God Dagens 5/12
..En fin dag till er där ute.

Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon chik och alla som kommer in sen! Här är det fullt snöoväder! Det blir till att prova dubbäcken på cykeln ordentligt idag! Jag ska på stort "månadsmöte" och ska snart ge mig iväg.
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon Chik och Agge, och alla ni andra som tittar in,
Ser och känns kallt ut, De blev minus i natt, Idag skka jag inte cykla för jag ska till Höör med en dell av mina arbetskamrater,
Ha en skön onsdag 
Ser att jag har glömt ja och nej knappen idagens kalender, Men de går ändå och får vara så, Annars får jag göra om hela för de går inte att lägga till efteråt 
agge o stina.Vinkar***
agge skall du cykla?+Oj skall man sitta här o vara orolig..Gör som Stina åk med någon..Burrrrr..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Du är go chik
,, men jag hade cyklat annars men jag ska åka ett par mil, de är för långt att cykla
Glömde säga att i söndags vann jag 434 kronor på bomben, Brukar köpa bomben på coop en andel,
God morgon 
Här är som på många ställen oväder idag, det snöar och blåser hård nordvästan, men det är bara 5 minus. Trots snöyran har det inte kommit så jättemycket hos oss, kanske ytterligare 1 decimeter under natten och morgonen.
Godmorgon
Här blåser det också rejäla isiga vindar men det snöar i alla fall inte. Ett par minusgrader (känns betydligt kallare)
Skönt att komma in i värmen.
#5 Grattis till vinsten Stina!
Zabelle
hej hej allihoppa o en trevligt o bra dag till er alla.
Var här bakom dörren o väntade,att nån kommer o öppnar LK
Sen kom chik tack o lov….
Då tog jag o skrev kanska så långt"brev" till er alla o mitt i allt försvan
allt….
oooooooo va man kan blir????
Nå nu är jag inne i värmen allafall
o det känns bra för det tog tid,att
hitta hit igen
…
Jag ska måla om 3 grisar som vi hittade i loppis på lördag.Jag fick göra
ny tryne till en(int hela)o ett par öron till dom andra.Jag såg int,att dom
hadde små skönhets fel.Kanse dom har blivit kvar i loppis då.
Fast jag
kan reparera ett o annat som har gott sönder o måla dom sen.Knappast,att
man kan se skilnat…beror på..ja ja..lite olika sker kan jag,fast det som jag
sydde blev int så bra..kääk
Nå här har vi lite över -14 stiger o stiger grrrrr grrrr
Godmorgon alla
Här snöar det också och jag ska inte gå utanför dörren idag. Jag har tänkt att röra mig mellan köksbordet och soffan.
/Maria
…..#9 bumbleboo…så önskar jag,att kuna göra.
Du är go du…
/Maria
God morgon! Det snöar, för ovanlighetets skull ;)
Idag ska jag baka bröd, och plugga.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Go'förmiddag!
Här vare 17 grader och en sol som försöker kämpa sig igenom, lite svårt att fota genom isen, så ni får se den igen. Ser ni fjärilarna?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Önskar er alla en fin em:) här är fullt snökaos i trafiken pga drivor, bussar inställdA osv urk..ha d så fint "vink"
Mössa och reflexer på ni som måste ut.
Kör försiktigt!!!!
Snö…..
Ha en bra kväll allihop!
Zabelle
God eftermiddag
Sitter och väntar på att läkare skall ringa (någon gång i eftermiddag/kväll).
operationen igår var påfrestande för mamma. Imorgon ny operation, pacemaker?
Annars händer inte mycket här.. jag sitter och är hungrig. Väntar på att make skall komma hem så vi kan käka. Han är sen hem idag, har jobbat i Uppsala och antagligen fastnat i kö. Han tog cykeln i morse till jobbet, hoppas de plogat cykelbanan åt honom
annars får jag väl vänta ännu en halvtimme 
Ha en bra kväll säger jag också 
hoppas ni inte fastnat i en snödriva
Sådär! Nu är jag hemma igen! Imorse gick det bra att cykla (skapligt) men nu när jag skulle hem från jobbet så fick jag gå med cykeln nästan hela vägen. Få se om det går att cykla imorgon
.
Gokväll!
#17 Hoppas det går bra för din mamma. Pacemaker är fina grejer, har en själv! 
Ännu en dag har tillbringats i snöiga skogen med att träna Kalle.
Verkar som han kommer att bli en riktig stjärna som jakthund! Trots att jag haft många hundar i mitt liv så har jag inte sett en unghund med sådan kapacitet som Kalle.
Och han har en kropp som kommer att tilltala domarna på utställningarna också.
Kökssoffan är hans viloplats ikväll. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#20 Fin hund! Jag är ju dålig på hundraser
- är han en stövare? Jag har bott granne med en sån när jag var liten. Spela hette hon och satt mycket ute i hundgård.
#21 Ja, Finnstövare. 8 mån. i morgon, och trivs alldeles utmärkt i hundgården där han har sällskap av Egon (Basset Artesien) som inte alls trivs inne.
#22 Spela och Klinga (Drever) gillade inte så mycket sin hundgård - det var mycket skäll skäll från morgon till kväll!
#23 Inte bra!
#23 Drever har lätt för skall.Synd att dem inte trivdes i hundgård.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#25 Det är ju inte så roligt när de skäller hela dagarna! Nej, det måste vara tråkigt om det är så att det skälls hela dagen.
En kompis till mig har en terrier. Han går gärna ut till sin hundgård när hussse ochh matte åker till jobbet.
God afton 
Just hemkommen ifrån dialysen i Uppsala, 3 timmar för sent, efter en av de mest oroliga bilfärder jag upplevt. Snöoväder, hård vind och mer eller mindre oplogad väg ända hem.
Sikten var som allra bäst omkring 20 meter. Resan på 46 km från dörr till dörr tog 1,5 timmar istället för 45 minuter som det brukar ta.
När vi kom till avtagsvägen upp till oss så kom taxin inte in, så jag fick ringa efter frugan som kom ut och hämtade mig.
I Uppsala är all busstrafik inställd, inga tåg, inga flyg går. Vi mötte två plogbilar på väg hem, men ingen av dem hade plogbladet nere.
Barnen blir hemma från skolan imorgon, vägarna väntas vara oframkomliga eftersom snöfallet bara ökar och vinden är mycket hård.
#26 Nej det är det verkligen inte. Trist.
Ja handlar om träning och helt enkelt om dem trivs ute eller inte. Våra hund är van vid att stå i hundgård, så hon gör det utan problem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#27 Oj, vilken resa! Ja vintern och all den där snön ställer till det!
#20 JÄTTE FIN SOFFA…
ÄRLIGT SAKT DIN HUND
…SE LIKA GO O SNÄLL SOM DU.
….KATTORNA HAR TAGIT KÖKSSOFFAN HÄR,ATT NÅN ANNAN KNAPPAST FÅ PLATS
HUNDEN KAN INT HOPPA DIT FÖR BORDEN ÄR SÅ NÄRA O HON HAR SKADAT SIN BEN REDAN I VALP ÅLDEN..JA JA ALLA BEHÖVER INT TA PLATS I SOFFAN.HMYYYYY MEN ALLA FÖRSÖKER TROTS ALLT 
#27 Så jobbigt för dig med så otäck resa direkt efter en lång dialysdag.
Tur din fru var hemma och kunde hjälpa dig den sista biten.
Zabelle
#31 Vad betyder "hmyyy"? 
#33 hmyyy betyder följande:låt mig tänka/jaa,jaa/så där/jag undrar/…osv
Det beror på…hmyyy 
gäntligen ingen ting lika lite eller mycke som
mmmm(marabo :-) )
Jaha, jag gissade att det skulle vara något sånt, men jag har aldrig sett det skrivas så förut så jag var osäker. Själv brukar jag bara skiva "hm" om samma sak.

#35 det är mitt eget sätt,att skriva så
tro jag.Hmyyy!