Resor med djur
Tar du med dina när du reser?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nix, tror dem har det bättre hemma.
Ev att vi skulle ta med hunden beroende på vart vi ska.
Men vi reser aldrig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har du någon som kan se efter alla djuren åt dej ifall du skulle behöva åka iväg?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej det skulle bli mycket krångligt att ha med sig ett 20-tal ormar på resa och dessutom klart stressande för djuren.
Om jag bara är borta en vecka,som vi vanligen är när jag åker med eftersom det är svårt att få gästdialysplats för längre tid, brukar det gå bra utan tillsyn. Jag fyller på nytt vatten och ser till att de har rent och snyggt i terrarierna och då klarar de sig fint i en vecka.
#2 Ja svärmor gör det om vi skulle åka iväg över natten. Hunden står i deras hundgård i så fall :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina resor brukar bestå av besök hos mina föräldrar där jag kan stanna 4-5 dagar ibland. Katterna stannar alltid hemma, hunden följer alltid med och ska jag stanna mer än 2 dagar så brukar mössen följa med också.
Hunden skulle vara lite svår att få med på lite längre resor då jag inte har bil och han blir åksjuk på bussen och klarar inte att åka mer än en timme om jag inte vill spendera resten av resan med att torka upp efter honom.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
nä hästen å ormarna får allt vara hemma..
hästen går altid att få hjälp med av nån annan i stallet..tjänster å gentjänster..
å ormarna är som #3 säger.. är de bara nån vecka så fixar man ordning allt så de är fint å har vatten å är matade så klarar dom sig själva=)
När vi hade husvagnen var alla djuren med, både katter och hund.
Vi hade gjort en stor utebur av kompostgaller till katterna.
Ska vi resa bort nu så passar min son katterna och grannen tar hand om hunden.
Zabelle
Oftast är Silver med där han kan och får vara med. I bilen och när jag åker tåg och buss någonstans. Om han inte kan följa med passar antingen dottern eller grannen honom om jag är borta för många timmar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har inte rest nåt sen jag skaffade min hund. Men om jag skulle åka bort, det beror ju på var jag åker, så skulle han antingen få följa med eller så fixar jag hundvakt eller så får han vara på hundpensionat.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Så länge det inte gällt flyg har våra djur följt med.
HAr vi flygt har antingen någon i familje stannat hemma, eller så har uppfödaren passat.
Jag stannar hemma - hos djuren! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
jag åker inte längre sträckor nu mera..O för så hade jag alltid kattvakt min faster som bodde hemma hos mig.
O då var ju hundarna hemma med..Dom senaste åren så har vi åkt varsin gång så någon har varit hemma…
Jag ville åka till Öland i somras..Grannen har köpt en Husbil som vi får låna..Men det stöp på Kissen….
Så ingen djurvakt ingen resa,,
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vi åker inga längre resor numera pga Herr P:s sjukdom, bara dagsresor och då får vår katt följa med. Hon gillar att åka bil så det är inga problem. Vi tar med mat och vatten till henne och så tar vi en paus i skogen så hon får göra ifrån sig. Det går jättebra. Åker vi iväg någon/några timmar bara är hon hemma.
Jag åker sällan på resor, oftast bara på tjänsteresor som är en eller två nätter. Då får jag betala för extra hjälp med hästen och katterna stannar hemma.
Skulle jag vilja åka på en längre resa så försöker jag planera den till sommaren när hästen är på bete, då blir det inte så mycket extra jobb för stallägaren.
När jag bara hade en katt så fick hon bo hemma hos mamma, men nu när jag har två så tror jag det blir kattpensionat.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km