Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 824 ggr
Cristine
0

Sover du som du ska?

Jag sover mer timmar nu men bitvis och det känns inte bra för jag är aldrig riktigt utsövd.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

För det mesta.
Men har vissa perioder eller nätter när jag har svårt att sova.
Och speciellt sommartid pga ljuset.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Jag har ju alltid haft svårt att sova sen jag var liten. Som jag berättat här förut så lämnades jag bort till min moster när jag var drygt 3.5 år. Jag var där ca 2 månader innan jag fick min bror och jag gissar att jag grundlade mina sömnsvårigheter då. Sen är jag också kvällsmänniska och morgontrött. Jag har läst att vi som är kvällmänniskor får "duschen" av melatonin sent under natten och därför är vi trötta på morgonen. Jag har jättesvårt att komma upp på morgonen och svårare blir det för varje år.

Nu har jag försökt jobba på att lägga mig samma tid varje kväll. Jag ligger sen och lysssnar på guidad meditation, som jag tycker är riktigt bra. Jag har nog somnat lite bättre än vanligt men inte är det lätt inte.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Sover till och från, men bättre nu på nya madrassen, och  har inte så ont när jag vaknar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

# 3 Är det bara madrassen ?Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[VSK]
0

Nä jag sover alldeles för lite och ojämt. Vaknar varenda eviga natt runt kl 03:00 Obestämd

chik
1

O' lider med er som inte soverGråter

Jag är väldigt beroende av åt vilket håll jag ligger med huvudet ( ja en sådan där krånglig människa)

Vi bytte sovrum för ca ett år sedan o där sov jag så himla dåligt låg vaken länge o vaknade ofta…Det är ju så att vissa rum kan man bara ha större möbler på ett sätt..För att det skall se bra ut..

Men för ca 1 vek så ändrade jag sängen (Ser inte bra ut) O efter det så somnar jag som en stock…

Sån är jag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

Mitt problem är omvänt. Jag sover alleles för mycket.

Jag lägger mig runt 22 ungefär och går numer upp klockan 6. Förut gick jag upp ännu tiigare för att huvuvärken skulle släppa.

Sean sover jag i snitt 2 timmar på dagen efter jobbet.

En liten lur på bussen eller någon annanstans kan det också bli.

/Maria

chik
1

AHa du ligger o sitter på rätt ställeFlört BumblebooCool

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
2

Jag sover bra om jag inte blir störd, men frugan snarkar om hon hamnar på rygg i sömnen och då vaknar jag direkt och har lite svårt att somna om efter att jag knuffat på henne så att hon vänder om på sida och slutar dra timmer.

Vi ska också byta madrass, för på min sida är det uppförsbacke mot mitten, så jag riskerar att ramla ur emellanåt.

Glad

[JiggyTheManiac]
0

Det gör jag verkligen inte. Måste äta minst 2 sömnmediciner varje kväll/natt för att få sova. Annars är sömn inget jag får alls. för uppvarvad jämt, men inte alltid på ett bra sätt…

[peter54]
0

#10 Jag fick en sömntablett en gång för många år sedan när jag låg på sjukhuset och hade svårt att sova. Visst somnade jag, men jag hade de värsta mardrömmarna i mitt liv, så jag vågar aldrig ta sömntablett igen.

Flört

Hans K.
0

Jag sover som en stock varje natt, och känner så med alla som inte kan sova. Jag har några gånger vridit och vänt mig…några timmar o det är inte kul…
Kanske ni som sover dåligt har sängen i ett Currykors ;-) Man kan aldrig vara riktigt supersäker på nånting här i välden…

Anders 50
0

#3 Varierar! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jag hinner knappt lägga huvudet på kuden så sover jag, problemet är att jag vaknar efter 4 timmar, så lägger jag mej kl 23 ja då är jag ju uppe kl 3. Currykorsen mätte jag ut innan jag möblerade men egentligen hade katterna redan gjort det åt mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Jodå jag sover bra, Fast jag tar tid på mig innan jag somnar, Men sover gott gör jag, Iite mer  timma får jag när jag är ledig, När jag ska jobba blir de lite mindre timmar,  Jag är den som tycker om att sova länge.
De får mig att tänka på att det är dags för mej att lägga mig, Har jobat kväll,

[MossQ]
0

Älskar att sova och har inga problem alls..måste vara jättejobbigt att ha problem med detta..därimot har jag börjat vakna jättetidigt med panikkänslor..och d e mindre najjs!