Kundvagnen
Vart mathandlar Du ?
Vad hade Du i kundvagnen, sist Du var i affären ? 
Willys oftast, det är den enda stormarknaden med gångavstånd :) Men sist var vi på vårat lilla ICA. Då blev det en flaska julmust, tre sorters te, kattmat och müsli :) Och mjölk, om jag minns rätt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Brukar handla på Börjes, Maxi, City gross eller Willys, beroende lite på vart vi vill storhandla. Vi storhandlar 1 gång/vecka, planerar matlista. Handlar enbart i affären däremellan stohandlingarna om det är något som tar slut t.ex :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Handlar nästan alltid på lördagar, när de öppnar, på ICA kvantum i Frölunda.
Dessutom har de världens bästa fiskvagn utanför "Öckeröpöjkarna"
En ganska lagom stor ICA som jag känner till och då går det fortare att handla.
Har alltid kundvagn och veckohandlar det mesta där.
Har en Hemköp hemma där bussen stannar där man kan köpa dagsvaror om man vill.
/Maria
Bara kundvagn när sambon är med..
Vi är lite slarviga vi vi handlar bara då o då.Mest varje dag..
I dag hade jag en liten korg o var inne på Gekå bröd o lite småfisel..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Handlar på Hemköp på hemmaplan eller på Kvantum eller Willys i Gislaved. Och använder knappt aldrig kundvagn.
Passar på att handla när jag har något annat ärende så det ryms alltid i en vanlig korg.
Igår blev det lite av varje som fattades i kyl och frys, var både på Kvantum och Willys och letade julskinka. Willys hade bara färdigkokta!!! Det är ju ingen sport!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Handlade igår, men hade varken vagn eller korg.
Köpte 2 liter mjölk
Vi brukar handla på Maxi ICA
det är lättast och oftast närmast eftersom
det ligger på vägen från jobb
Brukar ofta ta kundvagn. Om jag handlar på Ica här i närheten så brukar jag ta den mindre kundvagnen. De har de normala vagnarna samt en modell mindre som är jättebra. Perfekt höjd, lagom djupa och långa. Är det mindre så blir det kundkorgen på hjul.
Jag har bara kundvagn när jag storhandlar. Jag handlar oftast när jag åker cykel och då räcker det med en fullpackad korg (en sån som går att dra). Jag handlade idag. En mjölk, sex klementiner och en påse boveteflingor. Jag handlade också en "sallad" med räkor, kräftstjärtar, bönor, morötter, oliver, rucccola och rödlök. Den har jag glufsat i mig nu.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kundvagn är ett måste. Då slipper jag min krycka och kan gå som folk
/Maria
Bumbleboo.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#10 Jag rör ju mig som ett "fyllo"
Det är pinsamt ibland. Förra året när vi var på julbord med jobbet så vinglade jag fram mellan borden när jag hämtade mat och jag kan tänka mig att många av de andra sällskapen trodde att jag druckit för mycket snaps till sillen
/Maria
på min supermercado ica handlar jag 80-90% av köpematen
en promenad närma
ikväll hade jag i handkorgen:
en påse klementiner,en liten mjölk,eko höns-ägg där(hinner inte åka till gårdsbutik) o nötter
, penke
#12 Det här citatet hittade jag på FB o kom att tänka på dig 
"Jag äter inte ekologisk mat, i min ålder behöver man alla konserveringsmedel man kan få"

Zabelle
*skratt* jag såg det där oxå
george burns..(han o jag har samma födelsedag,olika sekel)
I min ålder äter jag all ekologisk mat
för alla smaker jag fortfarande kan få..
; penke
Numera har de små vagnschassin för vanliga korgar och jag brukar välja ett sånt när jag handlar eftersom de moderna kundkorgarna med plasthandtag har pajat flera gånger när jag har fyllt den med mjölkförpackningar till exempel.
Jag kan berätta att när ett sånt handtag smäller av så gör det riktigt ont i handen, en gång uppstod blodvite.
När vi storhandlar tar vi förstås kundvagn. Tidigare åkte vi en gång i månaden till Uppsala och handlade på Coop Forum, men numare handlar vi på lokala ICA. Där är dyrare, men eftersom det kostar soppa för 10 mil att åka till Uppsala, så lönar det sig inte längre.
Sist jag handlade var det en säck solrosfrö, en Ockelbo kryddost (Gouda med kummin), ett paket källarrökt skinka, ett dubbelpack Wasa Sport+, en påse bröd Pågens Lingongrova, paprikamix, 2 gurkor, en påse äpplen (Ingrid Marie) och en påse småcitrus. Allt utom frösäcken rymdes i en vanlig korg, men på hjul.

#15 De är bra de där korgarna på hjul!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet