Vi blir äldre
Såg ett program på tv i gårkväll/natt som handlade om våra gamla som blir äldre och äldre, Speciellt så har vi fler 100 åringar nu i hela världen. Finns ett ställen på jorden där det finns flest 100 åringar de är japan. Okinawa i japan har flest 100 åringar. Dom är friska och kan gå, Håller på med sina trädgårdar
Ett ställen i USA bland Batiströreslen har jag för mig att det var, En kyrka i USA där det är flerst friska 100 åringar i USA,
Frågan är vad är det som gör att man kan bli så gammal som över 100 år?
Som dom visade så äter dom anorlunda, Japan äter dom mycket kalorifri kost men näringsrik, Mycket grönsaker som värms upp Eller äts råa, Sen lite fisk
USA Batistkyrkan åt dom ingen kött Men fisk Grönsker linser böner
Sen så har dom gemenskapen sociala nätvärket som stärkte dom och deras tro,
Väldigt intressant se programet.
Maten är A och O
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja de är de cristine,, Så jag blir inte så gammal även om vi i vår släkt blir väldigt gamla,
Farfar blev nästan 100 år och han rökte och tog lite snaps mellanåt, Åt fet mat, Så jag undrar om det inte är generna också
Kanske är en blandning mellan de, För maten och sociala nätvärket har en viss betydelse. Men även generna också,
Dom visade också att det finns en annan bild också i japan, Där den yngre generationen har börjat äta mer mat som hamburgare. Något dom inte har gjort innan
En läkare tog prover på dom äldre i japan, Där visade de sig att dom hade väldigt lite fria radikaler, Eller vad det nu heter
Hur mar man räknat här? Att Japan har mer 100-åringar än Sverige är ju ganska naturligt med tanke på mängd japaner
eller har man jämför ex antal människor?
/Maria
Nä de var speciellt ställe i Japan Okinawa Där det var väldigt många äldre.
Här är en artikel om just detta, Där står lite om de
#7 Spännande
Åke Rundgren som det står om i artikeln är min gamle chef
/Maria
Vad häftigt humlan 
I japan är det mycket träning inom kulturen dessutom, ofta i form av kampsporter, det torde vara en bidragande faktor till att kroppen håller sig fräsch.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#0 Det kan inte vara de enda förklaringarna, för då skulle de människor som bor i de områdena ha haft flest hundraåringar i tusentals år och så är det inte.
Att bli mycket gammal var förr något ganska ovanligt, så jag tror nog att bland annat tandvård och modern medicin tilsammans med ökad välfärd är viktiga faktorer också.
Peter jag vet inte men enligt undersökningar som dom gör visar att dom lever längst i de området i Japan i världen,
http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=1453
Står lite här i länken också om just de dom tog upp i programet, Väldigt intressant, Men sen om det är så vet jag inte
Jag har hittat programet som jag såg i natt
Mysteriet med 100 åringarna
http://www.svtplay.se/video/298856/mysteriet-med-100-aringarna
Dels mat, dels bra sjukvård. Man kan ju t.ex få ett nytt hjärta om det börjar haverera, man kan få medicin när man har diabetes och man får akut hjälp när det händer något, som kanske stroke eller hjärtinfarkt.
Bara sådant hjälper ju till mycket.
Sedan vet vi ju mycket mer om oss själva nu än vi gjorde för kanske 50 år sedan, som att man behöver sova si och så mycket, att det är ohälsosamt att äta för mycket/för lite, att viss mat är skadlig för kroppen och så vidare.
Det finns ju många faktorer som väger upp det gamla och som bidrar till högre åldrar.
Sedan finns ju också många faktorer som bidrar till motsatsen, som McDonald's och trafik (som ju gör att vi rör oss mindre och får i oss mer onyttigt än nyttigt) men många bryr sig ju faktiskt litegrann.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Väldigt intressant de ni skriver om,,
Beroende på hur man räknar så har ju många länder en låg medellivslängd i och med att barnadödligheten är ganska stor. Tyvärr
/Maria
Hade en kompis som dog för någon vecka sedan. Han blev 38. Bara sådär.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Fy vad hemskt
/Maria