Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 401 ggr
[Sisa]
2

En hjälpande hand

Jag är en sådan person som gärna hjälper människor jag inte känner. Håller upp dörrar, lånar ut saker, tar hand om bortsprungna djur..stannar vid trafikolyckor.

Det finns många olika saker man kan hjälpa människor man inte känner med.

Har Du någon gång gjort något sådant ?   Berätta!   Glad

[MossQ]
1

Gullig du Är Sisa:) jag e likadan och ser jag någon som ser förtvivlad ut i tex en affär brukar jag fråga om denne vill ha hjälp..han el hon kanske mår dåligt..speciellt äldre"l"

Fridaaaa
1

Jag med är sån. 
Bruka hålla upp dörren i t.ex affär om någon har mycket t.ex :)
Hållt upp dörren till hissen på Börjes flera gånger när folk ska gå ur med barnvagnar och rullstolar mm från den (ingen automatisk öppning som på många andra hissar upp tilll just kafeterian) :)
Och annars sånt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

snigelpiga
4

Här kommer en till er "barmhärtighets klubb". Glad

Så många gånger, och i många olika situation har jag hjälpt okända människor, att det är omöjligt minnas allt. En gång minns jag tydligt, trots att det hände länge sedan.

Jag åkte på tåget, och min resa skulle ha tagit ca 45 min. Men i samma vagn var jag satt i, fick en kvinna epilepsianfall, och automatiskt började jag hjälpa henne. Då missade jag min egen station, och på det viset blev min resa ca 4 gånger 45 min lång. Men huvudsak var, att hon fick den hjälpen vad hon just då behövdes.

Glad

[MossQ]
1

#3 då får du en cybermedalj här av mig goa snigelpiga:)))

snigelpiga
0

#4 Tack Goa Moss. Skrattande Den ska jag ha som tatuerat i mitt sinne. GladSkrattande

[MossQ]
1

#5 :)))

flisan708
2

Jag hjälper gärna andra människor med lite smått å gott. Ibland hittar de mig å ibland hittar jag dem. Något jag alltid har med i handväskan är druvsocker. Använder det sällan själv men människor som är behov av det brukar hitta mig eller jag dem. Jag tror det finns en mening med alla dessa möten! Önskar att fler vågade hjälpa andra, för jag vet hur hemskt det är att inte bli hjälpt eller bara tillfrågad om hur man mår när något hänt. Tycker det är skönt att veta att fler är hjälpare eller ska vi kalla oss barmhärtiga samariter?!

penke
3

..hålla upp dörrar är väl bara vanlig artighet..!
låna ut saker en vänlighet
stanna vid bilolycka..fick jag göra för någon timma sedan
ett gäng kvinnor körde 30 sekunder framför mig på en liten becksvart väg
de smällde med en älg,som tur var,stor nog att inte fastna i kupen
inga människoskador..bara älg..som sprang iväg
de fick köa i telefon till polisen ! som skickade eftersök..mot älgen
de,kvinnorna behövde varken vård eller skjuss.. 

jag hade haft ..älgoro i magen tidigare på dagen..

;  penke

Maria
1

Jag tror de flesta människor tillhör "samariternas skara" Jag tycker ofta man möter på vänliga människor och att man försöker hjälpa till så gott det går själv.

/Maria

[Sisa]
2

Det var väl det jag visste..

bara omtänksamma människor här på LK!   Kyss