Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 784 ggr
Cristine
0

Gillar du choklad?

Praliner, i kaka, med fyllning, utan, mörk, ljus, med nötter, hur…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Vit choklad är gott
Fast föredrar vanlig choklad, alltså som t.ex marabou.

Mörk choklad mår jag pyton av, usch ;)
Inga nötter, ingenting sånt i min choklad.
Dock gillar jag marabou mintchoklad, degestiva och daim :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[cherstin]
0

Jaaaaaaa, ljus choklad med nötter…de é mitt liv dé se.

Godare godis finns inte!!!!

Loveradio
0

Jag föredrar ljus choklad. Praliner är gott (typ Alladin) och gärna med nötter i eller nån krämig fyllning. Vit choklad är gott ibland, kan bli lite för sött om man äter mycket. Mörk choklad har jag aldrig gillat. Tycker det är så beskt. Men ibland kan jag tycka att det är gott, typ till kaffet. After Eight och Marabou är några favoriter.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

examynia
0

nä choklad är ingen höjdare för mina smaklökar.. kan ta en liten bit  mjölkchoklad ibland eller lite vit.. men annars så håller jag mig undan faktiskt.. gillar inte sånt som har choklad.. inga kakor eller o'boy eller nånting sånt.. bläch:P

Anders 50
0

Frossar i Alladin till jul.  Annars är det sällan jag köper choklad.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Loveradio
1

Just det O'boy gillar jag. Och Nutella på mackor och till crêpes.. mmm

KaiPon
0

#6 Ååååh Nutella <3 Mamma köpte en stor burk till mig för ett tag sen <333

Jag älskar mjölkchoklad. Är inte mycket för vit eller mörk dock.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Catta-
0

Äter all choklad, men helst mörk(70-90%) mums! ^^ vit gillar jag inte då den är allderles för söt.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fridaaaa
0

Finns vit choklad som är ungefär lika söt som t,ex marabou :) Gäller bara att hitta rätt sort ;)

zabelle
1

Vit choklad Skrattande
Allra godast är Lindt´s vita choklad kulor

Annars vanlig Marabou mjölkchoklad.

Zabelle   

[peter54]
0

Jag äter inte choklad så ofta trots att jag gillar det. Det har att göra med att dels innehåller det höga kaliumhalter och dels sockret, inte bra för en diabetiker.

Jag gillar mörk choklad bäst, men ibland smakar jag ljus choklad också, men jag äter aldrig choklad utan kakaoinnehåll, den gillar jag inte.

Cristine
0

Jag äter inte ofta heller, mest på julen  då dottern brukar få många kartonger.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Jag gillar choklad..det enda godis jag köper!   Kyss

JereMina
0

Jag älskar choklad men inte söt äcklig Marabou utan typ Lindor och mörk choklad!!

Maria
0

Jag har aldrig gillat choklad men som jag skrev i andra tråden om sockerberoende så har det ändrats totalt sedan min operation. Jag kan fullkomligt vräka i mig choklad av av alla de former.

Jag var en gång på chokladprovning. Vi var bjudna från jobbet så tyvärr kunde jag inte ge bort min "plats" så det var ganska utkastat på mig. Visserligen intressant chokladhistoria men att smaka…Tungan ute

/Maria

Fridaaaa
0

#14 Lindor tycker jag smakar sötare än Marabou hehe :)

aggeelin
0

Jag är inte alls så förtjust i choklad. Om jag ska äta choklad måste det vara något annat i som förvillar chokladsmaken. Mint, nötter, mandel, apelsin, salt är exempel på sånt som gör att choklad går att äta. Marabou har en konstig fetsmak som gör att jag inte gillar den. Choklad med bara choklad (och mest då marabou) smakar som smörja Flört i min mun. Jag tycker istället om sånt som smakar salt som salta nötter och givetvis alla nötter och mandlar utan sött.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Kommer på att det som jag har svårt för är bakverk som kladdkaka. Det har jag aldrig förstått mig på, smakar bara geggig choklad, huvva.

Jag har förstått att jag är ganska ovanligt som inte gillar choklad men ser i tråden att det finnns någon mer än jag som tycker så.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Loveradio
1

Kladdkaka som är så gott!

Maria
0

Min man är kladdkakans mästareTungan ute

/Maria

[peter54]
0

Jag gillar inte heller kladdkaka, men det finns två tjejer i familjen som älskar geggan Flört

Vintersnö
2

Choklad är det bästa som finns.. Kladdkaka, Lindt-kulor, marabou, bouchéer, chokladmuffins sprängfyllda med bitar av center och mjölkchoklad.. Jag är en riktig chokladdåre!

fotokrafs
1

Jag gillar choklad och mörk choklad finns nästan alltid hemma. Skrattande

Visst ljus choklad kan vara god,
men den är lömsk för även om jag egentligen tycker att den är för sötsliskig
så kan jag ändå vräka i mig och sen sitter jag där och mår illa..

[Jessica_91]
1

Gillar choklad i alla former men Plopp och Center är helt klart favoriterna. God choklad med kletig kola innuti MUMS! Tyst

Stephanie
0

Jag skulle kunna leva på choklad Kyss Gillar i stort sett all choklad, det som går bort är väl sånt med spritfyllning eller med frukt i. Men mörk, ljus, vit, nötter, mint, apelsin, center/plopp, twix, snickers, mars - you name it!

Det ligger en chokladkaka i skafferiet just nu, men jag försöker dra ner på det onyttiga. Det är inte lätt! Gråter

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Wand
0

Choklad är min passion. Älskar ljus choklad (dvs, choklad med mer socker…) och vit choklad. Choklad med mjuk toffee, choklad med nötter, choklad med mer choklad, choklad med kex, allt är fantastiskt! 

Aladdinaskarna är jag dock inte så förtjust i. Godisälskaren i mig kan inte bara ta någon liten bit, utan köper jag godis så är det för att jag ska kunna stilla sockersuget. Aladdin är en trigger. En ask går på 50-70 kronor, och det är några få bitar i. Varför spendera så mycket pengar på några praliner när man kan köpa en hel påse full av choklad för mindre pengar? Flört

Jag tycker allra bäst om spritkarameller, s.k "liqueur fills", som man finner i plockgodishyllan på affärerna. Kan äta upp till 3 kg choklad i veckan, sorgligt men sant. Då är det ca 80% liqueur fills, och utöver det är det lite blandat, men mest polly, geisha, lys melk och romerska bågar. 

Maltesers gillar jag, och åker jag till Ö&B så köper jag oftast en påse. Där kan man ju köpa en stor påse för baaaara 30 kronor…

Kexchoklad, 4 för 20, varför inte?

Japp, är en chokladnarkoman utan dess like. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?