Vad betyder ditt namn
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag läste nån annan stans att mitt namn Monica betyder den ensamma, kritiserande.. och ibland kan det nog stämma. jag tror på att ensam är stark, har levt större delen av mitt liv själv eller som särbo. Kritiserande ? - mja, jag kritiserar sällan, men om jag ser att man kan lösa ett problem på mer än ett sätt så kan jag komma med förslag, eller möjligen konstruktiv kritik..
I din länk står Monica för den ensamma, förmanande…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Den Lycklige har jag för mig :)
Vad mitt namn tina betyder står där inget om inom kristendomen, Eftersom det är ett namn som är förkortad. Men mitt namn Tina är även ett persiskt namn och har då ett blomnamn som betydelse.
Så jag är en blomma
O jag hittade inte vad jag skulle söka någonstans..Fast jag kollade inte så noga..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#3 Nu förstår jag inte vad du menar. Eftersom Stina är en förkortning för Kristina, har det samma betydelse som Kristina, alltså den kristna.
Att jag har användarnamnet Butros beror just på att jag har valt mitt namn Peter på ett annat språk (arabiska). Namnet betyder klippa.
Mitt namn Elin… "lysande" eller "fackla"
*Lilja*
Mitt namn betyder kysk. x) Har stört mig på betydelsen tidigare, men måste ändå påstå att det, komiskt nog, är rätt symbolisk för mig och passar mig därför väl. :>
Mitt namn betyder "den kristna".
Intressant att veta om det stämmer med ens person, jag undrar hur det blir med dem som inte är nöjda med sina och byter.
#6 Då vet jag att min bror är en klippa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kvinnonamnet Sara,
Sarah är ett semitiskt (abessinska, arabiska, araméiska, assyriska, hebreiska) namn som betyder "furstinna" eller "prinsessa" eller "härskarinna".
I Gamla Testamentet var Sara Abrahams hustru som födde honom sonen Isak vid 90 års ålder. Namnet har använts i Sverige sedan mitten på 1400-talet och kom in i almanackan redan på 1600-talet. Namnet var mycket populärt på 1980- och 1990-talet, efter sången ""Sara"" av Mauro Scocco. Åren 1989 och 1990 var Sara det vanligaste flicknamnet. Även om populariteten sedan dess har avtagit något är det fortfarande ett mycket vanligt namn. Den 31 december 2005 fanns det totalt 65 487 personer i Sverige med namnet Sara eller Sarah, varav 44 766 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 971 flickor namnet, varav 569 fick det som tilltalsnamn. Den spanska diminutivformen av namnet är Sarita.
Smeknam: Sarre , Sass , Sessa.
Namnsdag: 19 juli där det inleder fruntimmersveckan.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
*5 Jo de har du rätt att Tina är förkortning från kristina. De jag menade är att jag heter inte kristina då söker jag inte efter de namnet för att se vad tina betyder,
Pust de blev rörigt,,,, hehe
betyder "vit våg" eller "vit drömbild". Jennifer kan också betyda "ljus, helig, mjuk och vacker kvinna.
Haha, ja…
What doesn't kill you makes you stronger.
Theodor betyder "Gudagåva" eller "En skänk från ovan"
Theodor är ett mansnamn med grekiskt ursprung. Bildat av theos - "gud" och doron - "kärlek". Namnsdag: 9 november. Namnsdagen Theodor är en hyllning till en romersk martyr.
Mina andranamn;
Carl: Carl är fornnordiskt och identiskt med substantivet karl och kan uttydas domare. Namnet Carl betyder "fri man"
Namnet Carl kan även betyda Konung.
Folke: Mansnamnet Folke är ett gammalt nordiskt namn med betydelsen hövding. Bjälboätten kallades ursprungligen för folkungar efter sin mytiske anfader Folke Filbyter.
Som redan sagts - mitt namn betyder "klippa". Mitt andra förnamn betyder "tvilling".
#11 Namnet har ingenting att göra med ens personlighet, jag har bytt då jag inte trivdes med namnet och betydelsen hade jag inte mycket för heller (hade sitt ursprung i ett kristet namn) mitt nya namn är delvis kinesiskt och det gillar jag otroligt mycket.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Dethär vad kul!!! Jag är döpt Elisabeth men alla kallar mig Lisa.
Elisabet (Elisabeth, Elizabeth med flera stavningar) är ett kvinnonamn med hebreiskt ursprung (Elisheba) som betyder "Gud är fullkomlighet" även "Gud är min ed".
Elisabet är ett av de allra vanligaste kvinnonamnen i Sverige, för närvarande på andra plats efter Maria, om man räknar även dem som har namnet som andranamn. Populariteten som tilltalsnamn avtar, och i mitten av 1990-talet föll namnet ut ur topp 100-listan.
Den 31 december år 2005 fanns det totalt 363 620 personer i Sverige med namnet Elisabet/Elisabeth/Elizabeth, varav 32 791 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 2 251 flickor i Sverige namnet, varav 45 fick det som tilltalsnamn. Många i Sverige som har detta namn har Lisa, Elise eller Bettan som smeknamn.Namnsdag: 19
Mitt namn betyder "den lagerkrönte".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Och mitt betyder den kristna, sen om det stämmer in på mig, är en annan historia
/Christina
Och jag är då en lysande fackla som är väldigt älskvärd tydligen! :P (Elin Amanda)
Marion = Namnet används både av män och kvinnor. Kommer från ett franskt efternamn. Alternativt kan det vara en variant av Marian. Detta var den amerikanska skådespelaren John Wayne (1907-1979) namn, som var född som Marion Robert Morrison.
Också medeltida fransk diminutiv form av Maria (alltså "lilla Maria"). Detta är känt pga. legenden av jungfru Marion, Robin Hoods förälskelse. Maria betyder bla. "önskat barn", "rebellisk" och "hav av bitterhet" men den mest ursprungliga betydelsen kommer från ett egyptiskt namn som kommer från orden mr "kärlek" och mry "älskad".
Marion ska också på något ursprung betyda Den sorgsna.