är så glad att jag lyckats..
de är min första orkidé.. fick den i maj förra året å blommorna blomade länge… såå vacker.. gillar egentligen inte orkidéer.. men denna är fin.. så vissnade blommorna å stammen.. sen har bladen bara vxt å växt å växt. men de kom aldrig någon stängel.. men så för mågra månader sen brjade stängeln växa å poff jätte snabbt så var den ute å de blev knoppar som bara den på.. å nu blommar den för fullt.. sååå glad:D
å fler knoppar finns de att slå ut:P
farmor sa att hon aldrig hade sett en orkidé med bara en stängel som har så mycket blommor:P å hon har mängder med orkidéer..

Vacker..jag lyckas ej heller med orkideer
men nu har du fixat detta ,-)
tack=)
ja jag fick vänta ut den:P
Vackert. 
Så vacker orkidee..Grattis till din ett åring
, jag älskar den blomman har rätt mycket hemma.
tack:D ja de var skoj att den faktiskt blev så fin.. så många blommor var de inte när jag fick den så hoppas at den står sig ett tag nu.. har en annan sorts orkidée med massa stjälkar som ser ut som bambu å sen massa små blad längs hela stjälkarna.. den fick jag att blomma jätte lätt.. den köpt ejag billigt för att blommorna var vissna å den blev jätte fin här hemma.. farmor får inga blommor på sin sån.. men dom tycker jag är finare än dom med bara en stängel.. för när blommorna är borta så blir den så ful:P den andra sorten är fin även om blommorna är borta=)
Jättefin examynia jag är glad att du lyckats..för mej dör dom alla
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag fuskade lite bara.. fick lite näring av min farmor som jag hällde i.. testa de Cristine
examynia..Grattis o vilken fin blomma..Himla bra gjort..
O vilken färg så fin..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tack så mycket..:-D
Grattis examynia! Du får säkert glädje av Din vackra orkidé i många år! 
tack=) ja de hoppas jag. bara de at tjag hade fö rmig att de var annan färg på förra året..:P men dom kan väl inte ändra färg va?
# 11 Tror inte det..kanske kan dom vara tvåfärgade 
ja jag vet inte.. jag kanske komme rihåg fel..har fr mig att de var mycket vitt när jag fick den å sen lite rosa/lila.. men nu ä rju hela blomman rosa/lila