Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 453 ggr
Mitralis
0

Ej närvarande med smartphone

Jag upplever det som att många som har smartphone har svårt att låta den vara när dom är med folk i verkliga livet.
Händer allt som oftast att det är någonting som ska tittas på på facebook, eller wordfeud, eller någonting annat lika spännande.
Det blir lite svårt att få till ett riktigt samtal när folk inte är närvarande mentalt. 

Är detta någonting som du märkt av?

pius314
0

jag själv kan hala upp telefonen ibland. men då för att googla nåt som vi diskuterar. Håller med om att det inte är trevligt att sitta och lösa wordfeud när man fikar med en kompis eller liknande. netikett!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Cristine
0

Nej som tur är, jag skulle nog kliva upp och säga att jag kommer tillbaka när du är klar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mitralis
0

Nu hör jag på nyheterna att försäljningen av smartphones ökar. Fast det känns ju inte direkt som någon nyhet.

[Sisa]
0

Jag blir väldans irriterad på människor som inte är närvarande och lyssnar, då man pratar med dom. Då gör jag som Cristine..går därifrån och pratar vid ett annat tillfälle!   Skrikandes

Mitralis
0

Måste vara lite synsk Skrattande Efter jag skrivit inlägget 8:42 så handlar det om ökad försäljning av smartphines på 9 nyheterna och Twittrande politiker på 9:30 nyheterna. Politikerna twittrar om allt möjligt när de sitter på möten och många tycker att det är olämpligt beteende.

aggeelin
1

Jag har stött på detta beteende även när det gäller fast telefoni. Jag var hemma hos någon som talade i telefon i minst 45 minuter när jag var där. Jag var på väg att åka därifrån men personen är så speciell så då tror jag att vi hade blivit ovänner om jag gjort det. Kan tycka att det nästan är värre att göra så än att tex svara på sms. Men att spela spel är inte ok!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mitralis
0

Svara på ett sms då och då kan jag gå med på. Men att ta fram telefonen och börja läsa på facebook bara för att inte missa att någon har ätit middag eller har levlat upp på farmen tycker jag inte är okej.

pius314
0

#6 & 7 Jätteirriterande när någon pratar i telefon när man sitter där framför dem. Det är värst, för det kan ju ta som du sa 45 minuter :-= sms tycker jag är lika störigt som övrigt fippel. De försvinner ju, även om det är kortare än ett samtal

• Tillräckligt bra är perfekt! -