står still i livet..
vad ska jag göra med mitt liv?
känns som att jag bara står på samma plats i livet å stampar.. söker jobb som en tok.. nte lyckas de.. man får bara nej eller inga svar alls.. vill kunna klara mg själv å stå på egna ben. vill kunna flytta ihop med killen på riktigt.. skaffa en framtid å ett liv.. vänner å familj.. men här står man å stampar.. funderar på flytt.. men dumt om killen ska säga upp en fast tjänst för att flytta nånstans å båda blir arbetslösa.. tycker inte jag är bra..
så jag vet inte vad jag ska göra.. söker ju jobbi större städer å kollar där varje dag.. men nte har de hjälpt de heller..
vad ska jag göra? hur ska jag förändra mitt liv?
en förändring kommer ju bli nu att jag ska försöka gå nermassa i vikt.. ta nyttitgt å motionera å hoppas att man kommer nånstans där.men vill komma framåt i övrigt med.. vad ska jag göra??!! *ledsen*
Jag har det precis som du! Söker massa jobb men antingen inget svar eller ett nej. De flesta svarar inte ens vilket är extremt dålig stil.
Jag funderar på att utbilda mig vidare, kanske du med kan göra?:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 j jag har fudnerat på de men de utbldningar jag funderat på å kan tänka mig kostar så mycket å är sånna utbildningar som inte csn stödjer.. å var ska man få pengar från då när man inte lyckas få ett jobb..*suck*
#2 Ja jag har med hittat en del utbildningar jag vill gå men som kostar sjukt mkt pengar:( Men ska söka till att utbilda mig till förskolelärare nu i vår ska jag söka det. :)
#3 okej men de låter ju bra att du ska söka de.. sett att dom söker förskolelärare överallt.. så håller tummarna för att de ska gå bra=)
#4 Ja inom dem närmsta 5-10 åren kommer dem ha brist på det så ^^, Plus att jag älskar att jobba med barn.
Kom inte in förra året, bara reserv
Kan du inte söka utbildningar som CSN stödjer då?
/Maria
#6 jo visst men jag vill gärna ha en utbildning som är till nytta.. tyvärr är ju inte alla de.. + att jag har lite svårt med pluggandet så måste va något som jag är lite intresserad av annars blir de pannkaka å då har jag tagit lån hel ti onödan å de känner jag inte för..
examynia.. Låter inte bra.Men jag kan känna igen mig lite.
Man står o stampar o kommer ingen stans…
Några råd har jag inte.
Mer än att kolla runt på vad det finns för saker o göra som man kan överleva på.
Många gånger så ser man inte alla möjligheter…
Så mitt råd är""""Kolla fins så många olika jobb som man inte tänker på..
o tills dess får du ta en utbildning i städning…
För i den värden bör du hitta ett jobb..Tills du har kommit fram till vad du vill göra med ditt liv….
""Det där o bli Vuxen"" Är inte så roligt många gånger..Det kan många gånger bara vara krav…
Så lycka till o du!!! Ett stort Leende gör det lättare..
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#8 ja jag kollar äverallt.. tyvärr kan jag inte jobba emd vadsom hellst pga min handledsskada så städning kan jag tyvärr inte arbeta med då de påverkar min skada negativt för de är redan testat..
men som sagt söker allt som jag har kompetens till.. men tyvärr är de mycket inom sjukvård å barnomsorg som dom söker anstälda å ha rnget av de:S