Hur länge duschar du?
Jag blev nyfiken. Hur länge duschar du?
Oftast tar jag en snabbdusch på ca en minut. Iland lite längre. Om jag tvättar håret tar det nog 7-8 minuter. Jag roade mig häromdagen med att se på klockan. Hårtvätt, dusch, torka mig, smörja in mig och ta på underkläder, 15 minuter (bra att ha lite koll för att planera morgonen)
Är det så att folk duschar 20 minuter?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Om jag har bråttom tar det max 7 minuter inkl. att tvätta håret. Utan håret också runt 60-100 sekunder. "in -> ut".
Lösning för att slippa att tvätta håret: Emergency ponytail.
Men om jag bara ska duscha "för att" så blir det oftast ett bad på 35-40 minuter.
Jösses du var en snabb en,, jag hinner inte äns vakna under den tiden
. Hjärnan och kroppen är inte ihopsatta ännu fått kontakt med varandra,
Men jag gillar att ligga i badkaret, Duscha gör jag i stugan för där har jag ingen badkar.
Men jag duschar även här i lägenheten, Men helst så ligger jag i badkaret
20-30 minuter tar det nog. Duschar man inte så ofta så tycker jag att det är okej. Jag duschar ungefär två gånger i veckan, helt enkelt för att jag inte blir smutsig eller svettig. Men då tvättas håret tre gånger också, ansiktet skrubbas osv. Lika bra att passa på när man ändå står där tycker jag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Ja, precis som du säger - "in och ut", skölja av
. Det är ju faktiskt uttorkande att stå där länge.
#4 Duschar man inte för varmt så kan man stå rätt länge, jag har till och med väldigt känslig hud men klarar en halvtimme utan problem :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#3 Jo, det är ju olika hur man gör. Jag duschar alltid på kvällen annars kan jag inte sova
. Och jag som är frusen duschar ganska varmt, men fort 
10-20 min :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
är det bråttom,går jag in&ut på ..två minuter (torr-torr)
korthårig så håret får bara en tvålig hand igenom..
mer normal kvällsdusch ,även med hårtvätt ger jag fem-tio minuter
beroende på humör o frusenhet,oxå lite beroende på hur genomskitig jag är
duscha länge,har "aldrig" varit min grej,däremot ligga lääääänge i bad,
då jag har tillgång till kar
; penke
Jag är inte någon långduschare av naturen, om inte annat tycker jag ju att man måste tänka på miljön och att duscha länge förbrukar el = miljöbelastning.
Dock omfattas min duschning numera av en komplicerad procedur som om jag beskriver den steg för steg ser ut som följer:
Efter avklädning sätter jag mig på toalocket och knäpper av proteserna som förses med rena byxor och kalsingar så att när jag är färdigduschad kan jag bara resa mig i proteserna och dra på mig.
Därefter tar jag av silokonhylsorna som utgör fästen för proteserna och vänder dessa avigt och ställer dem på badkarskanten. Efter det drar jag fram en IKEA-pall som jag ställer mig på knä på och kliver över badkarskanten.
Sedan duschar jag den undre kroppshalvan medan jag står på knä och därefter sätter jag mig medelst en komplicerad manöver som går ut på att jag hänger på badkarskanterna med underarmarna för att kunna sänka ner rumpan på badkarets botten.
Nu tar tvättning av först benstumparna vid och därefter tvättar jag silikonhylsornas insida med grön såpa. och placerar dem på toalocket där en handduk placerats. Därefter kan jag duscha överkroppen och tvätta håret, det lilla som finns kvar på skallen, så det går ganska fort.
När det är klart måste jag upp i knästående igen, vilket är en ganska svår manöver och kräver stor axelkraft eftersom jag måste häva mig upp. Därefter sköjer jag av mig ordentligt och stänger av duschen och övergår till att torka av mig så långt det går knästående.
Efter det blir det omvänd förflyttning till sittande på toalocket för att kunna torka av benstumparna och även torka silikonhylsorna så torra det går, innan jag måste smörja delar av stumparna med canoderm där påfrestningarna är som värst på huden av proteserna.
Hela denna precedur är svår att genomföra snabbare än 30 minuter och den kräver också tillgång till "rätt" utrustning i badrummet. När jag är borta kräver duschningen mer tid och dessutom assistans av min fru för att det ska fungera alls.

Peter. Jobbigt.
Hur lång tid det tar o duscha vet jag inte.Men skall kolla ikväll.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jisses , det blev en lång och jobbig historia, jag menar jobbig för dig.
Jag som hade tur och fick behålla benen sätter mig bara på en gammal trästol och använder 35 l som finns i behållaren
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja när jag duschar o tvättar håret så tar det ca30min..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har inte en aning. Väl inne i duschen så tar det inte så lång tid. Jag står inte där bara för att spola vatten över mig så det blir effektivt den tiden bakom draperiet.
Men ved-varmvatten har jag gott om för den delen, så jag oroas inte över pingvindöden. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Med duschkräm och schampo och balsam 8-10 minuter. Ska jag raka mig också så 5 minuter till. Hade jag haft kortare och tunnare hår på huvudet hade jag säkert klarat det på 5 minuter.