Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 830 ggr
[MargaretaA]
0

Modern årensning

Har ni sett hedebyborna på TV där man gör en stor affär av årensningen? Det har ska ju föreställa att vara förr i tiden men vassen växer ju upp på nytt varje år.

Trosa kommun rensar fortfarande sin gamla å - fast med brutalare metoder  - mitt i värsta häcknigssäsongen röjer de med en "slottermaskin" i vassen och krossar en massa bon och dödar mängder av fågelungar - det borde vara fängelse för sånt!FörvånadSkrikandes Gråter

Sörmlands Nyheter

[MargaretaA]
0

Länken landar lite konstigt… man måste skrolla uppåt för att kunna läsa notisen.

chik
0

ja!!Kan bara hålla med. Sen så kör dom väl mödderverk också, så det skall bli riktiga problem.

Man kan undra hur dom tänker? O dom skall ju vara inteligenta!!Jag är glad att jag är dum o glad o gillar lite fågelkvitter o vass.-Men det är ju jag, det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

ja förklaringen ska visst finnas i papperstidningen, men den har jag inte. De har säkert en jättebra förklaring…Obestämd

[GunillaF]
0

Jag tycker vi har lagar mot/för allting i Sverige så det borde finnas någon lag som förbjuder att förstöra för fåglarna under deras häckningstid också!

Cristine
0

Ja fy vad jag blir argSkrikandes

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

..nå´n kanske skulle ställt fram en back o frågat om nå´n av dem heter Svensson  .. ?  :- /

det låter väldigt mycket som en skrivbords"tanke",att göra det NU,inte vänta tills ungarna är simkunniga…fast,det kanske  var meningen,"hålla undan skadedjur/fåglelbeståndet" ?

hjälp dem med hjärta/hjärna,så de nästa år å-rensar tidigare eller senare (insändare)

*kvitt*

penke

[MargaretaA]
0

Ja tyvärr kan jag inte köpa tidningen eftersom den lokalblaskan inte finns norr om Stockholm, men det skulle vara intressant att veta varför de gör så här? läser man kommentarerna så är det många som är upprörda. Men det är väl inte första gången som en kommun tror sig stå över lagen. Vi vanliga mönniskor får ju inte släppa lös våra hundar nu för att de inte ska störa viltet. Men det är ju hundar det Rynkar på näsan

JereMina
0

#0 Jag såg denna gamla tråd och kan tala om att samma sak (som Trosa kommun) vill vissa i vår by göra men det har vi andra satt stopp för Skrikandes

aggeelin
0

#8 Bra jobbat där!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Det blir jag glad över att höra, att folk agerar för de som bestämmer tycks ha spån i huvudet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.