God Dagens 8/12.
#0…cihk GODMORGON O BAMSEKRAM
Det var bra skriven ang grannar.Någongång ska dom oxå ta hän-
syn
Här är det vitt o vackert o int just nå kallt.Vi ska ut med hunden
o sen ska vi ploga lite på tomten o sen åker vi o handla.
Fast än så länge är int vaken nån annan än jag.
Önskar till ER ALLA en trevlig händelserik lördag,från mig med
varma tankar 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hörde på Radion. John Lennon.Blev skjuten för 32år sedan.Tiden går.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon alla.
Haha, jag grannarna måste ta hänsyn till festprissar
Man märker att man blir gammal när man tycker att sådana nyheter som Lennons död inte var så länge sedan
/Maria
God morgon! Ledig helg! Jätteskönt! Vacker vinter morgon och -6 grader. Solen försöker tränga sig fram. Vi har en hel del snö men nu tycker jag om vintern som bäst. Såhär ska det vara! Har inte mycket planer idag, ska skotta fram bilen och se om det finns någon tvättstugetid. Har alltid mina små projekt, så frågan är vilket jag ska ta tag i. Ska grunna under morgon kaffet. Äntligen har infektionen släppt så jag kan träna i morgon. Gud vad jag längtar! Ha nu alla en skön lördag och njut av den vackra vintern!
Godmorgon!
Massor av snö, men bara -4 grader! 
Ha en skön lördag!
Godförmiddag!
Sol och kallt, -11 idag men det märks inte nån skillnad mot -21 som det var igår. Några stora luddiga snöflingor lossnar från himlavalvet.
Tänker ge mig ut och pulsa i snön om en stund, ska fälla lite lövträd så de vilda djuren får lite extra gott att äta (knoppar) Och på köpet så blir det fin ved till mig framåt vårkanten.
Och visst saknas John Lennon….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 7 Så bra, Anders..att Du tänker på dom vilda djuren! 
Godmrorgon vänner,
Hehe härligt lapp till grannarna,
Idag tar jag lite vila ska iväg till mamma och pappa hälsa på dom.
Anders så fint av dej att tänka de vilda djuren,
Ha en skön underbar lördag
Godmorgon!
Här skiner solen som bara den! Vi försov oss idag. Jag hade ställt klockan på 8.30 för att hinna något idag. Men stängde tydligen av den
.
Vi är ett gäng som gått en utbildning tillsammans och vi brukar träffas för att ha "julmys" och äta gröt och skinksmörgås tillsammans. Idag känner jag mig lite anti, för vi ska träffas redan klockan 13.
Hur mysigt är det att tända ljus kl 13 och hur kul är det med gröt till lunch?
Ursäkta, att jag känner mig anti, men jag förstår inte vitsen. Vi brukar träffas kl 16-17.
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Go'förmiddag!
Kul skylt Chik!
#7 Anders…..>
#10 Agge jag skulle inte heller vilja äta gröt mitt på dan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God förmiddag 
Här fortsätter snöandet, följdaktligen mulet men ganska milt, bara minus 6 hos oss. Vår flicka ska på kalas idag och vår pojke har sin egen födelsedagsbjudning imorgon, han har bjudit alla sina kompisar på Lasergames i Uppsala.

God middag.
Sov länge idag så det blir sen lunch, solen strålar från en blå himmel så jag ska sätta fart ut innan hon försvinner
Hej chik..roligt meddelande, du livar alltid upp oss här
Visst saknar vi John lennon.
Skönt att du blivit av med infektionen flisan.
Klokt att låta bilen stå om du inte behöver ut Frida
Så fint att du tänker på dom vilda djuren Anders.
Ha en fin lördag med allt ni hittar på
God eftermiddag 
Solen orkade fram ett par timmar på eftermiddagen när jag var ute och skottade gång från vedboden till altanen så att vi kan lägga upp ved utanför altandörren.
Jag har glömt att berätta att jag och frugan fick 48 poäng i På Spåret, så "vi vann". Kaxigaste poängen var när tredje resan inleddes och han sa "Milvus" och jag sa till min fru att det är rovfågeln Glada på latin - "Glada Hudik" säger hon då, tiopoängare.

#14 Oj, vad duktiga ni var.
Jag har ingen aning om poängen men jag kunde några frågor i alla fall
Hudiksvall gissade jag men minns inte på vad?
/Maria
God eftermiddag!
Harry Potter och de vises sten på tv, perfekt nu när jag fått allt knäckebröd gräddat. Tolv plåtar blev det.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#17 Oj, det var inte dåligt
Hemmagjort knäckebröd som är så gott…
/Maria
#18 Och det är bara första satsen ;) Imorgon ska jag baka kumminknäcke. Och ja, visst är det väll gott? Det mesta ska ges bort i julklapp.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#19 Det var en härlig julklapp
/Maria
#16 Jag tror att det är vårt "all-time-high". Vi missade ett par av frågorna på Tallin och ett par musikfrågor, annars klarade vi allt tillsammans.

God natt 
Temperaturen har fallit 15 grader sedan i morse och nu visar termometer minus 21. Dags att sätta alla kranar på lätt rinn med andra ord.
#22 Är det så kallt inne i huset eller är det i ledningen in till huset som det är frostrisk?
Måste vara jobbigt! Isolera?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag grävde snö över mina och hade aldrig några problem med fuset vatten, de som köpte huset ringde första vintern..vattnet hade frusit.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#23 Nja det är ett ganska komplicerat problem som främst bottnar i att vi har vattenservitut från grannen som initialt bara var en reservlösning om den egna brunnen skulle fallera.
Det är en ganska klen ledning, en 25 mm-slang som ligger på 40 cm djup, så för att säkra den mot frost skulle den behöva grävas ner djupare och dessutom dimensioneras upp.
Den grävda brunnen ger bara 800 dygnsliter och det räckte bra för gamlingarna som vi köpte av, men för oss tog vattnet slut direkt första gången vi hade gäster här, då gick pumpen torr och brann, så sedan dess har vi nyttjat servitutet.
Investeringen för att göra om servitutsledningen blir stor och vi har beslutat att istället borra efter vatten själva. Sannolikt är ledningen också dåligt isolerad under huset, men där kommer vi inte ner, det är för trångt, så det vet vi inte mycket om.
Ledningen klarar sig till minus 18, men blir det kallare behöver vi har vattnet strilande i köket, badrummet och på toaletten uppepå.