Jag och polisen
Det var nära på att jag åkt in i en cell i Valencia 1962 för att jag låg på stranden(tom) i bikini(minimal tyckte poliserna) jag fick sitta i två timmar på stationen(i bikini…. fick inte kläderna)och berätta varför jag hade en sådan. DE brydde sig inte om att de var vanliga i Sverige. Det var då diktatorn Franco ledde landet och det var hans egen polis med de trekantiga hattarna som tog mej till stationen.
Jag satt i finkan i tre dagar i norra Spanien därför att jag skulle följa med en vännina och hämta hem hennes fulla man som var på en bar, han trilskades och sopade ner alla glasen på bardisken. Polisen kom och vi som bara ville hjälpa åkte också in. Tur att vi satt fängslade i ett stort rum på rådhuset alla fyra(en vän till honom följde också med för att hjälpa). Min då sambo..nu särbo..talade med borgmästaren och vi fick fyra tjocka madrasser att ligga och sitta på, lax och skaldjur och några flaskor champagne..men sitta inne det fick vi.
Har ni haft något att göra med dem?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vilken grej
Polisen!!
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har du inget att berätta Chik? Inte ens fort körning ellr parkeringsböter??
Jisses Crissan. Du har allt varit med om mycket du. Om poliserna tyckte att det var förfärligt att du solade i bikini, varför lät de då dig sitta i din bikini och vänta. De kunde väl givit dig något att skyla dig med :))
Jag snackade med farbröder poliser förra veckan. Och exet körde visst för fort här om dagen, och får inte köra bil på 3 månader *S
Nja…inte blivit tagen av polisen, men hjälpt dem. Den natten blev jag varse vilka resurser polisen har när det gäller!
Blev åklagarens huvudvittne i tinget på kuppen, och tack vare mig så sitter 4 män med ickenordiskt ursprung i fängelse många år framöver och därefter utvisning söderut.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jösses cristine vad du har varit med om saker,
Något sådant har jag inte varit med om alls, Men jag skulle åka tåg till forna jogoslavien på 80 talet med vänner, Men på något sätt så tog tullen i östberlin våra visum. För dom försvann på efter att dom tittade på våran pass.
När vi sen hamnade i tjekoslovakien har jag för mig. Var det på långt ute på landet. På en station där blev vi utkastade av tåget. Fick vänta till tåget kom på andra hållet tillbaka till Östberlin.,
Så jag såg baksidan av östberlin hur där såg ut innan vi steg på tåget. Vi växlade svart för att kunna gå på toaletten, Vi hade inga östtyska pengar, Vi var tvungen att gå på toaletten också. Men de var ingen som ville ha våra pengar, Men sen var det någon som var villig att växla men de var i smyg,
Då släppte tanten in oss till toaletterna, Sen skulle vi iväg till jugoslavien Men då stoppade dom tjekiska tullen oss, vi blev hemskickade istället som jag skrev längre upp.
Jag ryser i kroppen ännu när jag tänker på de,, Hemsk upplevelse
890-3; varför skulle männens ursprung vara av intresse?
Svensk polis har jag främst fått känna på då man följer fotboll och hockey (Djurgården). I Göteborg satt jag och flera andra när så kallad hulliganer slogs nära puben, när väl polis kom till platsen var dessa hulliganer borta och i stället ringade dom in hela puben och vi som satt där fick åka buss till polisstation. Släpptes sent på kvällen och sen senare erkände polisen att man gjorde fel.
I köpenhamn fick jag batongslag i bakhuvudet när den Danska kravallpolisen fick för sig att storma puben där vi satt och laddade inför matchen, var lungt på plats och även bar ägaren anmälde polisen.
Derbyt innan jul (2011) blev jag och flera andra utkastade från Globen utan orsak och ivägbussade ner mot Västerhaninge utanför Stockholm.
Min man har suttit inne i Spanien och i England
men det är preskriberat nu, hehe. Gamla sjömansminnen.
Ni kan ju förstå att han inte var en svärmorsdröm med tatueringar och allt.
/Maria
Nope
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Kul att läsa om era berättelser.
#3 De ville väl passa på och titta då de inte var vana antar jag.
#6 Jo mycket intressant! Jag, polisen och även pressen tyckte det var intressant var de kom ifrån.
Och de blev inte utvisade till något nordiskt grannland utan tillbaks dit de illegalt kommit ifrån.
890-3; du vittnade mot människor som dömdes till fängelse. Var inte det hela historien? Resten spär endast på de fördomar som redan finns…
#12 Fördomar? Jag skäms inte ett dugg! Och du har inte en aning om vad som hände och varför jag inte skäms! Och nu diskuterar jag inte detta mer med dig här, skicka Pm om du vill nåt mer.
I förrgår berättade polisen att det har blivit vanligare igen med stölder i villor och att det är gäng från andra sidan vattnet (inte finlädare) som kommer över, gör raider och åker tillbaka till sina respektive länder med godset.
890-3; det är inte dina personliga åsikter om en subjektiv händelse som jag diskuterar eller ifrågasätter. Det är sättet att spä på fördommar genom att delge information om oväsentliga detaljer, det påverkar inte historien i någon riktning.
Hade jag skrivit ett inlägg om ekonomisk brottslighet och skrivit att de som fälldes var infödda svenska män i övre medelåldern hade människor tyckt att det var konstig information, varför gäller inte det omvända?
Det vore inte mer intressant att delge den faktiska händelsen, hur saker gick till, vad det rörde sig om, utan det enda som du fann intressant var att de inte är infödda svenskar???
Cristine; vad trevligt att du talar om danskar, de får alldeles för lite uppmärksamhet!=P
Polisen..
Jag har blivit stoppad med bilen av polisen.. Dock bara rutin, kolla körkortet och alko-test.
Sen har jag varit inne och gjort en polisanmälan mot min "kära" svärmor.
Har även varit en runda i en fyllecell tillsammans med mamma ;)
Sen jo, nu minns jag när jag var liten så var polisen hos oss ett par gånger, hemma hos oss. Mamma fick kolla på bilder och peka ut människor. En äldre dam hon kallades polskan då han alltid pratade för sig själv på polska, blev mördad.. Mannen som mördat henne flydde till kiosken som mamma och en kollega då jobbade i. Han hotade dem med kniv men kollegan som alltid hade en hammare under kassaaparaten skrämde killen rejält med vrål och påhittade kung-fu moves med hammaren så han stack.
Men de båda såg ju hans ansikte så då hade vi mycket med polisen att göra, även fast jag inte var så mycket inblandad.
De är frå öststaterna och inte från Danmark
Eller jo. Min mamma och jag bevittnade hur två personer (ett par) stal pengar från fikarummet i en mataffär i byn vi bodde i och hoppade in i sin bil och trampade gasen i botten och körde iväg. Som tur var sprang mamma ut och hann se registreringnumret. Sen kom polisen och tog vittnesuppgifter och dom lyckades ta fast paret några mil därifrån.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Var ute och gick med en Samojed och hittade då en full och blodig man på backen. Såg att det var poliser längre bort och berättade om mannen. Och de var riktigt intresserade av "isbjörnen" jag hade med mig. 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#14 Villainbrott och inbrott på landsbygden är vardagsmat häromkring och har hållit på länge. Polisen i länet har bildat en särskild grupp för att klara upp brotten. De lyckas då och då och numera talar man om varifrån ligorna kommer, och vilken sorts reg-skyltar man ska ha koll på.
Cristine; jo, jag förstod att du menade det…
Däremot finner jag det irrelevant i förhållande till 890-3;s berättelse. Jag är väl medveten om att det finns ligor från balt och östländerna som reser omkring, jag vet också att polisen är rent utsagt urdålig på att lösa de brotten och sätta fast de skyldiga. (Som tyvärr i många fall även har kontakter med och utnyttjar traffickingoffer.)
Däremot anser jag att det är skillnad på organiserade ligor som både är smartare och bättre organiserade än polisen, jämfört med enskilda individer som jag hellre vill se som människor.
HappyLucky; jag måste bara fråga, de berättar för polisen om en skadad man, och de responderar genom att hälsa på din hund??? (Ja, samojeder är otroligt söta, men va?)
Haha vad du varit med om 
Jag har aldrig blivit gripen eller suttit i fyllecell och inte nåt annat, men däremot några gånger när jag anmälde mitt ex för misshandel.
Angående villainbrott, så har det ökat markant där jag bor. Även i lägenheter.
Jag bor på nedre botten och nu har jag hund, det känns skönt med vakt-hund, så jag kan rekommendera hund. Det avskräcker tjuvarna bara det.
Prickfri och ostraffad 

I jobbet samarbetar vi ofta med polisen och jag har vittnat en del gånger i rätten.
Zabelle
Jag var väldigt nära på att hamna i fyllecell när jag var i Wales. Blev alldeles för full och spydde nästan på polidsdamens skor. Men mina vänner hade redan ringt efter skjuts hem, så poliserna väntade där med oss tills dom kommit och vi åkt iväg…
Annars inget annat än rutinkontroller från trafikpolisen…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag har arbetat bredvid och tillsammans med polisen i några år.
Poliseni Sverige gör ett bra arbete. De som klagar på att "de inte gör sitt jobb" o.dyl. är nog inte riktigt införstådd i deras yrke och arbete.
#26 Fast även poliser gör fel, det har jag fått erfara ett par gånger.
#27 Det är mycket möjligt, men jag kan inte ta ställning i det påståendet eftersom jag inte har erfarenhet av något dåligt de gjort.
#28 Jag själv blev utkastad av polis ut ur Globen innan jul och bussad till en förort utanför Stockholm. Och polismannen jag frågade kunde inte berätta varför eller vilken lagparagraf han hade stöd av! Fälls ett antal poliser varje år för tjänstefel eller som har begått brott.