Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 486 ggr
stina63
0

Pengar är inte allt

För de kan förstöra en hel del om man inte är försiktig.
Tänker på mor och dotter som bråkar om en triss, Vem som är ägare till trissen. För det var vinst på den. 10 000 kronor varje månad i 25 år. Nu har det gått så långt att det är rättegång om just detta.

Så pengar är inte allt även om det betyder en hel del för att överleva. Trisst är det Kyss

Triss

signemo
0

Hur sjutton kan mor o dotter kiva om det. Utan tvekan skulle mina barn fått pengarna om de känt att det var de som vunnit.

Var rädda om varandra

Maria
0

Nej pengar är verkligen inte allt.

Min man och jag har haft en del tuffa år men jag ser de åren som en bra lärdom. Jag lärde mig att laga mat. God och billig mat. Gjorde långkok och frös in. Slängde inga rester utan tog tillvara på allt.

Det sitter fortfarande i fastän vi har det bättre nu.

/Maria

stina63
0

Jag förstår inte heller detta, Synd att det blir så förstör förhållandet mellan mor och dotter. De är inte pengar värda.

Humlan låter härligt även om ni har fått kämpa. Men sen har ni kanske kommet närmer varandra istället när ni har kämpat tillsammans.Kyss

signemo
0

Samma här Bumbleboo. Nu tycker jag att vi har det  bra.

Men tidigare.  Barnen var små. Jag lät bli att dricka mjölk åt mindre m.m för att barn o man skulle få. Hade ingen vinterjacka m.m.. Min man hade just tagit över gården efter sina föräldrar , räntorna var otroligt höga.  Vi jobbade borta båda två. samt drev lantbruket hemma.

Ser man till ekonomin under de åren vill jag inte ha den tiden tillbaka.  Men tiden med barnen var underbar.

Jösses nu är barnen vuxna. . Det är bara vi. Vi arrenderar ut marken. Dvs vi har bara vanliga jobb nästan. 

Men ju mer åren går, ju mer är man med om. Vänner, släkt, blir sjuka, kanske avlider. Vänner har dött i cancer, tagit sitt liv, m.m. Man blir medveten om hur otroligt mycket man har att vara tacksam för.

Just nu så är jag tacksam och nöjd med har jag har det. Andra kanske skulle kräva mer. Men jag har det bra.

Vi är friska hela familjen

Var rädda om varandra

stina63
0

Signemo tror när man har haft det kärvt innan sparat haft sig, Då värdesätter man livet på annat sätt. Tänk att äta mindre dricka mindre mjölk just för att barnen ska få lite mer i sej. De är kärlek tycker jag.

Kram till er bådaKyss

signemo
0

Tack raring. Stina. Och jag har det jättebra nu och jag har underbara barn o man.  Tiden när de bodde hemma o växte upp. Ja den var så fin.  Som Du skrev så är inte pengar allt.  Vi mår bra och vi har ett nytt kök. Våra barn har fasta arbeten  efter sina studier. Vi har det så bra 

Fast måste berätta en sak som gjorde mig tvät förbannad. Får man skriva så Flört .

När vi hade det som värst. Ja, kikade jag på ett TV program. 4 st Stockholms madammer. De klagade i TV över hur svårt o jobbigt de hade det med pengar. . Detta för  1 st person. Vi var 4 st personer som levde på mindre än vad de gjorde ensamma. Jag kommer ihåg hur ilsk jag var.  Alltså de 1 per.  vi 4 pers. Och vi 4 pers levde och klarade oss på mindre.

Var rädda om varandra

stina63
0

Ja vet hur det är som barn hade vi lite knapert men vi klarade oss ändå.

Jag förstår inte hur en del tänker.  En del tror kanske att dom kan leva som innan även om de inte har så mycket.
Jodå signemo bli du förbannad Skrattande

Fridaaaa
0

Bara dumt att bråka om pengar.

Ang tvisten mellan mor & dottern där anser jag att den som köpt och skrapat fram orginallotten i affären ska ha vinsten :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Har för mig frida att det är lite delade meningar om vem som har köpt trissen

Fridaaaa
0

#9 Aha okej ja jag läser inte tidningen så, bara såg utsidan idag:)
Varför inte bara dela lika då? Enkelt och bra :D

stina63
0

Ja varför inte dela lika Frida, Nu vet jag inte om det stämmer som står i tidingen, Dom förvränger ibland de. Men mysko är det om mor och dotter bråkar om en trisslott och gått så långt som rättegång.

Fridaaaa
0

#11 Ja jag tycker det känns lite överdrivet :)

aggeelin
0

Jag har för mig att modern köpte lotten och vann - så vågade hon inte åka till Tv och skrapa fram hur mycket vinsten bestod av - då ställde dottern upp och på den vägen är det.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet