Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 519 ggr
Cristine
1

Glad för djuren..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som hade det så svårt förra året, jag menar då de vilda förståss. Nu kommer de åt att äta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Det märks vid fågelbordet här nere i Skåne att det är milt. Nästan inte en fågel.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bybo
0

Ja, det är väl en av fördelarna med nada snö….men, inte för mig *fniss* Vill ha massor, trots att jag är singel (snöskottning) och eldar med ved :))

[peter54]
1

Ja här har vi ju snö just nu i alla fall och det är bra fart vid fågelbordet, men det är inte lika många arter som förra året. Inga grönfinkar alls, förra året var det nog de som var allra flest. Funderar på om de dött av den där sjukdomen jag hörde om som visst nästan enbart drabbade grönfinkar.

I långa loppet är det nog ingen fördel för djuren heller med snöfritt. Om vi ser det ur vår mänskliga synvinkel, där vi månar om varje enskild individ, är det förstås en fördel, men ur arternas överlevnadssynpunkt behövs vintern för att gallra ur de svagare individerna. Annars degenererar arterna och då klarar de inga påfrestningar alls till slut.

#0 Just de där hjortarna kan man inte se här, de är amerikanska vitsvanshjortar.

Anders 50
0

Här verkar det som att det inte blir så många rådjur som behöver hjälpas även om det blir en svår vinter.

Troligen så har vi besök av en katt med tofsar på öronen för rådjur är sällsynta här nu. Det fanns en hel del i somras men nu är det väldigt ont om dem.

Och vi jägare här är inte skyldiga, vi har inte skjutit något enda. Det är också ovanligt vid denna tiden.

Ska bli intressant om mina "trädgårdsrådjur" dyker upp i vinter, de har inte synts till ännu. Hoppas något har klarat sig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Trots den milda vintern har jag mycket fåglar hemma i täppan.
Kan det bero på att jag började mata dem så tidigt?

Zabelle   

JereMina
0

Inte hör hos oss för vi har fått massor av snö men vi matar fåglarna med en massa fågelfrö.

[peter54]
0

Här har vi fortfarande gott om rådjur, även om de har minskat kraftigt jämfört med för 4-5 år sedan. Det händer ibland att någon lo knallar över vårt område, men vi har ingen som stannar här. Det är för små sammanhållna skogsområden på vår jaktmark för lon.

Nu när snön har legat ett par dagar, börjar det äntligen dyka upp lite andra fåglar vid fågelbordet än de som är här varje dag, blåmesar, talgoxar, entitor, pilfinkar, gråsparvar och nötväckor.

Idag kom en gråsiska på besök.

stina63
0

Fåglarna är säkert hos min mamma, För hon sätter ut mat till dom, Dom är alltid hos dom oavsätt väder. Så sitter dom där vill ha mat.,Kyss

Mycket fina bilder på vilda djuren

Fridaaaa
0

Ja det är skönt för djuren :)
Lagom väder igentligen för de flesta djur nu :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.