Plantor i massor.
I en annan tråd talas det om hur långt vi kommit i trädgården med planteringar och blommor. Och då kan jag ju passa på att visa lite av det som jag har jobbat med nu i vår och som ska pryda våra trädgårdar i sommar.
Vet inte exakt hur många olika sorters plantor det är men vet att det finns minst 25 sorters olika pelargoner.
Och så finns det mycket annat,perenner, rosor, alla sorters stamväxter, tujor, ja allt som kan finnas i en trädgård. Och allt detta ska vattnas och det är mitt jobb nu i sommar.
Växthus nr: 1
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hur vattnar man alla dessa plantor var min första tanke som kom upp.
#5 Till största delen för hand. Med vanlig slang och ett fint munstycke. Vissa plantor får inte vattnas på blomman t.ex Surfinia, för då blir blomman ful. Och olika plantor kräver olika mycket vatten, därför är det bäst att vattna mycket för hand.
Okej. Lär ta ett tag och vattna alla. 
Wow de var inte lite planter Anders, Då har du fullt upp med ta hand om växterna
Men fint blir de säkert
En sommar för många år sedan jobbade jag på en plantskola, det var skitroligt!
Förstår att du har att göra, det är mycket jobb!!
Zabelle
Jag har bara hjälp till på tomatodling och där satt man två rör i vulkanaskan som var i hinkarna vi satte ner dem i och ovanpå askan satte man tomatplantornasedan vattnades de genom rör som gick igenom hela tälten.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oj""Anders..Ja där har du o göra. o det tackar jag för..Får vi köpare ett stort urval av fina blommor..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Himmel och plättar….
Här gnäller man över att vattna några pelargoner, hehe
/Maria
Jag hänger nog inte riktigt med här,jobbar du på en plantskola?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#15 Jobbar och jobbar…Brorsan har handelsträdgård här i byn och eftersom jag slutat jobba så hjälper jag till där när det behövs.
Kul! Och så har man tillgång till en massa blommor och andra växter på köpet! 
Låter som ett intressant jobb, Anders! Kul att Du visar! 
#16 ja, jag tyckte väl att det såg ut som "stordrift" och inte bara till eget bruk. Kul att odla!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#18 Visst är det kul! Och extra kul när man har så lätt tillgång till allt, jag har planterat en massa amplar och balkonglådor som står på tillväxt där i värmen och som jag tar hem när det blir varmare ute.