Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1158 ggr
Cristine
0

Gillar du din dator

Köper du en märkesdator eller ser bara till att den är billig?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Bra på datorer är jag inte!  Den behöver inte vara dyr..huvudsaken den går att använda, till det jag vill!   Glad

Datorer är bra då dom funkar..men inget att lita på!

Namiko
0

Jag ser till att den är billig och bra. Är inte superduktig på datorer men det jag inte kan själv frågar jag om och då får jag tag i det jag vill. Är supernöjd med den jag köpte i somras, den hade kunnat vara lite bättre för den klarar inte riktigt alla dom nyaste spelen, men för det priset spelar det ingen roll för jag hade inte kunnat hitta en bättre dator för samma pris.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
0

Jag förlitar mig helt på min sonFlört

Han jobbar på en datafirma och han får följa med oss så fort vi ska köpa någon teknikpryl.

Han vet ju vad det är vi behöver och ibland så räcker det med mindre prestanda då man ändå inte har behov för det.

Så jag är väldigt nöjd med min dator. Jag använder mest min lilla "netbook" som jag har vid kökdbordet.

Min man har en större laptop.

Vi sparar viktiga saker som protokoll och foton på en extern hårddisk (också inköpt av sonen)Skrattande

/Maria

Fridaaaa
0

Det som fungerar ^^, Är glad för den datorn jag har nu.
Men jag skulle inte köpa ett okänt märke.
Då lägger jag hellre på några hundra lappar och får en dator jag kan lita på mer.

Dock är datorer alltid datorer :P Man kan inte lita på dem ;) haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

# 0  På min dator har jag nu lagt till ett "d" i Din rubrik Cris..du hade skrivit in istället för din Flört

zabelle
0

Jag vill ha hög prestanda och bra kvalitet när jag köper en dator. Sparar hellre lite längre för att köpa nåt som jag kan ha länge.

Zabelle   

flisan708
0

Köpte en ny laptop i augusti i år, min gamla stationära dog. Hade HP då, gillar dem för de har så snygg design på deras datorer. Nu blev det en Compaq, Hp men billigare.

Innan jag köpte så tänkte jag på vilka behov jag hade för denna dator och kom fram till att den jag köpte skulle bli ett bra val. Läste en del på konsumentguiden innan jag beställde. Märket var denna gång inte så viktigt. Frågade runt och hörde vad mer datorkunniga tyckte. Jag är nöjd med mitt val som jag gjorde.

Cristine
0

Tack Sisa!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fotokrafs
0

Har stationär dator sen 5-6 år. Ett hopplock av delar, vet inte vad. 
Har inte haft några problem

innan hade jag en HP-laptop i några år. Inga problem här heller förrän det blev glappkontakt eller nått så den slutade ladda batteri.

Har en extern hårdisk för backup

[Sisa]
0

# 8  Så lite så..och kanske spelar det ingen roll. Jag kunde bara inte låta bli!  Flört

Loveradio
0

Är uppvuxen med Mac-datorer och har på så sätt insett hur fantastiskt Mac och Apple är. Gillar inte PC alls.

Men Macar är dyra, med all rätt. Och är man fattig ung vuxen så har jag inte riktigt råd med en Mac, hur mycket jag än vill ha en. Just nu använder jag min skoldator, funkar helt okej. Men den ska tillbaka till skolan snart. Så då ska jag köpa ny, och det blir också en PC. En laptop såklart. Tycker det är himla smidigt med bärbart. Men den nya ska ha mer utrymme/minne. Och ha LED-skärm och lite andra finesser.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

signemo
0

Bryr mig inte om märke. Naturligtvis så tar jag hänsyn till priset.

Men på så sätt att jag väntar med att köpa.

Jag tittar på vilka funktioner och teknisk specifikation en dator har. Ser om det överensstämmer med mina önskemål.

Väntar hellre med att byta om priset för tillfället är för högt.

Däremor så har jag större förtroende för vissa märkes supportavdelningar.

Sist men inte minst så är jag gift med en IT tekniker som är både Microsoft o Mac certifierad som ger mig råd och sen tar jag nått ännu skarpare. FlörtTungan ute. När priset tillåter.

Allra sist. Vi har inte alltid samma åsiktSkrattande

Var rädda om varandra

[peter54]
0

Jag har samma tankar om datorer som #11. Jag började på Mac och har använt Mac sedan dess. Får jag en PC framför mig begriper jag ingenting, superkrånglig att använda jämfört med Mac tycker jag.

signemo
0

Haha Peter Du är för go.

Mac. Pc. Ubunto. Linux m.m.m.m.m.m.m

Var rädda om varandra

Loveradio
0

#13 Precis! PC är jättekrångligt jämfört med Mac.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

fotokrafs
0

Jag har PC med Linuxdistributionen Ubuntu.
Har inget emot Mac, lite dyra bara.

Jag kan inget om datorer,
fast det verkar som att det lilla jag vet räcker
(sätta på/av datorn, använda webbläsaren) Tungan ute

JohannaEkroth
0

Nej, jag tittar främst på priset. Glad

Alla programvaror jag kör är antingen gratis, eller så följde det med datorn när jag köpte den. Jo förresten, jag har ett par som jag har köpt, för länge sedan, och de håller än! Glad

Pengar är ingenting jag kan lägga på teknik, måste se till så jag har mat på bordet.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

zabelle
0

#13, 15 Jag fick låna en Mac och kunde inte ens scrolla ner i texten, höll på att slänga ut den innan jag kom på att det inte räckte att peka med ett finger. Oskyldig

Zabelle   

WinterPrince
0

Jag är inte nöjd med min dator! Speciellt inte efter senaste besöket på verkstaden, då den knappt är sig lik längre. Den funkar, men nätt och jämnt.

Min första dator var inne på service, först två gånger, 3dje gången blev den utdömd och jag fick en ny på försäkringen. Den har nu också varit inne på service två gånger och verkar kunna ge upp vilken dag som hellst (hemska tanke). Hoppas den går sönder under året, för då kanske det går på försäkringen igen, har bara ett år kvar där. Har börjat spara till en ny dock.

Så aldrig mer HP eller Compaq HP! Funderar på en Dell till nästa gång, det har vi på jobbet.

[peter54]
0

#18 Haha, ja det är olika hur man är van. Scrollning sköter jag via pilarna överst och nedert till höger i listen, eller via den blå kapseln i själva listen. Såna pekgrejer har inte jag, använder mus. Men jag håller med om att det borde finnas ett scrollhjul på musen.

Jag tycker att det är mycket svårare att hitta i en PC, man måste veta om man ska klicka till höger eller till vänster och jag lyckas alltid göra fel. På en Mac finns inget höger och vänster, det finns bara klicka och öppna.

Sedan är det det där med att veta var saker och ting finns i datorn. På Mac har man en hårddiskruta där allt finns att hämta med ett enda dubbelklick. På en PC måste man veta vad för slags kommando som gör vad om man inte vill ha varenda ikon liggande på skrivbordet.

Jag köpte en begagnad PC att ha med på dialysen, men jag fastnar direkt efter att ha satt igång datorn. Ett helt rent skrivbord möter mig och jag har ingen aaaaning om vad jag ska göra …

FlörtSkrattande

zabelle
0

#20 Man lär sig kortkommando sen är det också enkelt.
Mus till datorn har jag inte använt sen jag skaffade laptop.

Zabelle   

JohannaEkroth
0

Glömde visst besvara frågan… Ja jag gillar mina datorer. Glad

_Charlie
0

Jag är just nu inne på min tredje laptop på 4 år. Första var en Acer, man fick den för 1 krona när man tecknade mobilt bredband. Den gick sönder efter 1 år. Köpte då en HP och tänkte att NU har jag en BRA dator. Gick sönder efter 1 år. Då var jag fattig och fick köpa bästa billiga jag kom över och köpte en emachines som jag aldrig hade hört talas om förut, 2 år senare har jag inte haft ett enda problem med den och då har jag ändå smällt den i dörrkarmen ett X antal gånger när jag gått runt med den öppen.

Så japp, jag är nöjd än så länge! :D

JohannaEkroth
0

Charlie, har också samma dåliga erfarenhet av Acer. På min gick skärmen sönder bara sådär. Troligen för klent lock… Den borde ju hålla att man tar med sig den i datorväskan, icke sa nicke! TystFlört

_Charlie
0

#24 Det var samma som hände med min acer också!

JohannaEkroth
0

Förvånad

Bojkotta Acer. TystSkrattandeFlört Min Packard Bell funkar klockis! Inget klent lock där inte, lite tng bara, men bättre det för kvalitens skull. Sedan har den kort batteritid. Min Acer kunde gå på batteri över 9 timmar. Glad

_Charlie
0

OJ Det var inte dåligt!! Jag tar bara ur laddaren på min om jag flyttar mig i lägenheten där sladden inte räcker. Provade precis och den säger att den klarar sig 1 timme och 22 minuter utan laddare men det gör den inte. Den minskar snabbare och har nog en tid på 30-40 minuter. När den var ny var batteriet bättre så skulle jag behöva bättre batteritid är det ju bara att köpa ett nytt batteri. ;)

JohannaEkroth
0

Jo, fast du kommer ju tyvärr aldrig upp i 9 timmar om det inte är energisnåla komponenter i maskinen. 5 timmar klarade sig Acern konstant spelandes tillexempel WoW på högsta prestanda. 5 timmar som minst alltså, och skit att man aldrig får en sådan dator igen.

Lätt att man tog med den och satt och surfade på hotspots tillexempel när man åt på Gyllene Bågen. Flört

Maria
0

Förr var det besvärligt på jobbet då vi har anknytning till både Sahlgrenska och Universitetet. Sahlgrenska hade PC och Universitetet Mac.

Nu har vi bara PC och det är vad jag gillar bäst.

/Maria

[MargaretaA]
0

Nej jag gillar inte min dator. Den börjar bli gammal och jag skulle vilja uppdatera. Väntar bara på att denna (PC) ska ge upp så jag får anledning att skaffa ny. Tur nog har jag också en son som "kan" det här så förr eller senare ska vi ut och shoppa han och jag Flört

AnnL
0

Nu gillar jag min dator sen jag äntligen fick en ny.

Kan bara hålla med Peter. Har också MAC. Den första datorn jag hade var en PC och jag hade inte annat än problem. Sen har jag lånat dotterns och grannens PC och tycker bara det är krångligt.

Visserligen hade jag problem med min förra MAC men jag fick en ny med full garanti. Så inget annat än MAC för mig även om den är dyrare i inköp. Inga virusprogram behövs. Har aldrig använt ett virusprogram till Macen trots att jag är innne på så mycket.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

flisan708
0

En grej som inte kanske hör hit men strunt samma. Jag fick ett tips i veckan för oss som använder laptops som jag tänkte vidarbefodra.

Ett sk USB Lap chill mat ska vara bra så att inte laptopen överhettas, sätter fläkt i vad jag förstår. Den gör även att det är bekvämt att ha den i knät. Ska även förlänga livslängden på datorn. Jag tyckte det lät bra så jag beställde en. Är inte så super hitech men kan jag förhindra saker så testar jag.

Wand
0

Köper jag egen så ser jag till att skaffa en så billig som möjligt, men den måste ju även vara bra, såklart. 
Men just nu har jag skoldator och den var väl inte sådär superbillig (om man jämför med min budget) då den kostade 7800. Det är ju tur att jag bara behöver slänga ut en femhundring på den. 

Har alltid gillat HP, så när det är dags att byta upp sig efter denna kommer jag fortsätta i dess spår.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

aggeelin
0

Jag är van med PC och de två gånger som jag provat att använda en Mac har varit förvirrande. Det är väl så att det som är vant går bra och det som är ovant är konstigt oberoende av vad det är för sort.

Nu har sambon köpt en ny stationär till oss. Den gamla var sju år och dags att byta ut. Jag får se om jag lär mig Mac eller håller mig till den bärbara PCn.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Jag köpte en ny pc för ett tag sen och denna gången blev det en bärbar, eller en "släpbar" som en del säger bara för att den är stor till omfånget.

Det blev en Toshiba, en med den näst bästa prestandan de hade i affären, den häftigaste var mer avsedd för de som spelar spel mycket och det gör jag aldrig. Och jisses vilken fart det är i den nya om man jämför med den gamla.

Tyckte det var lika bra att köpa en med mycket "kräm" i med en gång.

Och på tal om överhettning, så har denna nån sorts specialkylning så den blir aldrig överhettad och den blir bara lite ljummen när man har den i knät.

Men oftast sitter jag vid databordet och använder ett trådlöst tangentbord och en trådlös mus, är så van vid ett gammaldags tangentbord och gillar inte att använda pekplattan på den bärbara.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JohannaEkroth
0

Anders - Jag funderade på en Toshiba, men nu blev det en Packard Bell när Acern dog….

Men Packard Bellen kan jag inte klaga på, men det knske blir att man provar Tosshiba nästa gång..

Anders 50
0

#36  Har ingen aning om Toshiba är bättre, men jag handlar all elektronik hos Audio Video här i samhället och de rekommenderade den när jag frågade efter en bra dator.

Lite stor i formatet och tung, men jag har inte tänkt springa omkring med den! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!