Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 558 ggr
Cristine
0

Ihågkommelser

Jag har svårt för att komma ihåg vissa  viktiga datum som födelsedagar t.ex

Ansikten och namn  också!

Hur är det med er?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaiPon
0

Tid och datum kan jag ha svårt för ibland, och det är ofta jag får ha nån typ av påminnelse (antingen mamma, sms påminnelse eller mobilalarm) för att jag ska komma ihåg viktiga tider/möten Skäms Har alltid varit sån tror jag. Sen är jag bra på att glömma viktiga papper och böcker också.. ObestämdSkäms

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Hans K.
0

Christine, du är inte ensam. Jag ansluter mig, jag har väldigt svårt att komma ihåg namn, substantiv över huvud taget,  det är en anledning till att jag gör listor på allt ;-)
Adjektiv é jag däremot en hejare på att komma ihåg, och registreringnummer på bilar och annat ovesäntligt. För att komma ihåg födelsedagar använder jag en "gadget" i iGoogle som hjälper mig.

stina63
0

Födelsedagar har jag lätt för att komma ihåg. Sen telefon nummer de har jag svårt med och har alltid haft de.  Nya personers namn har jag lite svårt att komma ihåg också,

pius314
0

Lägger in ALLT i telefonen så jag blir påmind. Namn är jag normalbra på och ansikten glömmer jag inte. Men lunchlådan, de viktiga papperen, prylen jag skulle lämna tillbaka etc får jag ofta vända hem för att hämta igen :-=

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Maria
0

Jag har numera svårt att komma ihåg en mängd saker. Närminnet har nog fått sig en törn efter operationen och det gillar jag INTE.

Jag har ett stort block vid datan och vid telefonen. Jag skriver upp allt.

Jag har en almanacka med innevarande vecka uppslagen på köksbordet osv. Mitt rum på jobbet är belamrat med postit lappar. Tack Gode GuD för postitFlört

Jag märker att jag glömmer viktiga saker som jag aldrig glömt förr. Jag kommer heller inte ihåg vissa saker som andra bedyrar att vi har pratat om.

Jag läser en massa och löser korsord. Jag spelar Wordfeud för glatta livet och försöker träna hjärnan.

När jag ska skriva i en tråd härinne så måste jag många gånger kolla vad jag skrivit innan för jag minns inte riktigt som tidigare och det är sååå frustrerande.

/Maria

[Sisa]
0

Jag skriver också upp!  I almanackan, på små lappar och överallt. Annars skulle jag nog inte komma ihåg mycket.

Då jag skriver inlägg härinne läser jag igenom många gånger, för att vara säker på att jag kommit ihåg rätt. Skönt att man inte är ensam om detta!   Förvånad

Fridaaaa
0

Kommer lättare ihåg saker som hände för ett tag sedan är det som hände samma dag ibland haha :P
Sedan kommer jag lättare ihåg "onödigt vetande" av någon anledning!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaiPon
0

#7 Onödigt vetande är jag nästan en expert på, hehe Skrattande

Maria
0

Mitt minnesproblem tror jag kan kandla en del om okoncentration men när även andra påpekar det så vet jag att det är en förändring.Rynkar på näsan

Även läkaren är inne på att det är en skada/effekt av operationen och att det är bra att träna hjärnan och det gäller alla.

Forsking visar att äldre som håller på med tankeutvecklande intressen såsom handarbeten, allt från stickning, virkning, slöjd eller vad det nu kan vara där man får använda hjärnan är bra för att bibehålla koncentrationen.

Korsord och sudoki. Att hänga med i nyheter och vad som händer runtomkring i världen. Att läsa böcker, tidskrifter.

Även aktiviteter som föreningsliv, planering, dokumentation, släktforksning osv är bra.

/Maria

fotokrafs
0

Jag tycker att jag alltid varit dålig på att minnas grejer.

Datum, lösenord, telefonnummer, gator..
vet att jag som liten hade jättsvårt att memorera mitt personnummer
och jag stakar mig fortfarande på det, blir lätt osäker.
Ansikten och namn tror jag att jag är bättre på.

Maken har bra sifferminne, kan rabbla födelsedagar och bilskyltar mm.

[Sisa]
0

Lösenord kan  vara svåra..ibland står det helt still!   Skrikandes

Cristine
0

#1  Det var alltid mamma som påminde mig om födelsedagar.Skäms

#2 Skönt att höra Hans. Jag har också listor men glömmer att titta på demFörvånad

#3 Telefonnummer har jag lätt för men inte mobilnr. konstigt va?Förvånad

#4 Inte roligt att måsta åka hem igen..fy!Rynkar på näsan

#5 Sådant händer mej också humlan och mej har de inte opererat….(det kommer tillbaka) och du är ung  så fortsätt du med dina korsord, det är jättebra hjärn gympaGlad

#6 Så lika vi är*pust* känns bra måste jag säga.Skrattande

#7 Onödigt vetande ..ja vem är inte bra på detSkrattande

#10 Personnummer vare ja…hmmm,jag måste rabbla upp hela i taxin annars får jag inte fram de 4 sista.Skäms

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

en del mäniskor jag trots allt umgås med
 är förfärligt glömska av sig
det är nästan omöjligt att komma ihåg vad de heter …

:- )

,  penke

KaiPon
0

#13 Glömt vad jag egentligen heter har hänt, men det kan vara för att jag har ganska många smeknamn också ^^

flisan708
0

Jag har svårt att minnas namn och datum. Däremot röster kan jag känna igen, så även om jag inte minns hur personen ser ut så känner jag igen personen på rösten.

Anders 50
0

Jag brukar skylla på att demensen går ned i åldrarna enligt forskarna!

Men det finns många saker jag är bra på att komma ihåg, men de har jag glömt!

Skriver alltså upp mycket! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Jag har väldigt svårt att koppla ihop ansikten med namn på folk jag inte känner så väl Obestämd

AnnL
0

Jag har väldigt svårt för namn. Tar väldigt lång tid innan jag kommer i håg vad nya människor som jag träffar heter.

Födelsedagar har jag skrivit upp i kalenden annars hade jag inte kommit ihåg dom heller.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.