Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 905 ggr
Cristine
0

Ska du vara hemma?

Eller ska du någonstans i sommar?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

En tur till barn och barnbarn i El Campello blir det i Juli.
En vecka i Smögen är inplanerad, resten ska vi njuta hemma.

Zabelle   

Cristine
0

Det blir en varierad sommar Zabelle!Glad

Fridaaaa
0

Ska vara hemma. Ska sommarjobba om fingret läker som det ska. Sedan till marknader runt om här :-)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Här blir det hemma, jag kan ju inte åka någonstans men jag är nöjd med det!

Karmatarerskanise
1

På torsdag åker jag, killen, hans mamma med partner och två vänner till oss till en stuga i Rolfskärr. Blir en fiskeresa på ca 6 dagar. Efter det blir det bara till att vara hemma, om jag inte besöker min faster i Sthlm en helg kanske.

flisan708
1

Jag åker till Samos som ni alla vet den 12 juni. Sen ska jag på Peace and Love festivalen här hemma i stan. Någon härifrån som ska dit? I övrigt har jag inte mycket planerat, restan av semestern få bli spontan. Kanske blir det en sväng till Göteborg men inget fast planerat.

AnnL
1

Har funderingar på att ta bilen med Silver o tält ooch åka uppåt i slutet på Aug början på Sept. Häsla på Gunilla F, Cristine o Sisa.

Sen ska jag ju vara i skogen några dagar i början på juli i skogen o sova under presenning o leva skogs liv.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

ettlitetalias
1

Jag ska "hem" till Sverige i ett par veckor :)

Symfoni
1

Jag planerar att vara hemma. Sen får man väl se hur planeringen håller Obestämd

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

[peter54]
1

Jag åker en vecka till Åland med familj och vänner. Hade tur och fick gästdialysplats där.

Symfoni
1

#10 Vad roligt Glad

Bra att det går att få dialysplats även utomlands, så att dom som behöver det också kan få resa.

[peter54]
1

#11 Ja det är bra, men det är faktiskt lättare att få gästplats utomlands än inom Sverige nuförtiden.

När jag var på Öland för några år sedan, fick jag ingen plats i Kalmar som är närmast, utan fick åka till Karlskrona och när vi var i Långskog 3 mil söder om Sundsvall, fick jag inte komma till Sundsvall, utan tvingades åka till Bollnäs 15 mil bort. Samma sak när vi var i Gesunda söder om Mora, jag fick ingen plats i Mora utn fick åka till Falun bra många mil bort.

Symfoni
0

#12 Semestra på en ort och tvingas åka långt för dialysen, då blir det inte mycket tid kvar att ha semester på.

Andra länder planerar kanske för att kunna ta emot gäster under turist-tider. I Sverige stänger dom ju avdelningar eller minskar ner platserna istället.Är glad att ni får resa iväg tillsammans, hoppas resan blir mycket trevlig Glad

[peter54]
0

#13 Tack, jag tror det blir jättekul Glad

I utlandet hamnar man på pravatkliniker som svensk gäst och på privatkliniker har man en helt annan attityd till betalande gäster. I Sverige finns några privatkliniker och där erbjuds man alltid plats, men inom Landstingsvården är det alltid mer tveksamt om de kan/vill ta emot.

WinterPrince
1

För mig blir det nog en endagars till Ullared som semester. I övrigt blir jag hemmavid…

chik
0

Vet inte hur det blir…Vi kollar runt på husbilar.O blir det en sådan så blir det ju att åka hit o dit.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Bara jag här]
0

Det blir väl att man stannar hemma, förutom att jag ska åka upp på fjället.