Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 796 ggr
aggeelin
1

Glöggsäsongen invigd

Vi har varit in till grannen och invigt årets glöggsäsong! För fyra år sen, när vi var nyinflyttade här gjorde vi det vid nästan samma datum som nu. Då planterade vi ett plommonträd tillsammans med grannarna och sen skålade vi för trädet och för Obama i höstens första glögg.

Ikväll kom sambon hem med en flaska glögg och jag hade köpt ost och pepparkakor. Jag kom och tänka på vår Obama-skål och hörde av mig till grannen. Vi tog med oss vår glögg med tilltugg in till grannnen och de hade skaffat en hundvalp som vi nu har njutit av någon timme. Och så har vi skålat för Obama, även i höst!!

Och årets glögg var riktigt god!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Kul..jag blir lite avis!    Skrattande

aggeelin
0

Avis Hunden, glöggen eller grannen ?? GladFlört

[peter54]
0

Jag brukar ta varm svartvinsbärssaft när alla andra dricker glögg. De övrigas förfasning över min varma saft, motsvaras av min förfasning över deras glögg.

FlörtSkrattande

[Sisa]
0

# 2  Hunden, glöggen och grannen..i nämnd ordning!    Skrattande

aggeelin
0

Här har vi beskare som helst dricker saftglögg, och det får de gärna.

Jag är inte särskilt förtjust i den starka vinglöggen som mest smakar sprit. Skrikandes

[peter54]
0

#5 Jag dricker ingen glögg alls. vad är "beskare" i sammanhanget?

Cristine
0

Är inte särskilt förtjust i glögg då den är såå söt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

#6 Ursäkta, nu hoppade mina fingrar fort. Det ska stå besökare. Våra vuxna barn vill t ex alltid ha saftglögg.

[peter54]
0

#8 Aha, det var besökare Glad

Saftglöggen smakar ändå glögg även om den saknar alkohol, därför vill jag hellre ha varm svartvinsbärssaft.

Min fru blir alldeles förtvivlad när jag dricker varm saft. Det kan jag göra annars också om jag är lite frusen efter en kylande utevistelse till exempel. Jag dricker aldrig kallt, inte ens till maten. Häller upp mjölken i mitt glas när jag börjar laga maten så att mjölken blir rumstempererad.

Det är bara när det är 25-30 grader varmt på sommaren som jag kan förmå mig till att dricka kylskåpskallt. Annars vill jag ha rumstempererad dryck, men varm går också bra och svartvinbärssaft är favoriten.

Jag är också den enda dialyspatienten i hela Uppsala som inte vill ha kyld näringsdryck. Nu har de äntligen lärt sig det så att de inte ställer in alla i kylen.

FlörtSkrattande

aggeelin
0

Årets blossaglögg smakar inte sött, kan verkligen rekommenderas!

Anders 50
0

#10 Tack för tipset! Glad Vad heter den i år?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Vi brukar ju allltid göra glögg själva. Jag gillar det mest för att det doftar så gott när den jäser.

Numera så kan jag inte dricka någon alkohol och alkoholfri glögg går "fetbort" som ungdomarna sägerSkrattande

/Maria

Fridaaaa
0

Min sambo har redan börjar dricka glögg, han är inne på sin andra flaska haha Jag dricker inte det *rysningar* vet inte varför, men inte gott :P Jag dricker inte julmust eller svagdricka heller :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jofiel
0

Jag köpte glögg med lakritssmak.

Tyckte det lät lite nytt och spännande. Men det var verkligen inte gott. Inget i min smak iallafall.

Jag tycker glögg ska ha kryddig smak men denna smakade bara varm lakritsdricka.

aggeelin
0

#14 gjäkk!

stina63
0

Jag smakade i fjor glögg med chokladsmak de var väldigt gott. Annars så föredrar jag en helt vanlig glögg

Karmatarerskanise
0

Jag och killen hade glöggpremiär igår :)
En med chokladsmak och en med rom.

Till blev det pepparkakor med blåmögelost!

stina63
0

Låter väldigt gott Hera,, jag har ätet pepparkakor också, Väldigt mumsigtSkrattande

[Sisa]
0

Årets glögg " Blossa 2012 "  fick vi provsmaka igår, då vi var på kryssning till Eckerö.  Smakade kardemumma..gillade inte!    Tungan ute

aggeelin
0

#19 Tror att det är ingefära den smakar enligt beskrivningen

[Sisa]
0

# 20  Ja..så var det nog!  Skrattande