan ska användas blir det svårt att tacka nej till kyrkans utbud.