Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 922 ggr
flisan708
0

Tisdag 27/12

Vardag igen!!!! Alla dessa helgdagar har gjort mig dagvild, men det är tisdag idag. Jag är uppe med tuppen som vanligt. En väninna till mig sa igår att jag har skapat en egen dygnsrytms tid som hon kallade "Lisa-time".

Dopet igår var jättevackert, sen överaskade de alla med att gifta sig. Det var så coolt tycker jag. Men det uppskattades inte av alla, min väninnas mamma blev så förbannad. Försökte lugna henne, det hjälpte till viss del. Hon gjorde då ingen vid kyrkan i alla fall. Undrar vad som hände sen, ska ringa min väninna senare idag. Hur skulle ni reagera?

Idag är dagen "D" för bilbesiktiningen. Håll tummarna för mig. Efter det ska jag å en väninna ut på en av våra smått galna "garn-turer", det finns mycket ställen på udda platser. Varför kan inte handarbetsbutiker finnas i centrum där alla andra butiker finns. Fast å andra sidan får vi se många intressanta platser.

Önskar Er alla en trevlig tisdag och välkommen tillbaka till vardagen!

chik
0

Flisan dop o vigsel i går. Fin dag du hade..

O i dag bilbesiktning..Håller tummarna för dig.

Ja fin Tisdag till er alla..

Lena.P är jag i verkliga livet.

fotokrafs
0

God morgon!

Smidigt att ta dop och bröllop på samma gång Skrattande
min brorsa och hans tjej gjorde samma sak i somras,
kul överraskning. Ingen mamma som blev förbannad där

Hoppas det går bra med bilbesiktning Glad

Vardag.. idag.
Blåser. 11°C.

Ha det bra allihop!

[GunillaF]
0

God morgon.

Efter en väldigt kort julledighet beger jag mig till jobbet nu.

Ha en bra dag!

Maria
0

Godmorgon alla.

Sitter här själv idag då min man jobbar men jag har tagit ut semesterFlört

/Maria

signemo
0

Gomorron . Är ledig idag. Vi tar det väldigt lugnt nu på morronen. Dagen skall nog gå i samma takt.Skrattande

Var rädda om varandra

[cherstin]
0

Godmorgon till er alla!

Jaha, här blev det teleavbrott igår morse pga stormen. Varken telefon eller datorer fungerade men de kom tillbaka runt 22-tiden. Nästan all snö har regnat bort och igår fick jag gå runt och plocka ihop delar av fågelbordet som flugit iväg. Ett glas i ljuslyktan hade hoppat ur men inte gått sönder. Inga träd eller tegelpannor har ramlat ner så vi har haft tur. Jag har ju läst om dem som fått både hus och bilar förstörda.

Idag ska vi åka och kompettera lite till kylen. Ska ta en sväng in på biblioteket och se om det finns någon ljudbok att låna. Jag gillar att lyssna på en bok när jag t.ex handarbetar.

Jag har också en hel del anteckningar till min släktforskning stt ta hand om så den här dagen ser ut att vara fulltecknad.

En fin dag önskar jag er alla.

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

+9 grader och oj vad det blåser!  Inget speciellt planerat idag. Kanske göra som hunden…bara slöa.  Glad

Ha det bra!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

God förmiddag alla.

Här blåser och regnar, vaknade av att jag trodde det åskade, kraftiga smällar var det men tror det var vinden, har inte sett något som blåst ner eller gått sönder i alla fall.

Önskar er alla en fin dagGlad

aggeelin
0

Godmorgon! Julledigheten har hos mig förlängts med en dag och det är skönt för här har det varit full fart. Egentligen är jag inte helt ledig, jag är "stand by", och har nyss varit inne och jobbat en stund - men det är skönt att sitta hemma och jobba ibland.

Önskar er alla en skön dag - nu ska äta upp min gröt och min sillsmörgås.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

God förmiddag Glad

Här har blåst nästan lika hårt som igår natt och en plåt över en vindskiva släppte så att den har hängt och slagit i vinden hela natten. Inte lätt att sova då. Än så länge blåser det så att man knappt kan stå upprätt utomhus.

#0 "Dagvild" var en rolig variant av dagvill, det ger en farligare touch till uttrycket. Skrattande

KaiPon
0

Hej hej.

Drar mig hemmåt idag, så packar det sista just nu. Tror jag fått med mig det viktigaste i alla fall..

Sen har vi haft ett troll av lägsta sorten inne på Japan också, någon som låssades vara den förre sajtvärden. Blir innerligt förbannad på sånt folk Skrikandes

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Fridaaaa
0

God mitt på dagen!

Blåser lite granna här men jaja :)
Måste köpa nya ridvantar, tappade ena i skogen, kunde inte plocka upp den xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

"Gomidda"

Jag har tagit ledigt idag och det är så skönt!
Vovven och jag har passat på att gå långa rundor, han ligger helt utslagen nu. Det märks att han är gammal, han orkar inte så mycket längre även om viljan finns. Snart 13 år…det är mycket för en stor hund.

Zabelle   

[peter54]
0

God eftermiddag Glad

Fin solig dag trots blåsten, men det är inte så skönt att vara ute, så jag har tillbringat större delen av dagen i mitt terrarierum.

Det smällde till i ett fönster mitt på dagen och vi hittade en död domherre, synd.

Hans K.
0

God eftermiddag

Stockholm tis 27/12, 8 grader varmt :-) ..men blåsigt

"Landet ligger lungt" Elen fungerar,  julen avklarad, och nyår i antågande. Sos sällskapsresan på TV och en stor mumsig räksmörgås på bordet . Två wordfeudmatcher igång på "pektelefonen" och "Livskvalitet i fokus" på datorn. Kan det bli bättre? Glad

stina63
0

Goeftermiddag

Idag har jag varit på stan handlat lite tittat lite i affärerna. Men i morse var jag lite vilsen när jag vaknade. Tänkte vilken dag är de? Men kom på rätt snabbt att jag har semester så jag somnade om igen

Ha en skön Tisdag

flisan708
1

# 1 Hade verkligen en trevlig annandag. Det var så vackert och oväntat. Bilbesiktningen - fick ombesiktning men det var bara på en punkt i övrigt allt bra. Det var en spindelled på vä sida fram som skulle bytas så det blir att lämna in på verkstaden och ombesikta. Men man får väl nästan räkna med det då det är en gammal bil.

fotokrafs
0

#14 Trist med domherren Rynkar på näsan

#15 Jupp, elen fungerar. Fast här där jag bor tycker jag att det är ovanligt ofta strömavbrott, kunde trott att jag bodde mitt på landet. Sist var igår eller iförrgår. I och för sig rätt kort stund. Jag märker det extra tydligt eftersom min dator slocknar, maken har laptop så han drabbas inte lika mycket.

Men måste erkänna att jag tycker det är lite häftigt när allt släcks ner och man ser folk tända levande ljus. Men det klart, jag vill ju inte fastna i hissen eller liknande.

Fridaaaa
0

#17 Tur att spindellederna inte brukar vara så dyra:)

flisan708
0

#19 Låter skönt att du säger det, har noll koll själv. Ska lämna in bilen den 24 och få det fixat. Är glad att de inte hittade något mer, min bil är från 94 så det kan lätt bli fel. Men fick beröm för att den var välskött.

Fridaaaa
0

#20 Beror såklart på bilen men till min var den inte så dyr :)
På verkstad kan det dock bli dyrare beroende på verkstaden :)