Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kläder-smink-smycken
Läst 11032 ggr
Maria
0

Tatuerade svenskar

Svenskarna verkar vara det mest tatuerade folket i världen om man får tro denna artikeln.

Vad har ni för synpunkter på tatueringar?

Är ni tatuerade?

/Maria

Fridaaaa
0

Jag tycker tatueringar är snyggt i rätt mängd, på rätt ställe och rätt person ;)
Jag vill tatuera mig men vågar inte, min pojkvän har några stycken :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fjäril
0

Jag har tatueringar (två stycken) och jag tycker det är fint om det inte blir för mycket - fast njaa, jag gillar tatueringar Glad!

Sajtvärd på Övernaturligt

[eeklund]
0

Jag har 6 tatueringar och har 3-4 mer jag vill göra :P.

zabelle
0

Nej jag är otatuerad. 
En del färger innehåller giftiga ämnen som jag inte frivilligt utsätter mig för.
Dessutom är jag nålrädd Tyst

Zabelle   

Farwuq
1

Jag säger nja…

Obestämd

Jag tycker att många tatueringar är dåliga och liknar snarast blaffiga blemmor.

Det ska vara med måtta och med stil.

Den gamle superkonservative Farwuq.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Afturelding
0

Jag älskart tatueringar! Jag har än så länge två stycken, dock rätt stora sådana :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
1

Några kan vara snygga några fräcka men när de kommitöver 50 årsstrecket är de varken det ena eller det andra

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

flisan708
0

Tatueringar är helt ok. Själv har jag dock svårt för tatueringar på underarmar och ansikte. Tror det dock är en yrkesskada, underarmar å ansikte ska vara rent. Tycker det inte är passande med tatueringar där om man arbetar i vården. Själv har jag en minnestatuering på höften, gjorde efter mamma dog. Den är privat och kan döljas. Den har sin historia och gör mig glad. Innan hade jag inga tankar på tatueringar och har ingen önskan om flera heller. Men man ska aldrig säga aldrig heller.

[MossQ]
1

Gillar tatueringar och har 5st :) min senaste gjorde jag för 1 år sedan..en fjäder på sidan av halsen..får många kommentarer om den även fast jag e 50 :)))

Karmatarerskanise
0

Är frälst i tatueringar och det enda som hindrar mig från att göra fler just i detta nu är ekonomin.

Tycker det är ett underbart sätt att utrycka sig själv på.

zabelle
0

Gissar att det kostar en del att få en snygg tatuering?

Zabelle   

Afturelding
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Denna kostade mig 3000, så gratis är det ju inte. Den är lika stor som min hand ungefär.

Den ser lite flammig ut för att den höll på att ömsa just där, nu har den varit läkt i ett och ett halvt år och är hur fin som helst :)

/Rebecca

Fridaaaa
0

#11 I en studio brukar dom i regel kosta 1000kr/timme, beroende på detaljer, färg osv :)

chik
0

Nej!! Är så gammal med det…På tevi i går var Gw Persson o han sa vad jag tycker..Om Tatuering..

Min barn har då inte fått gjort det, Ja när de har blivit myndiga..

Som tösser som har halva sidan tatuerad..Hur ser de ut när de blir till åren komna…

Nä det där är inget för mina ögon…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Karmatarerskanise
1

#14 Hur ser  man alls ut när man blir gammal ;) En tatuering gör varken till eller från, rynkorna kommer ändå.

chik
0

Hera..Kan bara skriva som en bekant till mig sa..

En liten ros på bröstet..Innan barna o nu är det en häng växt.Skrattande

Karmatarerskanise
1

#16 Ja, men som sagt, det sker ju med huden i vilket fall som. Oavsett om huden pryds av tatueringar eller inte :) Tatueringarna blir ett med en, så det blir naturligt att de hänger med i åldrandet.

[peter54]
1

Jag gillar dem inget vidare, kanske mest för att många som "gaddar" sig blir blinda för var gränsen går innan det blir fult och omöjligt att se vad tatueringarna föreställer. Då är det lätt hänt att det ser smutsigt ut.

Jag tycker också att många tatueringar är fula, alltså fula motiv. Ta bara de där "taggarna" som så många har nuförtiden, som sticker upp på halsen ur tröjlinningen, asfult. Eller ännu värre, hela händerna och underarmarna fulla med färgklotter.

Jag har inga tatueringar alls, ärr efter över 50 kirurgiska ingrepp har lämnat "kroppskonst" så att det räcker bra ändå.

Jag tycker nog i grunden att det är att förstöra sig, precis på samma sätt som när man plastikopererar sig utan att ha fysiska eller medicinska orsaker, eller att hänga metall genom huden - kroppssabotage helt enkelt.

Jag har aldrig sett någon som blivit snyggare av något av de uppräknade förändringarna, så jag ser mest negativt på det. Snart är det väl så också, att jag är ensam kvar i umgänget utan blå färg på kroppen.

FlörtSkrattande

Farwuq
0

Kloka ord.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
0

Jag är ju gift med en tatuerad man och pappa och farfar var också tatuerade så jag tänker nog inte så mycket på det.

Jag gillar inte tatueringas som sticker upp på halsen eller på händerna.

Jag har massa arbetskamrater som är tatuerade.

Vår son är också tatuerad och jag till och med betalade hans första tatueringTyst

Han har alltid varit rädd för nålar och blod och jag retade honom och sa att när han fyller 18 så ska jag tvinga med honom till en tatuerare och tatuera in mamma på armen.

Jag trodde ju aldrig att han skulle ta mig på ordenFlört

Själv har jag inga tatueringar och är glad för det.

/Maria

Karmatarerskanise
1

#18 Tur då att det är vi som har tatueringarna som lever med dom och inte du ;) Det är verkligen en smaksak. Jag tycker det är riktigt snyggt med tatueringar som går upp längst halsen, hela armar och ryggar, och piercingar är även det riktigt snyggt :)

[peter54]
0

Min pappa är också tatuerad, han har fyra stora bilder på överarmar och underarmar.

När jag var kanske 10 år, skulle han prova en tatueringsnål och då testade han den på mig, 8 stick, men den punkten är borta nu under ett operationsärr på underarmen.

aggeelin
0

Jag skulle i och för sig kunna tänka mig en liten tatuering men kommer inte att göra det för jag tror inte att jag kommer att gilla den alltid i alla tider.

Vad jag förstår så ökar behovet av att ta bort tatueringar i takt med att fler gaddar sig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
2

Såg ni knäppisen som sandpapprade bort tatueringen? Tyst

Maria
6

Det var ju poppis med tatueringar i svanken på tjejer. Det kanske det är fortfarande, jag vet inte men jag tänker mig på framtidens äldreboende med alla små tanter med någon drake som sticker upp ur blöjanSkrattande

/Maria

chik
0

Peter Nä!!Hade han Ångrat sig..

aggeelin
0

#25 Jag kan också se det framför mig! Det ser ut som att det kommer att mycket mer vanligt att vara tatuerad än inte, så då är jag väl lite udda. Men nöjd.

[peter54]
1

#25 Det stod i tidningen härom veckan. Visst gick tatueringen bort såsmåningom, men det blev ett riktigt fult ärr istället.

aggeelin
0

För mig är det så att jag tycker om att kunna variera mig. Byta gardiner, kläder, örhängen osv. Därför vågar jag inte tatuera mig. Tror att risken att jag ska tröttna är stor.

Ni som är tatuerade, hur gjorde ni för att välja en tatuering som ni säkert kommer att tycka om hela livet?

[eeklund]
0

#29 Jag tog tatueringar som symboliserar delar av mitt liv.

Mitt kinatecken på handleden står för kvinnans styrka, det säger allt.
Min fenixfågel på vaden står för att jag aldrig kommer ge upp, oavsett motgångar (fenixfågeln reser sig ur sin egna aska).
Min fjäril på ryggen står för frihet och att man alltid växer (min tolkning från puppa till fjäril, man utvecklas och växer).
Mitt ''E'' med blommor är bara random, jag heter ju Ellen så..
Min text ''breathe'' står för att man aldrig ska glömma bort att andas, allt löser sig om man bara slappnar av och andas.
Mitt hjärta på foten står för allt och alla jag älskar.

Visst har jag tyckt dom inte är så fina vissa dagar MEN dom är en del av mig.. dom passar mig. Jag gillar dom riktigt mycket trots allt och varje tatuering har en viss betydelse i mitt liv.

Jag tänkte efter vad jag står för här i livet, vad som symboliserar MIG och det vart dessa tatueringar.. och jag är inte klar än men kommer inte göra stora tatueringar mer :). Fjärilen och Fågeln duger!

chik
0

bumbleboo#25.Du smet i mellanFörvånad

Det där ser jag med framför mig.Haaaaaa…Min dotter har en sådan där värsting i svanken..Obestämd

Hoppsa Peter..

agge..man kan ju' Någonstans få en lur tato. som sitter några veckor..Tyst

Om man vill vara fin eller smälta in på badet..

Karmatarerskanise
2

#23 Ja, de som tatuerar sig blir yngre och yngre, därför är valen inte lika genomtänka och därför är det många som ångrar sig.

#25 Hahaha :)

#29 Jag har en del som jag bara finner snygga, och de har ju blivit en del av mig och är inget jag går och tänker på, därför vet jag att jag aldrig ångrar dom. De är en del av mitt liv. Andra har jag för att de betyder något. Som en tatuering är för mamma. Henne kommer jag alltid älska villkorslöst.

Jag tror lite det handlar om vilken syn man har på tatueringar och kroppen. Är man en person som redan innan tänker "tänk om jag ångrar mig" så är risken stor att man gör det, för då är tatueringar något stort för en.

För mig har det aldrig varit en stor sak att tatuera mig. Ser det bara som utsmyckning, mitt sätt att utrycka mig. En rolig grej ;)

aggeelin
1

#32 jo, jag tycker också om  att smycka mig men jag vet att jag vill ha variation. De örhängen jag köpte för 15 år sen vill jag inte använda idag, smaken förändras.

Karmatarerskanise
0

#33 Ja, smaken förändras, och det är då man gör en ny tatuering ;)
Men som sagt, vi är olika personer. En del bör inte skaffa tatueringar eftersom dom som du skriver tröttnar.

Själv är jag inte en person som tröttnar på delar av mig själv, men som däremot kan skaffa nya då jag hittar något som passar just då. (och då plånboken håller med)

Fridaaaa
0

Man kan ju ibland tatuera över en gammal tatuering eller bleka bort med laser, dock kostar det mycket med laser och ger inga garantier att det försvinner helt heller.

Maria
1

Kom på att min bror och även min svärfar är tatuerade. Himmel det är ju nästan hela släkten.Förvånad

Min man har en tatuering gjord av legendaren Tattoo Jack i Nyhavn. Den är visserligen gammal och blek men han gillar den.

En av mina arbetskamrater har varit ihop med en tatuerare och rest runt i Amerika och har tatueringar gjorda av kändisar inom den branchen. Jag minns inga namn. Hon har i allafall en fantastisk solros på armbågen där själva knölen är mitten på blomman.

/Maria

lenjon1
0

Ja jag gillar tatueringar men är ganska kräsen….har tre själv och vill ha fler men som ni själva konstaterat här på tråden - de kostar

Kram

Anders 50
0

Gillar inte tatueringar, möjligen någon liten sak, men vill inte pryda mig med någon själv.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#38 Milde tiderGlad

/Maria

Karmatarerskanise
0

#38 Är det bara jag eller har hon något som dinglar mellan benen haha ;)

Anders 50
0

#40  Visst har hon! Ska man va fin så….Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

lenjon1
0

#38 Söte gud…ordet lagom var nog aldrig aktuellt för henne

zabelle
0

#38 Herrejisses…… Tyst

Zabelle   

[peter54]
0

Ja den där tanten har jag sett på TV, jag undrar om de kommer att stoppa upp henne när hon dör och placera på något museum över exhibitionistiska galningar.

Flört

En fjäril på skuldran fick alla prostituerade i Frankrike förr, för att de lätt skulle kunna identifieras.

Jag funderar över alla de där tecknen och symbolerna som verkar vara ledord för dem som väljer att tatuera sig. Lite märkligt är det ändå för mig, alltså såna grejer har jag ju också, men de betyder ju bara något för mig själv och då passar de bäst inne i mitt huvud. Att visa dem för omvärlden har inget syfte.

Jag la ju upp en massa gamla teckningar på FB i helgen och en kompis tyckte att jag skulle "gadda" mig med bödeln jag tecknade som 20-åring, men eftersom jag skulle kunna dö om jag tatuerade mig, så var det en annan kompis som föreslog gnuggis av bilden, haha, det skulle nog passa mig bättre.

Glad

aggeelin
1

#44 Fint tecknad bild men den skulle jag inte våga bära på kroppen!

[peter54]
1

#45 Nej inte jag heller, vad skulle den symbolisera för andra som såg den kan man undra.

penke
1

Jag är ..Oklottrad..
men,har funderat lite om det ibland
och har släppt tanken för jag inte finner någon..evig nog

alla stam/svank mode-nycker.. Obestämd
elr från teves (amerikanska) "gravstenar/minnen" människor patriotiskt ville har inritade efter alla döda i deras krig ..

..det,är ju inga .. personliga 
även Om det är under deras skinn 

(#38)
Om hon har kläder på
ser hon väl anständig ut .. Cool

:  penke.
färgstark innifrån  Tungan ute

[MossQ]
0

Verkligen fint tecknad peter:-)

Jag skulle känna mig naken utan tatueringar..och vill ha fler..d blir som ett gift och dessutom så tycker jag att d är skönt att bli tatuerad ..låter sjukt kanske..men d är jag..dom är åxå en del av mig och mina känslor som jag fått utlopp för..som gjort mig hel..Tycker åxå att tatueringar är otroligt sexigtTungan ute

Denna quinna är min favvo gaddare och jag har en dröm..vet att den aldrig blir av..men d är att Kat Von D skulle gadda mig  i LA

Maria
0

Jag gillar Kat. Hon är en fantastisk konstnär. Precis som PeterGlad

Sonen har ritat sina tatueringar själv. Ska fråga om jag får fota honom.

/Maria

[MossQ]
0

Ja mycket:-) å va skojj jag vill gärna seGladom någon vill se min fjäder på sidan av halsen kan jag visa den :-)))

[peter54]
0

#48 Oförställt och naturligt naket är det vackraste av allt och Kat kan aldrig mer bli naken. Det ser jag som en oerhörd förlust. Någonting är borta för all framtid.

anise
0

Jodå jag har en som min son ritat och tatuerat på min rygg,det är en blomma som innehåller ett hjärteblad för varje barn och deras födelseår…den sitter mellan skulderbladen så jag kan välja om jag vill visa den eller ejSkrattandeHär är den alldeles nygjord

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

[MossQ]
1

anise snyggFlört slänger in min fjäderSkrattandeOch jag respekterar alla som inte tycker om tatueringar..smaken e ju som baken..dvs delad..om man nu inte sytt igen delar av den..man vet ju inte i dessa tider hahaTystSkrattande

anise
1

Mossq Tack..hade mina funderingar om jag skulle våga men det var klart att en mamma ställer upp när sonen behöver frivilliga att tatuera under utbildningen. din fjäder är jättefin men jag är för gammal för en sån placering.och du har så rätt i att smaken är delad ..som tur är..du skulle se min son han har mååånga, det tråkiga är att folk så lätt dömer en,många tror att han är en hårding,men softare och snällare får man leta efterGladJag är iaf.stolt över min den betyder mycket för mej…

Maria
1

Min man har ofta fått frågan -Har du varit sjöman eller har du suttit inne?

Han brukar svara, bådareraFlört

/Maria

anise
0

bumbleboo…det var smart av din man …Flört

[MossQ]
0

Skrattande

Maria
0

Ja, det brukar få tyst på folk för ingen kan med att fråga vidare och tror att han skojar (vilket han inte gör)Flört

/Maria

fotokrafs
0

#44 Häftig teckning!

Jag har inga tatueringar (inga piercingar heller)

Visst finns vackra tatueringsmotiv, 
men vette sjutton om jag skulle ha de på kroppen
Vet att smaken är delad
men har ändå svårt att förstå en hel del motiv
och framför allt att vissa kan med och tatuera andra

Maja2
3

Jag har den här texten tatuerad på vänster underarm. Jag fick texten som väggtext av mina barn när jag fyllde 45. Den texten representerar allt ifrån barnens födelse, deras första ord, första tand, första skoldag, våra resor, studentbalen, studenten …. alla dessa minnen med barnen, ryms i den texten, och betyder oerhört mycket för mig.

[MossQ]
2

#60 Snyggt:-)) Måste få visa min vargunge åxå som jag har på vaden:-)))

Afturelding
2

#61 Åh så fin! Vem har gjort den? :) Jag letar efter en tatuerare som är lite mer inbiten på realistiska motiv.

/Rebecca

[MossQ]
2

#62 Tack jag gillar din/dina åxå även fast jag glömt skriva d här Kyss

Denna har Dock Forest gjort för 7 år sedan:-)

Itchy
1

tatueringar är snyggt, om motivet passar personen det sitter på…och om tatueraren gjort ett bra jobb ;)

jag själv har 4 tatueringar :)

(men en av dem visar jag ogärna upp då tatueraren gjorde ett skirjobb)

detta är mina råtttassar, som symboliserar min kärlek till mina råttor

You can't spell Bitchy without Itchy

Itchy
1

och dessa är mina nyaste tatueringar som är symboler från ett spel som jag älskar :P

You can't spell Bitchy without Itchy

[MossQ]
0

Tycker d är så vackert då man symboliserar känslor..säkert passar d digKyss