Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 2416 ggr
Cristine
0

Anmälan om bildanvändning!

Här kan Du ge tillåtelse för användning av Dina egna uppladdade bilder till Hemsidan!

Du som inte anmäler förbjuder att Dina bilder används!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Mina får du ha kvar ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Är jag där så går det bra,, Gör mig inte något, Men jag tror inte jag är där ännuObestämd

[Sisa]
0

Mina får Du också ha..Kyss

Maria
0

Jag lägger aldrig in något som jag inte kan tänka mig spridas. Så varsågod.

/Maria

WinterPrince
2

Jag vill INTE att mina bilder läggs på någon hemsida…

Cristine
0

Du är inte med WP

aggeelin
0

Det jag har lagt in är till för att ses, annars skullle jag inte använt dem

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JohannaEkroth
0

Mina får du gärna använda, men jag tror inte jag är där ännu heller. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Cristine
0

Nej det är du inte..Glad ALLA SOM ÄR MED VET OM DET

[LucyInTheSky]
0

Alla bilder jag lägger här på sidan får användas =)

Karmatarerskanise
0

Eftersom jag inte fått höra något om det förmodar jag att jag inte finns med :)

Cristine
1

Nej det gör du inte.

Karmatarerskanise
0

Bra :)

WinterPrince
0

Jag skrev i förebyggande syfte :)

zabelle
1

Mina bilder får du gärna använda Glad

Cristine, du har gjort ett jättefint jobb med hemsidan, jag är stolt över att få vara med Kyss

Zabelle   

[Sisa]
0

Jag säger som zabelle..är stolt över att få vara med!  Kyss

[peter54]
2

Jag tycker på något sätt att det är stor skillnad på när, som i det här fallet, Cristine har gjort en hemsida som är direkt kopplad till LK och oss som vistas här, än att någon bara tar bilderna här och lägger dem på någon okänd hemsida.

Därför tycker jag också som zabelle och Sisa att det känns bra att få vara med på hemsidan. Ofta tycker jag att om jag lägger upp en bild här, så är det snarast en ynnest att den används så, än att jag skulle tycka illa vara och förbjuda det.

Däremot reagerar jag starkt när någon bara tar en bild för mig och använder den utan min vetskap. Blir jag tillfrågad är det okej, men aldrig annars.

An ren nyfikenhet undrar jag ju varför det är så farligt att hamna på en hemsida kopplad till LK och som egentligen bara är ett sätt att spara såna bilder som annars faller i glömska här i trådarna allt eftersom tiden går? Om jag kände så, skulle jag aldrig lägga upp någon bild alls här.

Cristine
0

#1 #2 #3 #4 "7 #15 #16 #17 Tack!Glad

Det är bara bilder från speciella trådar vi gjort som t.ex Spegelbilder där jag talade om att jag skulle gör ett album vilket gjordes men de har lagt ner den funktionen, och för att som Peter nämner alla de bilder vi gjort inte skulle gå förlorade så gjorde jag hemsidan. Sommarmagi och Sommarvatten  är från -09 och -10 så alla som är med har haft chans att be mej plocka bort deras foton.

Karmatarerskanise
3

#17 Så länge man frågar om lov innan man använder andras bilder är det ju inga problem. :)

Det är om man tar före man frågat som det inte längre är okey, oavsett var  man befinner sig.

De bilder jag lägger ut på iFokus eller andra ställen på nätet är inte till för att folk ska "låna" dom. Dom lägger jag ut för att jag vill visa saker. Skulle jag hitta mina bilder någon annanstans anmäler jag utan att tveka. (om personen ifråga inte förklarar att den tex inte visste bättre och tar bort bilden)

Många verkar ha fått för sig att Google är en databas för bilder som man kan ta, och det är det inte!! Man får INTE ta bilder från google om man inte fått tillåtelse av ägaren till bilden. Skulle ägaren hitta sin bild tex på iFokus, då kan man bli anmäld. Likaså har jag sett att folk lägger in bilder som de snott från andras bloggar, det får man inte heller göra.

Man får aldrig ta en bild från nätet om ägaren inte utryckligen gett sin tillåtelse. Tyvärr struntar många i detta, de anser att man får skylla sig själv om man lägger ut sin bild på nätet. Och det är skrämmande och oerhört tråkigt.

Cristine
0

Själv tar jag alla mina bilder från Photobucket eller från de utländska länkarna jag har däruppe och vi pratade om det för inte så länge sedan. Självklart man frågar om man får norpa en bild.

[peter54]
1

#19 Allt det där är helt klart för alla som varit här ett tag, vi har haft trådar och diskussioner om detta vid ett flertal tillfällen. Jag har där, precis som här, varit konsekvent i att man inte tar bilder utan lov.

Men … i det här fallet har Cristine inte gjort så. Hon har gjort trådar där man fått lägga upp bilder på ett visst tema med den föresatsen att det ska bli album av bilderna i trådarna. Anledningen är att spara dem, inte att bryta mot några upphovsrättslagar.

Jag fattar inte varför detta ska ältas så in i fullkorn, alla vet vad som gäller, Cristine har frågat om lov, hemsidan är en bildsparbank för oss här på LK. Vad är problemet?

Karmatarerskanise
1

#21 Jag har inte sagt att Christine gjort ngt fel. OCh jag pratar inte om er bildbank, utan i allmännhet :)

Däremot har jag även på den här sajten sett bilder som inte är fria att användas läggas in i inlägg. Alltså vet INTE alla vad som gäller. Så det skadar ju inte att det upprepas. Alla läser ju inte alla trådar, och kanske har nya medlemmar missat det som skrivits förr.

Jag skrev inte mitt förra eller detta inlägg för att banna, utan för att folk verkligen ska förstå att det är mot lagen att ta vilka bilder som helst. Och att det kan få konsekvenser som blir dyra. Dessutom är det hemskt tråkigt för den som äger bilden när andra stjäl dom.

Man gör bäst att ta för vana att använda sina egna bilder, eller från sidor där man med vissa krav får lov att låna bilder. Bara man inte glömmer kraven!

Och att man aldrig tar bilder från sökmotorer som tex google, från bloggar eller från hemsidor. Då brukar allt gå bra :)

Åter igen, detta skriver jag inte pga er hemsida, utan för att det finns de som inte vet. Jag har förstått att det har gått helt korrekt till med hemsidan :)

[peter54]
2

Cristine. Jag föreslår att du döper om den här tråden till "Anmälan om bildanvändning" eller något liknande och kanske också att du vänder på uppmaningen så att man aktivt anmäler att man tillåter användning av sina egna uppladdade bilder.

De som inte anmäler förbjuder då per automatik att deras bilder används.

Samtidigt vill jag anmäla att jag absolut tillåter Cristine att använda samtliga bilder jag lägger upp här på LK, till sin hemsida helt utan förbehåll.

[GunillaF]
1

Mina får du använda!

[Tassy]
0

#23 Bra sagt!

KaiPon
1

Jag har inga problem med att finnas på hemsidan. Är hedrad över det faktisky. Kyss

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Pirkko,lino]
1

Cristine, du får gärna ha mig på din hemsida. Är bara glad, att en snigeln får vara med där. Glad

Karmatarerskanise
0

Mina bilder får inte användas. Tror det redan är klart, men skriver för säkerhets skull :)

De bilder jag lägger upp är till för beskådning, inte användande.

Maria
1

#28 Om de ska användas för att beskådas då?Flört

/Maria

Karmatarerskanise
1

#29 De får bara användas av mig ;) Man fåååår om man vill klicka på bilden så den blir större, men det är allt :P

Maria
0

#29 Du förstod att jag skojadeSkrattande

/Maria

Karmatarerskanise
0

#31 Haha jadå :)

[Sisa]
3

Nu har jag ändrat på tråden och hoppas ALLA blir nöjda och att vi slipper mer tjafsande!!!

Andina
3

Skulle någon av mina få bilder platsa på LK-hemsidan så är jag bara hedrad och säger Var så god!

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Anders 50
2

Om mina bilder ligger här i trådarna eller på en annan tråd som heter Hemsidan har ingen betydelse.

Gör vad du vill med dem Cristine, men vi delar på pengarna om du säljer dem till nån bildbyrå!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Skrattande

signemo
1

Chrstine, skriver här så det kommer på pränt offentligt.

Du har min tillåtelse att använda fotot på mig.

Fast det vet Du redan

Kram

Var rädda om varandra

Loveradio
1

Min bild får du ha kvar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Cristine
0

Skrattande

Hans K.
7

Intyg

Jag, Hans K. ger dig, Christine, enligt Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk, § 49a, tillåtelse att fritt på hemsidan www.livskvalitet-2.se använda alla de bilder som jag tidigare och i all framtid, framställt/er på fotografisk väg, på det sätt som du helst önskar, helt utan förbehåll.
Stockholm 24/11 2011

Cristine
1

Stort tack för fötroendet Hans, du som nyss har kommit in i vår härliga grupp.Glad

Anders 50
1

Rejält!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
1

#40 Ordning och reda på dig HansSkrattande

/Maria

[Sisa]
0

# 40  Jättebra!  Glad

[Tassy]
1

#40 Hatten av, haha, klockrent Tungan ute

Indiania
1

Cristine! Blev glad när jag såg några bilder från mig, det är helt ok det!Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Choklad
1

Cristine..jag har inte några bilder härinne, men om det skulle bli så någon gång, så får du använda mina bilder ..

du behöver inte fråga

U R us

Cristine
1

Tack Indiania och Choklad!Kyss

ANNIA
1

Cris dom bilder jag har lagt i trådarna här på LK får du använda hur du vill på din hemsida. Även om den hemsida du nu har skulle krascha så får du använda dom på andra hemsidor du sätter upp.

Namiko
2

Jag såg att några av mina bilder låg uppe på hemsidan och jag har inte fått höra något alls om det, har undvikit att lägga upp mina bilder i trådar som är till för hemsidan just för att jag vill bestämma själv vart mina bilder finns så jag vill gärna att dom tas bort därifrån.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Karmatarerskanise
0

Jag lade nu märke till att bilder på Hades och Max finns med bland husdjur.
Skulle gärna se att dom tas bort.

Förmodar att det är från den här tråden dom tagits.

http://livskvalitet.ifokus.se/discussions/4ded62aad4ebea58e100b6b2-bilder-pa-era-husdjur

[GunillaF]
1

Cristine har fel på sina datorer, men jag är säker på att hon tar bort era bilder när datorproblemet ordnat sig.

AnnL
1

Du får gärna använda mina bilder också Cristine.

Är hedrad av att få vara med på din fina hemsida. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Choklad
1

För min del så tycker jag inte alls att det är så farligt att någon lånar mina bilder, jag blir stolt om någon skulle tycka att mina bilder duger att använda.

Jag ser inga problem alls med att låna mina bilder, sålänge inte den som lånar dem säger att copyright tillhör denne.

Jag litar helt på Cristine i det fallet, och övrigt också

Men hur kan man kolla på denna hemsida? Var finns adressen dit?

U R us

zabelle
1

#54 Du går in på tråden som heter Hemsida, klickar på länken som heter Livskvalite, då hittar du hemsidan :)

Zabelle   

Choklad
1

# 55

ok..tackGlad

U R us