Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 609 ggr
examynia
0

hur gammal känner du dig?

precis..

hur gammal känner du dig?

som din ålder? yngre? äldre?

vet du varför du känner som du gör?

å hur gammal är du?Tungan ute

själv så känner jag mig yngre.. är 25 men har inte fått nåt jobb sen jag slutade skolan å har därför inte direkt fått nån livserfarenhet..

Farwuq
0

Det variera beroende på hur sjuk jag är, det går upp och det går ner.

Rent biologiskt är jag snart 55, men MS:n kan få mig att känna sig dödfärdig.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Geru
0

16. Typ. Jag känner så… för att jag är sån, helt enkelt:p Åldras är inte min grej. Försöker säga det till kroppen, men den insisterar tydligen på det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

examynia
0

#1 ajdå tråkigt att höra att du har de…

#2 haha nä kroppen vill inte alltid de hjärnan vill:-P

Stephanie
0

Känner mig nog yngre… Fyllde 21 i somras men har inte kommit nån vart alls efter gymnasiet av olika anledningar Obestämd Hade nog känts bättre om jag haft ett ordentligt jobb eller studerat.

Just nu är jag timanställd, men arbetar inte många timmar i månaden, och läser fysik b på distans för att kunna söka till högskolan i sommar.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Jessica_91]
0

Är 20 men känner mig yngre. Har inte haft något riktigt jobb men nu till våren ska jag börja läsa på högskola så då kanske man känner att man är på väg "frammåt".

[GunillaF]
0

Jag känner mig väldigt gammal om mornarna, men kvällstid är jag rena rama tonåringenFlört

Hur gammal jag är? Jaa, säg det…!Tungan ute

JohannaEkroth
0

Yngre än vad jag är. Typ 17 kanske.. Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Fridaaaa
0

Ungefär den åldern jag är, 21 :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FrökenFrisk
1

Jag känner mig ung men blir "rädd" när jag ser jämnåriga.

Förstår inte att vi är födda samma år och de är så gamla! Obestämd

═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════

Anders 50
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar säga att jag känner mig som 40, men senaste veckan så stämmer det nog bättre med den biologiska åldern!

VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[cherstin]
3

#9 Javisst är det konstigt att alla andra ser gamla ut Oskyldig

Själv blir jag 60 nästa gång men vet inte hur en 60-åring ska se ut eller känna sig. Jag är som jag är helt enkelt. Tycker att jag duger som jag är.

Maria
0

#10 Det fotot får du rama inSkrattande

Jag har åldrats mycket sista året känns det somObestämd Kroppen har rasat och håret har grånat men jag kommer igenFlört

Inombords känner jag mig som en erfaren tonåring för det mesta.

/Maria

penke
2

Intressant fråga
jag tänker inte SÅ på min ålder
eller andras
(DET är väl ett ålderstecken?) 

jag känner mig som..henke penke ! :- ) 

varför jag känner mig..
jag "slapp" ifrån råttgiftet waran för två veckor sedan  *LEEEEER*
så nu är jag odödlig,igen :- )

vad jag ..äjentlijen är
jagärförtionio,snartfemtio,pådetfemtioförsta..  *fniss*

¿ borde jag känna mig yngre/äldre ?
jag har "aldrig" haft en fast anställning..

,  penke

Bybo
3

Hm…vet faktiskt inte. Men, ja "alla" tror att jag är mycket yngre. Jag är väl för barnslig :)) Jag är 48 år.

Inte för att utseéndet är allt. Men berättar ändå vad min 15.åriga son sa till mig häromdagen.

Ja, vi pratade om osäkerhet bland  ungdommar, bla om deras utseénden osv…Och, att han skulle ha förståelse varför fjortisarna (som han kallar dem) var som dem var…ja, ni vet.

Jag, berättade att även jag, på min tid trodde att jag var ful, men senare fått höra att jag var en av snyggingarn *jisses*

Men iaf, då sa han…men, mamma (Pia) du som är sååå vacker :)))))

Gulleplutten! Och, i går när han kom hem, så kläckte han ur sig- Åååh, så skönt att komma hem…det är så många kärleksfulla energier här.. *fniss* (vi bor i ett stökbökigt hem)

chik
0

examynia

hur gammal känner du dig?**:ja du..Nu känner jag mig som 100 innan jag har kommit igång.
**

som din ålder? yngre? äldre?**.Som Min Ålder!!!Går ju inte o säga för har ju ingen aning om hur man känner när man är 55år..fast jag känner mig yngre…..
**

vet du varför du känner som du gör? Det är ju det.varför känner jag mig i bland som en tonåring???

å hur gammal är du?Tungan ute%%År…

själv så känner jag mig yngre.. är 25 men har inte fått nåt jobb sen jag slutade skolan å har därför inte direkt fått nån livserfarenhet..Jobb"""vad söker du för jobb?? Sen så vet jag några som inte får jobb dom fortsätter i skolan.har du tänkt så…??Det är ju det. i dag så får man ta det jobbet som man blir erbjuden o tror att man klarar av..Kanke inte dröm jobbet…

**Så Tänk till Skola!!! Eller ut o bara sök Jobb..
**

Lena.P är jag i verkliga livet.

WinterPrince
0

Jag känner mig nog så gammal som jag är. Dvs 24 år.

Jag kände mig länge fast i 18-19 års åldern, men sen jag började jobba och måste ta ansvar för allt själv har jag mognat och känner mig nu som min ålder.

För mina syskon stannade jag i 15 års åldern i typ 5 år. Det var först när jag kom tillbaka från min utlandsvistelse som dom insåg att jag började bli vuxen, då var jag 20år. Skönt att få bli behandlad som en jämnlike nu istället för ett barn.

examynia
1

#15 grejen är att jag nte kan ta vlket jobb som helst då jag har en skada i min handled..:-/ så de begränsar ju lite.. å ska jag sätta mig i skolbänken (hatade å hatar att plugga) så ska de vara till nåt som jag har nytta av dvs som jag kan få jobb som eller liknande jobb iaf.. vill inte ta lån bara för att de är roligt.. å söker jobb som s*tan!

chik
0

ja..Du känner själv.bara lite förslag..

Aj med handen..

Lena.P är jag i verkliga livet.

examynia
0

#18 ja ..tack:P

ja de är så .. endel gamla gubbar ska ju inte ha Körkort.. speciellt om dom inte ser ordentlgit.. *morr*

Mia
0

Jag är 20 år och känner mig äldre, jag har fått ta mycket eget ansvar och fått växa upp alldeles för tidigt.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Sweelin
0

Är 18 men känner mig som 16

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Namiko
0

Jag fastnade på 20 fram tills den dag jag fyllde 23 och började känna att det var en riktigt bra ålder. Nu sitter jag fast på den siffran istället (nästan rätt iaf) :P Kan fortfarande få för mig att jag är 20 ibland. Men åldern är ju inte så viktig egentligen, jag kollar mer på vad folk har innanför pannbenet och hoppas att dom gör samma sak med mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[peter54]
0

Hm, lite svår fråga att ge ett generellt svar på. I huvudet känner jag mig som 25, men kroppen känns oftast som min biologiska ålder, vissa dagar äldre, andra dagar yngre, jag är 57 och har "plenty" livserfarenhet.

fotokrafs
0

Hur gammal jag känner mig?

-Svårt. Tänker sällan/aldrig på åldern. Frågar någon mig hur gammal jag är skulle jag nog säga "typ 30". Jag är född 1983 men orkar inte räkna ut hur gammal jag är exakt.