Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 619 ggr
aggeelin
3

Har du också gjort såhär...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar dricka en kopp grönt te på kvällen och nu är det dags… reser mig från köksbordet för att sätta på te. Då får jag se att sambon lagt ett par begagnade strumpor på en stol, går ut mot tvättstugan för att lägga dem i tvätten. När jag ser in i tvättstugan får jag se att tvättställningen är full med ren tvätt och ser att tvättmaskinen snart har producerat våt tvätt som ska hängas.

Lyckas pricka tvättlådan för "60graderstvätt" med sambons strumpor och börjar plocka ihop ren tvätt, det är så mycket så jag tar sambons först och bär in den i hans sorteringslåda som står i sovrummet. Där hittar jag en pläd som ska ligga i vardagsrummet. Viker pläden och bär in den till v-rummet. Där ser jag kopparna till en massa utbrunna värmeljus - de ska till plåtinsamlingen - bär iväg dem till under diskbänken. Där ser jag en tekopp, samtidigt som jag kommer på att det står en barnstol i köket - slänger in en kopp vatten med teppåse i i mikron och går mot barnstolen, bär in den i gästrummet.

Här ligger kuddarna i soffan huller om buller, hittar en barnbok som jag ställer i hyllan, här ligger en tub handkräm som jag bär in i badrummet. Kommer på att det saknas toalettpapper och hämtar det på "lagret" i garderoben i arbetsrummet. Ser då att en glödlampa slocknat och åtgärdar detta - ut i tvättstugan för att hämta, men hänger tvätten och fyller på nytt tvättmedel (lampan lyser fortfarande inte för den blir kvar i tvättstugan) - tar resten av den rena tvätten och bär in till min garderob.

Nu hörs ett pling, pling, pling, pling, pling, pling - vad är det som låter?? Jo, det är mitt te som är klart i mikron.. Vad gott det ska bli med lite te, som jag nu nästan glömt att jag satt på. Nu ska det bara få svalna lite, det går inte att dricka hett te. Så teet hamnar på köksbordet, som har en massa smulor, så fram med  trasan. Och så ser jag  en…

Har detta hänt även dig??

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Ha ha ha ha haaa precis på pricken, så går det till hemma hos mej också!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

Jaa då…inte så ofta nu som när barnen bodde hemma. Nu bor jag ju ensam så det blir inte så mycket prylar som ligger/står utspridda här och var.

Tror det är typiskt kvinnor att göra saker i "förbifarten" kom på att så gör jag på jobbet varje dag, går automatiskt.

Anders 50
1

Om!! Skrattande

Likadant när man sätter sig vid datorn och ska söka efter nåt på nätet…till slut har man glömt vad man letade efter! Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[cherstin]
0

Är inte detta beteende en ganska typisk kvinnogrej? Undantag finns dock…

Måste dock instämma med Anders där..så är det hos mig

Maria
0

Hemma är det nog min man som är sådan. Jag varken ser eller hör mindre än elefanter som man brukar säga.

Dessutom har jag alltid haft svårt att ha många bollar i luften.

/Maria

zabelle
0

Underbar beskrivning…
så skönt att veta att man inte är ensam om såna ovanor. Tyst

Zabelle   

JereMina
0

Jag känner verkligen igen mig, tack för ett mycket bra inlägg och intressant skrivet Glad

aggeelin
0

Tack!! Fast det är ju inte alltid att det där känns lika roligt just då, när jag bara springer runt. Fast, å andra sidan, jag får ju en hel del gjort tillslut!

[cherstin]
0

#8 aggelin, du kan ju se det hela som gratis motion ocksåFlört

Andina
0

Vilken härlig tråd! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Det är ju en beskrivning av mig! Skillnaden bara att jag inte enbart fastnar vid "städprojekt". Det kan vara precis vad som helst som fångar min uppmärksamhet…

Hur många gånger har jag inte upptäckt att jag började diska för en timma sedan (handdiskar och ibland står t o m kranen och rinner), många spislock, kastruller och mat har jag mördat på detta vis…

Tack Aggeelin för en fin beskrivning över hur det kan gå till!

/Vimsa Virrhjärna

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

fotokrafs
0

Nja… sällan att det gäller städning hos mig,
men visst när det gäller annat händer det ofta Skrattande

aggeelin
0

#9 Det har jag nog inte tänkt på, men från och nu ska jag börja se mina rundor i huset som motion Skrattande

#10 Tänk att jag lyckats att beskriva inte bara mig själv, utan också dig Andina!!! SkrattandeSkrattande