Ljudlöst/ slå av..........
En fundering:
Brukar ni slå av ljudet/ slå av era hemtelefoner och mobiler och göra er otillgängliga?
Är det nödvändigt att alltid vara tillgänglig?
Hur nära "par" är du och din mobil/ hemtelefon? Skulle du kunna tänka dig att leva utan?
Själv har jag lärt mig de sista två åren att slå av mobilen eller åtminstone ha den på ljudlöst. Innan detta så hade jag mobilen alltid på, men då såg mitt liv också annorlunda ut. Min mamma var väldigt sjuk och då var man tvungen att alltid vara tillgänglig, men idag är jag glad att jag var tillgänglig. Nu ser mitt liv dock annorlunda ut och nu kan jag ha hemtelefon och mobil avslagna, men det tog tid att vänja sig.
Jag är en "mobilnörd" så jag är nog halvt ett med den och den kan nog inte leva utan. Men om jag är på semester så brukar jag låsa in den i säkerhetsskåpet och njuta av att inte vara tillgänglig. Är man borta så kan man inte göra så mycket åt det som händer hemma. Hemtelefonen kan jag leva utan, men det ingår i mitt abonnemang så den får bara hänga med.
Hur är det för Er?
Jag brukar enbart slå av ljudet på telefonen när jag är på jobbet eller stallet :)
Inte annars ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukar inte stänga av min mobil eller ha den på ljudlöst, däremot brukar den få spendera väldigt mycket tid hemma när jag är på annat håll. Det är sällan den hänger med på långpromenader tex. Är egentligen bara noga med att ha med mig den när jag sms:ar mycket med någon intressant.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
hhhhhemtelefonen ska jag ta bort eftersom jag aldrig hinner fram, mobilen har jag alltid på men få har mitt nummer.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mobiltelefonen är oftast av, batteriet är kass och jag glömmer ladda den.
Och när den väl är på händer det ofta att jag inte märker att den ringer
(har bara vibration på)
Jag tycker att jag kan klara mig bra utan mobiltelefon/hemtelefon
men det klart det är smidigt och egentligen borde jag bära med mig mobilen oftare.
Bra i fall det skulle hända något och
för att maken skall bli mindre orolig när jag är ute på "äventyr".
För att snacka med mamma måste jag dock ha telefon,
snigelpost lockar inte
Jag har alltid tillgång till mobil och stänger aldrig av.
Jag är rädd att någon vill nå mig och att det ska vara viktigt.
Minns när min bror fick en stroke i våras och min svägerska ringde och sa att han stod med bilen vid ett hotell och kunde inte prata.
Vi var där på "tre röda sekunder" och tog honom till Sahlgrenska snabbare än om vi hade ringt ambulans.
/Maria
Ja de gör jag.. Främst på jobb eftersom jag inte vill svara telefonen när det ringer. Så jag har den på ljudlöst. Ibland så ser jag när jag har jobbat färdigt att de är en del som har ringt.
Nej! Har alltid mobilen på. Måste vara tillgänglig om det händer någon viltolycka.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Stänger av min mobil ibland. Tar några dagars "hikikomori" och är inte kontaktbar nånstans, inte ens på internet.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag har inget emot att var anträffbar men har inte alltid ljudet på av olika orsaker. Det står t ex ibland när jag är bland folk. Har inte alltid mobilen på mig på jobbet, för att det inte är passande och för att jag inte vill släpa med den när jag äter lunch t ex.
Stänger av den på natten så den inte för oljud då
. Annars är det rätt praktiskt att bli nådd och snabbt kunna svara på sms (pratar sällan i den)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
I övrigt brukar jag mer eller mindre alltid ha min mobil på ljudlös. IBLAND har jag ljud på, men det är sällan..
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Har alltid min mobil på. Det är för barnens skull för att de alltid ska kunna nå mig om de vill.
Fast telefon har jag inte längre.
Har alltid telefonen på ljudlöst. Känns skönt att kunna välja när man vill vara tillgänglig.
Hemma stänger jag aldrig av den fasta telefonen och mobilen är aldrig avstängd, men jag har den på vibra om jag är på biblioteket, på sjukhuset eller på något möte.
Glömde att skriva att självklart har jag mobilen på vibration på möten och liknande och stänger den på sjukhus där det står att mobil inte får vara på men annars vill jag nog kunna vara nådd dygnet runt.
Sonen är singel numera och jag vill att han ska kunna känna att han ska kunna ringa om det är något.
Den fasta telefonin stänger jag aldrig av.
/Maria