Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 773 ggr
aggeelin
1

Vilken fågel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en fågel på besök hos oss. En fågel som är nästan svart med en mörk näbb. Jag har sett på bilder på Koltrasthonan  men jag tycker inte att det ser rätt ut. Vet ni vad det här är?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Jag lägger ut några bilder för ingen är riktigt bra.

aggeelin
0

Eftersom vi ger mat i burar hittar den här fågeln inget att äta mer än bär. Jag ska åka och köpa jordnötter i påsar.

Anders 50
0

Koltrast. De finns med mörk näbb också. Troligast en hona.

Lägg ut äpplen, det gillar de.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jag har också flera sådana.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Så fin den är!    Kyss

[peter54]
0

Koltrastarna är inte kvar här, vi har haft några som stannat tidigare vintrar, men det här klimatet som råder nu stannar de inte gärna i. De har svårt att hitta tillräckligt med energirik föda i kylan. Äpple är bra, men om det är 20 minusgrader klarar de sig inte på den dieten.

Jag har försökt att få koltrastar att ta annat när det har varit några här och jag har sett att de pickar i sig rent smör när jag haft ut sånt. Jag har provat med banan, russin och hackade torkad aprikoser också, de har ätit av det, men inte så att jag har ropat jippie precis.

Den här koltrasthonan är fotad i januari 2010.

Maria
0

Vart tar koltrastarna som inte stannar vägen?

Jag minns när vi var i september/oktober i Egypten och det kom små sädesärlor på stranden. Det kändes konstigt.

/Maria

[peter54]
0

#7 De flyttar till de delar av Europa där det inte blir så kallt att daggmaskarna försvinner.

Maria
0

#8 Aha. Jag ska fråga min bror och svägerska som tillbringar vintern i Marbella om de sett några koltrastarFlört

/Maria