Funderat över nyårslöfte?
Har du bestämt dig för att skaffa något nyårslöfte till 2012?
Brukar du göra det? Brukar du kunna hålla löftet?
Nej""Inga löften här..
O jag tror inte jag har gjort det någon gång……

Lena.P är jag i verkliga livet.
Nej. Brukar inte ge nyårslöfte.
Nej, det är ingen idé.
Jag har inte gett några nyårslöften tidigare, kanske mest på skoj, men iår har jag några saker jag vill ändra på.
1. Varje månad när lönen kommer ska 1000kr gå direkt in på sparkontot. Det borde bli lätt att hålla för jag har redan lagt in en autoöverföring i banken.
2. Minst en gång i veckan ska jag gå till gymmet vi har här på jobbet. Betydligt svårare att vara konsekvent och se till att det blir gjort, men jag har redan bokat in ett pass den 4 januari.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Första gången jag i hela mitt liv avlagt ett Nyårslöfte var förra året då jag slutade röka. Tog den sista cigaretten på Nyårsdagens morgon.
Det löftet har jag hållit så jag har snart varit rökfri i ett år.
Jag kommer nog aldrig att ge några nya löften däremot.
Det var första och enda gången
/Maria
Mitt löfte brukar vara att inte ge några löften.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#6 Du hann före mig! Skulle skriva detsamma! 
#5 Så duktigt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#7 Javisst är jag
/Maria
Hmm några har jag:
- Gå ner den kilorna jag har gått upp sedan jag träffade pojkvännen (kärlekshantag som det heter haha)
- Äta mindre godis
- Se till att göra något bra med mitt liv
Det jag kommer på, se om jag håller det ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nyårslöften….
Ska man lova att försöka, eller försöka lova??? 

Nä, jag ger inga nyårslöften.
Jag kan lova saker alla andra av årets dagar 
Zabelle
Nej, inga nyårslöften för min del. Jag har aldrig rökt, snusat eller nyttjat alkohol och det är väl i första hand sånt som nyårslöften är till för?

Här har det aldrig blivit några nyårslöften och det kommer nog aldrig att bli det heller. Föredrar att göra förändringar mer spontant. Min pågående kostomställning började redan förra veckan och jag sätter igång ordentligt på annandagen när allt julfirande är över och jag kan styra min mat helt själv.
Varför skjuta upp till nyår det man kan göra redan idag?
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har aldrig gett nyårslöften men i år tänkte jag att jag skulle! Och istället för nyårslöften så kallar jag det för nyårsmål! Mål låter mycket bättre än ett löfte 
Så mina nyårsmål är att:
1. Börja träna regelbundet igen
2. Skära ner på godis/chips/choklad och liknande
3. Stå upp för mig själv och våga säga ifrån
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag brukar göra långa listor, men besluten brukar falera efter en vecka eller så. I år blir det nog en kostförändringslista, som jag skall leva upp till hela livet, alltså ingen tidsbegränsad bantningskur, har varit hos en kostrådgivare för att få tips på hur jag ska få ner blodtrycket…
Minska intaget av salt ! (salt på maten, snabbmat, scharketurivaror, salt godis, lakrits)
Kebab, pizza, hamburgare..no..no..no! (Kankske nån enstaka gång
som belöningLättmjölk
Välja nyckelhålsmärkta produkter
Endast väldigt grovt bröd
Minska sockerintaget ! Minska juice, saft, godis, choklad, bullar och kakor, glass, ingen läsk, bubbelvatten istället
Ät mindre mat när du äter
"Tallriksmodellen" dvs hälften grönsker, 1/4 del nyttiga kolhydrater samt en fjärdedel protein
Ät ofta, planera nyttiga mellanmål
Välj ut den frukt och de grönsaker, rotfrukter, bär du kan tänka dig äta
Använd olivolja, vinäger
Gör ”storkok” och frys in matlådor
Råg och havre istället för vete
Magert kött, fisk, skaldjur, räkor
Ingen öl
, max 1/2 glas vin om dan, och aldrig mer än 2 glas vin på en dag
Här krävs karaktär och diciplin, vilket jag helt saknar 
#14 Jag kan trösta dig med att jag varit (och är) en stor ölälskare men kan inte dricka längre och det går bra ändå
/Maria
#15 Tack för de stöttande orden…det ska nog gå… "buhuu", "snyft", "snörvel"
#14 Det var en diger lista. Lite fundersam är jag ändå eftersom jag redan uppfyller allt på din lista och har levt så i många år, bortsett från vinet och vinägern, sånt har jag aldrig använt, ändå är jag lite för rund om magen.

Mitt nyårslöfte eller har nog några nyårslöften är att
-Se till att umgås med människor som ger mig något. Att inte umgås med de människor som suger energi och som utnyttjar att man är snäll och bryr sig. Haft flera sådana människor runt mig på sistone, när man inte behövs längre slutar de höra av sig.
- Att oftare säga NEJ!!!! Kan inte vara alla till lags jämt.
- Träna regelbundet på friskis. (Längtar dit nu, min eviga förkylning håller i sig än)
- Försöka bli en mindre "slösa" och spara pengar.
Det är vad jag kommer på nu.
jag ger aldrig löften för misslyckas man så blir man depp.. men jag har ändå bestämt mig att jag ska ta tag i mitt liv:P försöka gå ner i vikt.. göra matschema så att jag äter mer än en gång om dagen.. så att jag får i mig rätt så kroppen itne får en chock varje gång jag äter.. å sen ut röra på mig.. så kommer jag nog att gå ner i vikt:P men inga löften utan tar de som de är..=)
Jag tänker inte ge några löften men jag tänker ge mig själv mål att sträva efter.
* Jobba mer med mig själv, bättre självförtroende. Även ta kontakt med psyk igen även om det skrämmer mig, jag behöver dem.
* Gå tillbaka till LCHF och må lika bra som sist när vi åt riktig mat.
* gå ner de där 10 kg men om det bara blir 1 eller 5 så är det bra med.
Jag är lite som Hans och gör listor.
Mat & motion, Nytta & nöje.
Fast jag lägger till lite allt efter som
så listan är från början ganska kort
Började med detta för typ 5 veckor sedan
och även om listan blir längre så märks det knappt
när saker börjar gå på rutin.
Skall säga att inget är hugget i sten
men känns som det funkar
Jag funkar bättre
när jag har saker på pränt
Oj, vad pratar jag om nu..
Nej, inga nyårslöften här, men hoppas såklart att jag om möjligt blir en ännu mer underbar person 

Inga löften, men det här hade jag tänkt ta tag i under det nya året:
- Bli av med de där sista envisa kilona en gång för alla
- Låta bli läsken och kakorna på jobbet
- Köpa drömkameran och äntligen börja jobba med foto igen
- Och så satsar vi på en utställning innan 2012 är slut tror jag minsann!

Säger som #18
-Se till att umgås med människor som ger mig något. Att inte umgås med de människor som suger energi och som utnyttjar att man är snäll och bryr sig. Haft flera sådana människor runt mig på sistone, när man inte behövs längre slutar de höra av sig.
Lägger inga nyårslöften,.. Ett har jag redan fixat ordnat när jag slutade röka..
Ger löften många gånger under året men aldrig några nyårslöften.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.