Har Du tid ?
Vi behöver inte längre köa på banken. Lunchen kan vi köpa färdig och äta på vägen till jobbet. Tillvaron är full med verktyg, som gör att vi spar tid!
Alla människor har lika mycket tid, men många har så ont om sin tid idag.
Varför har vi inte tid ? Kanske är det egentligen lusten vi saknar ? 
Hej Elisabeth
Du får inte göra såna här trådar, jag "går igång" då 
Jag håller egentligen på att läsa en bra bok ju…
Men hur som helst..
Det kanske handlar om bra och mindre bra prioriteringar, vad vill jag göra med min tid?
Om en kollega ringer till mig på jobbet och undrar om jag har tid, så brukar jag ibland svara "för dig har jag alltid tid" då blir samtalet alltid så glatt.
Om någon annan frågar om jag vill komma över och fika, och jag svarar att jag inte har tid, jag måste göra ditten&datten, så kan det ibland vara ett svepskäl för att jag inte har lust (pga av en massa underliggande orsaker som jag kanske inte vill "lämna ut") och kan nog uppfattas som att jag inte prioriterar den som ringer och bjuder över mig.
Att planera sin tid är väl bra och jag tror det är som med pengar har vi mer så fyller vi upp med nya saker, har vi mindre så anpassar vi oss därefter.
Jag försöker, fast det är svårt att använda mer av min tid till
att "ut-trycka saker" skriva, spela gitarr, fota, prata, det frigör mera glädjeämnen i kroppen som dopain och endorfiner, som gör att man får lust att göra mer saker
fast det är enklare att "in-trycka" saker, äta god onyttig mat, lyssna på musik, titta på TV, läsa, vilket gör att man blir lite lite lat som jag och gör det lite svårare att ta sig upp ur soffan och umgås med nära och kära.
"Att prioritera att bara vara, eller att bara göra, det är frågan?" om jag ska omformulera Shakespeares kända citat.
Nu ska jag återgå till min deckare.. Hälsn. /Hans
tid går väl inte att spara..
..livet är det som pågår nu
de "tidsbesparande" sakerna du räknar upp
ger väl bara en illusuion
eller ska bara visa andra,hur duktiga och hur mycket vi har att göra/är efterfrågade ..
använd tiden/livet.. *fånga ögonblicken*
(jaa,även alla de,med skrikiga/griniga ungar/chefer,
alla köer och andra ..s.k icke-ögonblick )
, penke
Handlar om prioritet och hur man lever.
Jag t.ex skulle aldrig kunna stressa så som många gör idag, hade inte fungerat för mig, då hade jag inte fått i mig mat på hela dagen.
Jag tar mig tid till det jag anser är viktigt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har tid!
Jag har valt bort saker i livet för att kunna få/ge tid till de som känns viktigt. Därför jobbar jag 75%, har ingen TV och avsätter alltid mer tid än vad jag tror till varje sak jag ska göra.
"Tiden är alltid ny, och därför tidlös" som någon klok sagt. 
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
Märkligt det där med att inte ha tid!
Jag har ju egentligen hur mycket tid som helst numera, men ändå så fick jag mer gjort hemma när jag jobbade! 
Så det måste bero på människans prioritering om när och hur snabbt något ska göras.
Kanske bäst att göra det någon annan dag?? Men då har man ju inte tid!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Man har den tid man tar sig. För familj och vänner har jag hur mycket tid som helst - för energitjuvar - ingen alls numera.
# 1 Hej Hans!
Så bra att Du kan slita dej från boken en stund..den hinner du läsa ändå.
Jag försöker göra variationsrika trådar, men du ska veta att det tar mycket av min tid att hitta vad jag ska skriva om. Något jag prioriterar, eftersom jag tycker det är roligt och ger mej så mycket tillbaka. För visst är det så..slösar man sin tid på det man gillar mest, så mår man ju själv så mycket bättre!
Tack för ett bra svar..jag håller med om det Du skriver. Nu kan du återgå till din deckare igen, som jag tror är värd nästan all Din tid!