tandköttsinflamation
har fått tandköttsinflamation.. IGEN.. de är bak vid min visdomstand… själva tanden gör inte ont utan de är tandköttet på utsidan eller hur man ska säga.. å de sträcker sig två tänder framåt.. har haft de förut men har gått över snabbt.. nu har de vart jätte länge.. använder tandtråd å borstar noga där bak med en sån special tandborste + vanlig.. å sköljer med flux.. men vill inte försvinna.. nån som har nåt förslag på vad man kan göra åt de så de försvinner?
Gå till apoteket, har något minne av att det finns något som heter Corsodyl. Hade beskymmer med en visdomstand med inflammation för många år sedan och använde det då. Fråga personalen. Ta och beställ en tid hos tandläkaren med och berätta om dina problem. Det är nog det bästa.
# 0 Tycker också du ska prova Corsodyl gel! Ta lite på fingret och smörj på innan du lägger dej på kvällen.
Lycka till och hoppas det löser sej!
tandläkare är tyvärr nåt jag INTE har råd med:-(
hmm men ska gå till apoteket iaf å se vad dom säger då.. tack så mycket..
som sagt innan har de hjälpt att borsta noga å tandtråd å skölja men tydligen inte denna gången.. de lustiga är att de känns inte som att de är bakom visdomstanden utan på utsidan å sen vidare på utsidan på de två tnerna som kommer längre fram..
tack=)
Jag köpte något receptfritt på apoteket när jag hade inflamation i tandköttet. Kommer inte ihåg vad det hette men det var en brun flaska.
Dränkte in en bomullsudd med vätskan och la i munnen där inflammationen fanns. Det försvann på 2 dagar
Zabelle
hmm okej.. tack ja de får nog bli en tripp till apoteket de hör jag de:P
#4 Var det blå/ vit text på flaskan? Är nog Corsodyl. Du skulle även kunna ta en ipren/ ibumetin för att dämpa inflammationen. Detta är i förutsättning att du tål den tabletten.
#6 Känner inte igen namnet… har för mig att det började på Denta….
Zabelle
#7 Det finns nog många preparat som man kan använda.