Går på batteri
Nya kamedran går på batterier..två om dagen.. kunde de inte hitta på något bättre.
Nu har jag en stor påse full.
Har du många prylar som går på batterier?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oj, det kan inte vara rätt. Min systemkamera tar jag 1000 bilder med mellan laddningarna och den lilla kameran, en Nikon Coolpix, klarar 300 bilder på ett par AA-batterier.
jJag ringde och de sade att jag skulle skaffa laddningsbara baterier.. enda sklnaden är att nu får jag ha dem på laddning hela tiden.
Håller med Peter. Det kan väl knappast vara rätt
Hemma så är det fjärrkontrollerna till TV:n som har batterier och till min trådlösa mus.
Jag fick fundera en stund men min mans väckarklocka går helt på batteri.
Allt annat vi har är laddningsbart.
/Maria
Vi har bara laddningsbara prylar. Ja kontrollerna till Tv.Men de batterierna verkar vara i evighet..
ja så ficklampor..Men även där byter vi sällan batteri..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inte mycket.
Min kamera har laddningsbart batteri (som ingick när jag köpte den).
Klockor
Mobil
Fjärrkontroller
Rumstemperaturmätaren
Ficklampan
Det är det jag kommer på nu :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Ganska många prylar
Cristine
En kamera som käkar batterier så som du beskriver är det fel på och den som sa att du skulle skaffa laddbara batterier för att avhjälpa det hela tog inte sitt ansvar. Laddbara batterier är dyra och om man måste ladda dem varje dag så är de utbrända på mindre än 2 månader.
Jag skulle gå tillbaka med kameran och kräva att de som sålt den till dig tar sitt ansvar och antingen ger dig en ny kamera eller fixar den du köpt så att den fungerar som den ska.
Sånt som går på lösa batterier här hemma är exempelvis alla väggklockor, fjärrkontrollerna, ficklampor, miniräknaren, den digitala termometern, den lilla kompaktkameran och en liten digital köksvåg.
Allt annat har inbyggda laddbara batterier med speciella laddningsadapters till.

#6 Japp blir så ibland :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp, jag glömde att vi har två termometrar som går på batterier oh vår nya dörrklocka tror jag
/Maria
Vi har ledljus -- dvs - det ser ut som ett stearinljus men går på batteri. Jag har just satt ut flera såna i lyktor ute. Trevligt att det lyser lite ute när det är mörkt på kvällen. Vi har ju ingen gatubelysning här.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#11 Jag köpte några liknande små som skulle gå med solceller. De såg ut som små lysmaskar och kunde kvitta
Kanske bättre med batteridrivna då.
/Maria
#12 De här är helt ok. Lyser fint. Tänds när det blir skymning och släcks efter tolv timmar, oberoende av ljus.
#13 Var köpte du dem?
/Maria
#14 Mina är köpta på Blomsterlandet. Jag gissar att det går åt två omgångar batterier nu när jag sätter igång dem så tidigt. Ja, om jag vill att det ska lysa sådär till början av april
Aha. Blomsterlandet har vi två stycken i närheten. Ska kolla där.
/Maria
#8 Jo har tänkt skicka tillbaka den men det har inte blivit av för då blir jag alldeles utan och jag är tvärsäker på att det händer något väldigt intressant just när den är borta…det har det alltid gjort
Här är det mest laddbara prylar. Men några grejer som det är bara vanliga batterier är noppborttagaren och en och annan sexleksak 
/Christina
Dosorna till Xboxet går på batteri här hemma, samt blixten till kameran. Allt annat har vi ersatt med laddningsbara varianter :)