Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 626 ggr
[Sisa]
0

En gång!

" Det här får man nog bara vara med om en gång "

Har Du någon sådan upplevelse ?         Glad

Jessicahagstrom94
0

ja, när jag red en andalusier i bergen på gran canaria. :)

Maria
0

Ja, när jag stod mitt inne i Cheopspyramiden efter en lång, trång nästan krypande ställning snett nedåt inåt.

/Maria

stina63
0

Ja som barn stod jag i stallet tog hand om en kalv.,, Bonden hade fått väligt många kalvar. Men kossan Mu hon stod lite för långt bak i sin bås, När hon skulle göra en sak så tog hon ett steg bakåt, men den dagen tog hon två steg bakåt. Det var vinter kallt ute var de. Där stod jag i gången istallet. Kossan hon bajsade på mitt hår. På vänstra sidan av mitt huvud.

Min bror mina kusiner som var med då. Dom låg ner på govlet i stallet och gapskrattade. Sen ville jag hem till Malmö igen,,
De var när jag var barn vi hade en sommarstuga utan varmvatten och dusch och toalett. Utedass hade vi och vi fick varma vatten på spisen.

Efter de har jag alltid sagt att jag har fått väldigt fint hår efter den inpackningenSkrattande

Maria
0

#3 Hahaha, det får man verkligen hoppas att det var en engångshändelse.Flört

/Maria

stina63
0

Ja De var det kommer förbli de humlanSkrattande. Värst var det när vi skulle hem. För de luktade inte gott i bilen.. Vinter ute kallt fönsterruterna nerdragna under tiden vi körde. FÖr hem skulle jag…Skrattande

[Sisa]
0

Spännande berättelser..Förvånad

Maria
1

En annan mäktig händelse var när vi besökte ett beduinläger mitt ute i Arabiska öknen. Vi åkte med en jeep och det fanns ingen väg bara sand.

Vi tillbringade halva natten där och det blev verkligen svinkallt när solen gick ner. Bara på några minuter.

Det var en liten stam om dryga hundratalet invånare och jag kan tänka mig att det var en del inavel för alla männen hade samma särdrag gamla som unga och allihop både kvinnor och män var väldigt små.

/Maria

chik
0

Stina,,,Skäms****Skrattande

Bumbleboo.Vov vad du har varit med om spänande saker..Intressant..

Jag har då inte något o komma med..

Lena.P är jag i verkliga livet.

stina63
0

Humlan jösses du har varit med om mycket,, Kan tänka mig att det var en del eller en hel del inavel

Maria
1

Jag har sett vilda hästar en gång i Cornwall i England för längesedan och det var en mäktig känsla även om det var på långt håll och det lär man väl aldrig få se igen.

/Maria

Cristine
1

När jag läste Humlans inlägg om beduinerna kom jag ihåg resan i Jordanien. Då var Hussein kung så det var på slutet av 60 talet början på 70 har jag för mig. Där var jag till ett beduinläger nära Aqaba (nära och nära..)7 mil tror jag det var till  Salman Zwaidh. Det låg i en dal mellan klippor och det var där jag lärde mej att äkta mattor ska göras rena i sand, upp och ner skulle de ligga och sedan gick eller hoppade man på dem! Som Humlan berättade så blir det svinkallt på nätterna i öknen och eftersom solen tycks trilla ner så blir det en hastig växel från varmt till kallt.Petra Klippstaden var ju ett måste, det var vad som imponerade mest och Moses berg Nemo..ellr något liknande..Nebo..var det nog.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#11 Har du varit i Petra?Förvånad Det är ett av mina drömresemål.

/Maria

Cristine
0

Det är så otroligt att gå där, man tror att man är på en annan planet.

Jag hittar inte bildernaRynkar på näsan

stina63
0

Wow humlan vilda hästar vilken upplevelse.

Cristine du har varit med om mycket, Du skulle kunna skriva en memoar om de du varit med om, Händelserik bok Glad

fotokrafs
0

Oj, vad mycket ni har varit med om!

penke
1

Ja
..flera gånger
många ..krispiga..nyp mig i armen ..
livet,är fantastiskt *ler*
jag är glad att läsa om era upplevelser  

,  penke

Jessicahagstrom94
1

att få armbågen ur led kan jag ju hoppas var en sak som hände/r EN gång.
har även svårt att tänka mej att jag kommer rida kamel i grekland igen.

Maria
1

#17 Himmel. Så många gånger som jag varit i Grekland så har jag aldrig sett någon kamel där så det lär du nog aldrig få göra igenFlört

Jag har däremot ridit på Kamel i öknen i Egypten men där vimlar det av kameler.

/Maria

Jessicahagstrom94
1

#18, haha jag var så liten när det hände att jag kan ha blandat ihop landet, men har för mej att mamma sa att det var nånstans i grekland. ;) för det är typ enda landet vi besökte när jag var liten :o

minns att det var en häftig men läskig känsla, när den skulle upp och ner höll man ju på att flyga av. :D haha!

Cristine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

He he ..det finns kameler överallt, det vet jag som har haft en till granne!

Cristine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Petra

Maria
0

#21 Åh, vilken bild. Jag får rysningar. Jag måste bara få komma dit en dag.

/Maria

[Sisa]
0

Intressanta upplevelser, fina bilder..kul att Ni berättar!   Glad