Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 329 ggr
Cristine
0

Telefon och mobilsamtal.

Är du pratglad?

Vad använder du helst?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maja2
0

Jag pratar inte gärna i telefon, och har ingen fast telefon, utan bara mobilen. Svarar inte alltid när det ringer …. bara om det är mina barn :)

stina63
0

Haha nä jag är inte den som gillar sitta prata i telefonen, Skrattande

[VSK]
0

Jag är pratglad för tio Skrattande

flisan708
0

Jag är väldigt pratglad, alltid varit det. Jag ringer på mobilen, har ett bra abonnemang så jag kan prata upp till 50 timmar om jag vill.

Maria
0

Jag är pratglad.

Pratar mycket med min bror och svägerska. Varje dag i alla fall. Sonen pratar jag också med varje dag.

Jag gör ibland telefonintervjuer hemifrån då vi ringer anhöriga till våra studiepatienter. En sådan intervju tar i snitt 40 minuter till en timme och ibland mer.

Jag har ett frågeformulär som vi följer som är på 68 A4 sidor.

Jag ringer alltid hemma från en vanlig bärbar telefon.

Mobilen använder jag mer för korta samtal när man ska meddela någonting eller när jag ringer i jobbet ute på hembesök.

/Maria

Fridaaaa
0

Smsar helst, gillar inte att prata i telefon :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
0

Jag försöker hålla telefonsamtal korta och koncisa, men det går inte alltid när den jag pratar med aldrig vill sluta.

Jag pratar gärna och skulle vilja kategorisera mig som pratglad, men inte i telefon.

Anders 50
0

Jag ringer inte så mycket, blir nog 50/50 fast och mobil. Blir mest uppringd.

Och när det gäller en viss person så pratar vi via Skype med bild i datorn och det är gratis, sånär som el-kostnaden.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
0

Nej, jag är inte så pratglad.
Pratar jag i telefon så är det oftast i mobilen.

Karmatarerskanise
0

Är som tur är inte speciellt förtjust i telefonsamtal. Hade inte haft råd till kostnaderna ;)

AnnL
0

Är ganska pratglad. Pratar nog mest i mobilen då det blir billigast för mig.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Har pratat via Skype drygt en timme nu! Glad Men ikväll var det dålig bildkvalitet.

Maria
0

Jag har börjat använda Skype nu när jag pratar med min man och svägerska. Jag tycker det fungerar bra men det är ibland lite fördröjning så att man pratar i munnen på varandra men det kanske handlar om täckning?

/Maria

Anders 50
0

#13 Jo täckningen har betydelse. Stänger man av kameran så blir det bättre.

Maria
0

#14 Aha, vi har haft kameran på varje gång men det behövs ju inte. Vi har sett varandra tillräckligtSkrattande

/Maria

Anders 50
0

#15 Haha! Men visst är Skype en bra grej? Särskilt för de som har vänner utomlands och kan prata gratis.

Maria
0

#15 Ja verkligen. De ska ju fara söderut över vintern nu så jag ser fram emot denna funktionen.

Jag har en arbetskamrat som kommer från Kina och hon har använt sig av detta väldigt länge när hon pratar med nära och kära.

/Maria