Nöjd med din längd?
Jag skulle velat var 1.70 ungefär men har varit 1.62 nu har jag krymt ner till 1.58
Barnen har växt om mej och barnbarnen också!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja ganska nöjd :) Hade velat vara runt 170 cm:)
Är 165 cm ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är 181 cm och tycker det är precis lagom.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är 1,57 LÅNG 
Det hade ju underlättat klädinköp om jag hade varit några cm längre, men det är enda gången jag ser min längd som en nackdel.
Zabelle
Jag är drygt 175cm lång. Nu är jag rätt nöjd med min längd, men vet att jag ville vara kortare på högstadiet. Alla populära tjejerna var minismå. Känns löjligt nu…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
1.64 Är nöjd. Ingen idé att vara missnöjd för det går liksom inte att göra så mycket åt det.
Nej det gör det ju inte men man kan ju drömma!
159 cm över havet har jag varit men nu har jag krympit till 158cm. o jag är nöjd. utan när man skall ta ner från överskåpen.Då skulle jag gjärna varit runt 2m..
Men jag är nöjd.
För några årsedan var Norges längste här o hälsa på..O Så lång skulle jag då inte villa vara..han höll ju på o slå ihjäl sig här i tak o dörr poster..O vid köksbordet satt han ju med knäna vid bordskanten..Inte bra.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Sist jag mätte mig var jag runt 1.70, vilket käns som en bra längd för mig, haha. Jag gillar min längd, och av någon anledning är de flesta av mina kompisar kortare än mig 
Men längden säger inget om personligheten, och det är personligheten som spelar roll, eller hur? 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
177 cm,
nöjd! :-D
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag är 175 cm. När jag var barn/tonåring var jag inte nöjd med det. Alla andra var så små, så små och jag var tidigt lång.Då var det också svårt att hitta kläder med tillräcklig längd i ärmar och ben.
Nu tycker jag att det är helt ok. Det kan t ex vara bra för att nå upp, eller in
och det finns bra kläder också.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Intressant diskussion!!!!
Jag har nog aldrig funderat på detdär med längden på mig själv. Är 1.64 och van vid att kallas "Lilla Lisa" och har inte tänkt så mycket över det. Visst finns det väl tillfällen man önskat man sluppit klättra på stolar och stegar för att nå men……. jag är nöjd.
1,65. Enda gångerna jag önskat mig längre är när vi jobbat i arkivet på jobbet
/Maria
är ~190cm ungefär.
Hade absolut inte velat va kortare. Inte längre heller 
Lagom är bäst.
#11 Lilla…? men du är ju lång 

Zabelle
Är 1.63. En alldeles lagom längd för mig. HAr nog aldrig velat bli längre
Var rädda om varandra
1.63 är jag och är nöjd,, har inget annat val än vara nöjd..
Jag hade alla åren på passet längd 158 cm, men min dotter misstänkte "fusk", och mätte mig. Då försvann 2,5 cm.
Men jag har alltid varit nöjd att vara "liten", för att jag väger inte mycket heller.
PLUTTISAR !
jag är 106.7 meter över havet (ett hundrasex,komma sju meter)
övan marken är jag något ödmjukare
170 cm *skratt*
jag har ibland tyckt det kunnat vara ..roligare
att vara nå´n decimeter till
men,det går över fort
som man kanske det är .."känsligare" att vara o-lång
och jag har fått en del ..tråkningar av några som är längre
, det har bara gjort mig tryggare i min längd (sic)
är DE så osäkra/avis att de "måste" komma fram o
tråka mig … för mig längd .. *skratt*
det är en bra hångel-längd oxå,mer lagom för många kvinnorna
jag har själv hånglat med nå´n..betydligt längre kvinna
ont i nacken fick jag
,men ..härdade ut 
, penke
186 cm lång! Jag är rätt nöjd, tyvärr kan jag inte gå i klackskor utan att se ut som ett skämt och alla klänningar är för korta men det uppvägs av de bra sakerna! :)
#18 Haha, jag är…
.. pluttis. Endast en man som är dvärg är kortare än jag. 
Jag vet inte riktigt hur lång jag är, men gissar på 164 cm.
Jag har alltid varit en av de kortaste i klassen. Så har velat vara längre.
Vi är inga långskånkar i vår familj, jag är längst med mina 182 cm. Jag har aldrig funderat så mycket över det, men det är klart att när jag träffar kompisar som är runt 2 meter kännar jag mig liten.

haha jag skrattar åt hångel längd *fniss fniss* Jag är 166 å trivs nog med det
Gillar din bild Chik,man ser verkligen hur olika vi människor är haha;-)
#18 Ha ha.. Du vet väl att delikatesser kommer i små portioner?
Zabelle
Hångla går alldeles utmärkt även om det är lång + kort! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är 168,5cm.
#25 haha ja man behöver ju inte stå upp *fniss*
Jag är väll inte helnöjd med min längd. Alla är längre än mig av de jag umgås med. Är 1,67. Läkarna räknade ut att jag skulle bli 1,86 och de hade väldigt fel i det haha. Får komma på något sätt så att jag blir längre :P
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Min man är längre än mig (~25 cm), jag får alltid stå på tå när vi skalll pussas
men det tycker visst han är gulligt.
En grej vi gör är att vi alltid pussar varandra i rulltrappor. Lagom höjd om jag står på trappsteget över. 
Hepp!
#29 :-)))) perfekt ju
Nöjd, och har nog alltid varit det. Är 1.68. möligt att jag har krympt…hehe..
Men, min mamma är 1.55, fast krympt nu på äldre dar. På pappas sida (Holland) så var/är de alla långskånkar. Min ena son har nog fått sin längd därifrån. Nu är han 15 och över 1.88 ujuj….
*mmmm..*
jag har förstått det
att vissa klarar man inte av i större portioner..*flämt*
det är ju stående man känner hur knäsvag man blir…*suuck*

,
, penke
Penke har en benägenhet att förvandla nästan alla trådar till lektioner i hur man kysser bäst hi hi hiihihiiiiiiiiiiiiiii
tss ..
kanjuinte rå för,
, att jag är en *romantisk pussgurka* *ler*
Öva,och ni lär ..
, penke
jag la märke till det själv;
vart ..tankarna bar *skratt*
Man kan bli knäsvag i ögonen och dÅ behöver man inte heller stå upp :)))
Observera att jag tillhör den latare varianten av "romantiker" hihi
#31 Hahahaha…
Jag är ca 1,75 lång. Skämdes över min längd när jag var liten. Men jag minns att vi tjejer i klassen diskuterade vad vi skämdes över i 5an en dag i omklädningsrummet och när jag nämnde att jag skämdes över min längd sa alla i kör: vaaaaaaaaaaaaaaaa? Det är ju fint att vara lång!.
Och sen dess har jag varit nöjd över min längd. Tycker det är perfekt längd :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag är 1,69 lång. Är nöjd med det, det känns alldeles lagom för mig. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag var alltid längst av flickorna i klassen, och det var otroligt jobbigt på låg -och mellanstadiet. Men jag upptäckte att när jag började högstadiet att detta var till min fördel, jag var inte bara längst, utan jag var också den som fick formerna först. Så medan alla flickor i klassen var som plankor, hade jag redan fått höfter och bröst. Det fångade pojkarnas uppmärksamhet
Och jag har alltid varit en killtjusare. Idag är jag 19 år och fortfarande nöjd med mina 173 cm :)
Jahapp…nu skall ni få en rejäl chock….alla långissar där…jag är bara 150 cm….det ni…nu har ni något att bita i….
…jag tillhör lilliputtfamiljen…från mammas sida…..min mamma är nog bara ca 140…hon vill inte tala om…och min mormor var ännu mindre…så jag är ju nästan en jätte mot dom…ha,ha,ha..och morfar var nog någonstans vid 160-65, skulle jag tro…för det är den längden mina morbröder har…
Så snacka om att man blev lite mobbad för sin storlek i skolan….men däremot så var det en fördel att vara liten…man kom ju in överallt i små utrymmen…
Och ni må tro att jag hade högt hår och höga klackar långt upp i åldern…man ville ju sig upp här i världen med alla hjälpmedel som stod till buds….
Men det verka som att längden inte betydde något när det gällde att ha killar på rad ändå….för när man var på dans, så fick man många sura miner från de längre tjejerna, när man fick dansa hela kvällen…Men inte sjutton tänkte jag på det då heller….nä, jag tyckte själv att man var en liten grå mus…
Fast det kunde ju oxå få en komisk effekt av det hela…minns när jag satt med mina väninnor på en logdans vid långbänken efter väggen….jag ser då hur en väldigt lång o ståtlig kille är påväg mot vårat håll…….gulp! o svälj!…bara inte han bjuder upp mig….och då var det ju mest den där "hålla om varandra dansen" som föregick på logdanser…
Jodå! fram till mig såklart…jag avböjde vänligt….absolut inte något man bruka göra…..men han envisades….och då hade han ju inte sett mig i stående ställning….till slut så var jag tvungen att förtälja honom om att jag är nog lite för kort i rocken till hans storlek så att säga….
Han bara log och tyckte inte att det gjorde något….så jag reser mig till slut, han tittar på mig en kort sekund, och slänger av sig träskorna….hallå! han hade träskor på sig…ha,ha,ha…nåja någon cm kortare blev han…men, men…
Till slut såg han oxå det pinsamma i situationen….vart tror ni min näsa skulle ha hamnat om vi hade dansat en tryckare…hmmm…
…nåja inte helt så illa, men närapå…
Så han körde igång en mycket märklig förgångare till en sorts diskodans….så där stod vi o hoppa o skutta runt på dansgolvet, mitt emot varandra…men vi hade jäkligt roligt….så det löste sig till slut, men det blev inte 2 danser på rad, som brukligt var…men vi var helt överrens om den biten…och när jag senare under alla år såg denna kille, så log vi åt varandra…vi hade ju våran egen lilla historia för all framtid….
Kom på att jag glömde skriva om jag var nöjd med min längd….nja…inte direkt..nuförtiden så är det ju alltid den där byxlängden som spökar…måste ju gå på de vuxnas avdelning nu o handla kläder….då var det enklare när man var ung…
Jag var ju liten o nätt i kroppen med på den tiden, så det var barnavdelningen som gällde , då kunde man köpa centilång storlekar…passa perfekt…
men nu börjar man ju bli lika bre som lång…ha,ha,ha,ha
När jag var barn så fick jag köpa kläder för vuxna.. . 
Speciellt skor.
Hej föresten Woozy
….ja, tänk hur vi förändras i både kropp o själ
Hej Eija