så mycket bättre
Nu har ju alla haft sina dagar, spännande att höra duetter på lördag
Så här tycker jag det har varit hittills 
Dagarna
Wiehes dag
4,1
alla gjorde bra tolkningar!
Lena Philipssons dag
4,0
bra tolkningar överlag
E-types dag
3,8
förvånansvärt bra låtar…
Lalehs dag
3,8
förvånansvärt bra tolkningar
Eva Dahlgrens dag
3,6
kan vara lite svårtolkad kanske
Timbuktus dag
3,5
också lite svårtolkad
Ledins dag
3,4
några låtar blev ju riktigt bra!
Snitt på framträdanden
Laleh
4,3
Timbuktu
4,3
Eva
4,2
Lena
3,9
Wiehe
3,8
E-type
3,5
Tomas
2,5
OM man kikar på min lista så märker man några saker, alla subjektiva såklart
Jag gillar Laleh, Timbuktu och Eva (Eva har jag följt sen jag var tonåring), Lena har spottat upp sig, i början var det sådär…
E-type har gjort en massa bra låtar, det är disco-trancet som har stört ut det
Mikael Wiehe har gjort låtar som alla kunde tolka på ett bra/kul sätt
Jag gillar inte Tomas Ledin(s låtar/tolkningar ska jag lägga till, han verkar ju vara en mysig gubbe annars)
Hur tycker ni det har varit?
(för de RIKTIGT intresserade kan alla ingående poäng redovisas i ett PM
)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Gillade inte Laleh, aldrig liksom gillat hennes musik osv.
Tyckte inte hon gjorde bra tolkningar heller.
De som är i "botten" tyckte jag var bäst.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har inte sett alla programmen, men har aldrig gillat Lena.
Timbuktu steg i mina ögon och Ledin är duktig.
De blev mina favoriter.
Ängeln i rummet var bra de första 200 gångerna, Laleh är ny för mig.
Wiehe och E-type bjöd inte på någon direkt överaskning.
Eva Dahlgren… sa hon något överhuvudtaget? Hon satt mest och såg sur ut de avsnitt jag såg. Annars gillar jag hennes musik.
Zabelle
morr ett lååångt inlägg raderat av "varnish cache server"-monstret. nytt försök
#1 Fascinerande att man kan tycka så olika. tycker att Laleh är en väldigt speciell person och ibörjan tyckte jag att det stod i vägen, men efter hand har jag lagt personerna åt sidan och fokuserat på musiken. Det hjälpte :-)
Men som sagt kul att man kan tycka olika, annars skulle Ledin inte sålt EN ENDA platta… (om alla tyckte som jag alltså)
#2 Lena tycker jag gjorde en otroligt svag tolkning i första programmet, sen har hon klättrat! Hon är ju också rätt speciell på ett annat sätt, och de är de ju allihop
Just Ängeln tycker jag var Lalehs svagaste tolkning, bäst tycker jag hon gjorde just nu (otippat för mig) och fred.
Överraskningen med Wiehe var för mig att han var som han var utanför scen, dock med tv-kameror i nyllet 24/7 men ändå.
E-type var överraskningen som jag skrev ovan att hans låtar var så bra under allt euro-disco-dunkadunka. Hans tolkningar var väldigt ojämna, några jättebra och några sämre (enligt mina öron…)
Eva, ja hon bjussade inte mycket på sig själv, men när hon kör "strö lite socker på mig" så är allt förlåtet (av mig) :-)
Timbuktu var ingen överraskning, bra!
Vi ser det programetta, o det är bra..
Inga poäng från mig.Utan underhållning bara..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 hur menar du nu? inga poäng, underhållning.
Det här är ju STRIKT VETENSKAP
;-)
Visst är det, jag tror jag har en mini-stalker i mig, gillar Mästarnas Mästare och andra såna program när man får följa deltagarna lite mer. Känns som att man lär känna dem (även om allt är superhårt vinklat från produktionsbolaget såklart)
#3 Precis hehe
Det är precis som med Idol nu, Amandas röst faller inte mig i smak, låter falskt i mina öron :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Själv har jag imponerats av Lena philipssons då hon sjungit allas låtar,lite ös i dom ;-)
Jag gillar Laleh kände inte till henne förut, sitter just och spelar ner hennes tolkningar från youtub till mp3
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har inte följt programmet den här säsongen för jag tycker inte att sammansättningen av artister är lika kul som förra säsongen av programmet, då såg jag alla avsnitten.
Mina subjektiva synpunkter; jag tycker att alla artisterna är duktiga musiker var för sig. LenaPH, Tomas Ledin, Laleh och Timbuktu är artister som jag inte lyssnar på, deras musik känns rätt ointressant för mig.
Eva Dahlgren och Mikael Wiehe gör bra låtar tycker jag, men Eva är ju en svårmodig person som alltid ser ut som sju svåra år och hon låter när hon pratar som om hon "sålt smöret och tappat pengarna".
E-Type har jag lyssnat på rätt mycket genom åren, men han kan ju egentligen inte sjunga alls, det är tjejerna han har med sig som sjunger. Dock föredrog jag den kraftiga tjejen han hade från början i bandet. När han bytte till den tunna tjejen blev sånginsatserna lidande på bekostnad av hans strävan efter bättre image (tror jag i alla fall var orsaken till bytet).
Det jag har sett av programmet har inte imponerat alls på mig, inte i närheten av vad Petra Marklund gjorde med de andras låtar förra säsongen, särskilt med Pluras låt, det var den bästa cover jag någonsin hört.
#9 Håller starkt med dig ang E-type..och Petra Marklund va helt fantastisk
#9 Nanna hette hon va? E-types sångröst :-)
gillade också Petra förra året, mest "Mikrofonkåt",
däremot hade jag för mycket "bagage" till "Kärlekens tunga" så den tycker jag är bäst i orginal.
Även om det är lite sliten klyscha så tycker jag att Laleh är årets September, det är något med hur de båda går genom rutan när de framträder som gör att de lyser. Även om alla de andra är superproffs så är det nåt särskilt (tycker jag)
har lagt till (tycker jag) på många ställen, men det är ju verkligen subjektivt det här med musik :-)
#11 haha, ja det är olika hur man tycker. 
Mikrofonkåt är väl egentligen en Petterlåt. Jag har aldrig gillat den låten just för att den är liksom ryckig som rap och hiphop. När Petra Marklund gjorde Pluras "Kärlekens tunga" kunde jag verkligen lyssna, helt fantastiskt bra tycker jag.
Plura själv sluddrar så förbaskat när han sjunger så att han låter packad för jämnan. Lite som Ulf Lundell, de har gjort en grej av att artikulera så dåligt som möjligt så att man inte ska höra vad de egentligen sjunger.
Jag har aldrig gillat Eldkvarns musik, mest för att den är så släpig och sluddrig tror jag. Det bästa de har gjort tycker jag är när de deltog på Cornelis minnesplatta tillsammans med Marie Fredriksson.
Jag håller med dig om Laleh, hon är bra, men jag tycker inte att Ängeln i rummet blev bättre än originalet i Lalehs tappning. Hon var med i På Spåret har jag för mig, det var första gången jag hörde henne och då hörde jag ju att hon är riktigt duktig.

#12 :-)
Japp, "Mikrofonkåt" är en Petterlåt. 100% mycket bättre i Petras version (enligt mig
) …
Just "Kärlekens tunga" är en jättefavorit som orginal, annars håller jag med om Eldkvarn, inte min grej riktigt.
ÅHHH, ja Den flygande holländaren var ju en sån FANTASTISK samlingsskiva! får rysningar bara jag tänker på den.
Lalehs "Bjurö Klubb" (i orginal) är nog en av de mest fantastiska låtar jag vet. Så lekfull i sitt skapande 
Jag är imponerad av Timbuktu och Laleh som jag bara hört förut men aldrig sett någon intervju eller liknande med.
Thomas Ledin är så trevlig.
Wiehe är ju mycket speciell men trevlig och E-type har varit en positiv överaskning som person.
Dahlgren och Philipsson var väl ungefär som jag tänkt mig. Den ena svårmodig och "tung" och den andra aningen för glättig i min smak.
Nu har jag enbart pratat om personerna och inte musiken.
Laleh har en fantastisk röst.
/Maria
Har inte sett ett endaste program. Och de medverkande artisterna är inga direkta favoriter hos mig.
Där emot är Laleh:s nya variant på Ängeln i rummet en riktig höjdarlåt som spelas mycket här nu!
Hon har stigit i aktning som artist.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#15 ja man slipper ju inte undan bara för att man inte ser på programmet. Låtarna spelas ju flitigt på radion :-)
Har aldrig sett ett avsnitt av någon av säsongerna. Men jag gillar Lalehs version på Ängeln i rummet jag med. Mycket fin!
Om just det här tycker vi lika här hemma
. Förra året gillade vi September och Petter. Jag hade lyssnat på September innan och såg fram emot att höra henne och Petter fick vi omvärdera, han var riktigt bra!
Den här gången gillar vi alla artisterna förutom Dahlgren, som är en riktig surpuppa som sänker stämningen. Om jag minns rätt så var sambon tvungen att gå ut när hon tolkade Laleh, han klarade inte av att höra henne (skulle ge henne 0,2 på en 5-skala, för alla programmen förutom det förra där hon tolkade Michael W, där får hon en 1.5a).
De andra är bra var och en på sitt sätt. Det är bra att de har olika stil, då blir det omväxling i framförandet av låtar. Jag har alltid gillat Thomas Ledin, jag gillar hans röst. Laleh är en favorit och jag har sett henne live och ser henne gärna igen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#16 Blev tipsad på facebook. Och den finns på YouTube.
Köpt nu ljudanläggning med "kräm" till datorn idag, så nu är hon ännu mer favorit! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Håller med dig helt och hållet!
Förra säsongen var helt fantastisk och vilken härlig stämning det var mellan artisterna. Njöt av varje avsnitt. September gjorde helt underbara tolkningar likaså Petter. Men bäst tolkningar tyckte jag Di Leva gjorde! Wow så bra dom var. Han är ett musikaliskt geni.
Den här säsongen… nja. Stel stämning, halvbra tolkningar. Gillar inte heller artisterna. Enda bra tolkningen var Lalehs Ängeln i rummet.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag tror att det var mycket nyhetens behag förra året med, i år tycker jag generellt att det har varit musikaliskt bättre (i snitt) men de var nog lite "mustigare" människor förra året :-)
Nu har sista avsnittet gått. Kommer sakna programmet. Tycker att alla blev fint tecknade i sista avsnittet.
Här är mina favoriter bland alla låtar (de som fick betyg 5
)
Lena PH tolkar E-type Life
http://open.spotify.com/track/4u2ridNq7mFHdQe12ykOwD
mikael wiehe tolkar Eva Dahlgren För att du är här
http://open.spotify.com/track/3ERxDfrcaTDnQJDR0oyFxz
Eva Dahlgren tolkar Lena PH Standing in my rain
http://open.spotify.com/track/3c2sKAMmDZ3NH3iJh3Og9E
Laleh tolkar Ledin Just nu
http://open.spotify.com/track/07eQWdWhQwhe4uNAjqLjSI
Timbuktu tolkar Ledin snart tystnar musiken
http://open.spotify.com/track/0mTjo9ZKd887ckygQvuPxp
E-type tolkar Laleh snö
http://open.spotify.com/track/2m3D41n4jDxnVmI0TfMdjd
Laleh tolkar wiehe Fred
http://open.spotify.com/track/57cPvdXilUWBVNIS2GxgeM
bästa duetten laleh/eva d "lär mig om" finns inte på spottan
har gjort en spotify-lista med alla låtar och orginalet efter, kul att höra vad de olika artisterna gjort för tolkningar jmf orginalet.