Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 787 ggr
[cherstin]
0

Godmorgon 29 november

Kolsvart ute. 2+ grader.

Ska försöka ta mig igenom denna dag på något vis. Känslomässigt jobbigt just nu.

Önskar er alla en fin dag.

pius314
0

Hoppas du får en fin dag!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
chik
0

cherstin o pius o alla ni ute i etern. Fin dag..

Cherstin…Låter tungt…Hoppas att du får ordning på tankar o det som går att ordna..

Livet kan ju vara så jobbigt i bland.. Tänker på dig..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[cherstin]
0

Tack, det går över….så småningom

[GunillaF]
0

God morgon.

Gör det bästa av dagen

Maria
0

Godmorgon till alla som mår bra och extra till alla som inte mår bra.

Själv ska jag på ett återbesök till neurologen.

/Maria

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha en jättebra dag!!!!

Jag ska till jobbet medan andra (se bild) får vara hemma och ha det bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

God morgon

Önskar alla en bra dag i grådasket Skrattande

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon Glad

Här är också grått, men snön ligger kvar än. Det är plusgrader ute och ordentligt takdropp, så snön är väl borta till kvällen skulle jag tro.

Loveradio
0

Godmorgon :) ha en bra dag alla

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

zabelle
0

God förmiddag

#0 Vissa dagar är tyngre än andra.. du ska se att det ordnar sig.

#6 ser mysigt ut!

Zabelle   

Fridaaaa
0

2 morgontrådar idag ser jag? :D
Kan väl skriva här med :P

Sitter sjuk :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
0

Jag är ju inte insatt i det tunga men fick en bra tanke av en psykolog en gång.

ALLA känslor mattas av tids nog. Även om det inte känns så när man är mitt i det… Lite trösterikt även om jag betvivlar det när jag är mitt i nåt knas, men väl ute på andra sidan så får jag ju ge henne rätt.

Vill inte klafsa in, men jag kom att tänka på det idag.

[peter54]
1

God afton Glad

Följande hände mig idag: Jag var till missionskyrkan i samhället för att leta efter en handske som vår pojke tappade där i torsdags under scoutkvällen. När jag, utan att hitta handsken, skulle åka hem igen och kom ut till landsvägen, såg jag att det kom en bil från samma håll som jag skulle svänga åt, men den var hyfsat långt bort, så jag körde ut.

Den mötande bilen kom väldigt snabbt och jag insåg att han knappast höll 50, snarare 70-80 genom samhället och förbi övergångsstället. Det var dock aldrig någon fara, jag hann gott och väl över och mötte den hastige efter några meter. Föraren av den bilen tyckte tydligen inte samma sak, för han vände och kom jagande efter mig.

Eftersom föraren i den andra bilen snabbt var ifatt mig, tutande och blinkande, så svängde jag in på ICAs parkering för att höra vad han ville. När jag klev ur bilen var han redan framme vid min bil och skrek -vad fan vare där nurå? Öh, jag skulle kunna fråga detsamma svarade jag lite släpigt.

-Du såg att jag kom, varför svängde du ut alldeles framför mig så jag blev tvungen att bromsa, sa killen hätskt. Han såg ut att vara runt 35-40, kostym och överrock, fina skor. Då kände jag att jag inte kunde hålla mig ifrån att driva lite gäck med honom, så jag sa med riktigt bonnsläpig röst:

Jaaa, jooo, jaa täänkte att den som kör den där bilen är väl en hänsynsfull förare som håller 50 genom samhället blann ongar, hunnar och gammelfölk, så jag hinner gott och väl ut innan han kommer nära, meeen sen så ja ju att näää si på fasen, det va enna sån däringa fartdåre som inte bry se ett dugg om annra och kör alldeles för fort genom byn helt utan hänsyn för nåen annan än se sjöl, tänk va en kan bedra se, eller va sier du?

Killen tittade stint på mig, det såg ut som om han funderade på om jag drev med honom eller om jag var sann. Sedan spottade han på gatan och sa -"bonnjävlar" och så hoppade han in i sin mörkblå Audi och gasade iväg som ett skott. Parkeringen var full av folk och alla stannade upp med vad de höll på med när killen for ut mot mig. En stor åhörarskara hade vi, bland annat han som driver ICA här. Jag fick applåder av några gamla damer och alla fyllde i.

Så fick man sig ett gott skratt idag också Glad

aggeelin
0

Den där var bra Peter!!!! Mer sånt! Där var du riktigt snabbtänkt!

pius314
0

:-O det finns då folk till allt som mormor brukade säga. Tur att det inte blev nån olycka…

[peter54]
0

#15 Det var aldrig risk för någon olycka om du menar att jag skulle ha krockat med honom, han behövde inte bromsa, det var bara som han sa i sin irritation.

Men om du menar att han skulle ha klippt till mig, så ja det var väl kanske en möjlighet, men vi var som sagt inte ensamma, så jag tror han hade fått surt efter om han gjort det.

Flört

aggeelin
0

Du var modig du Peter!

Jag blev omkörd i uppförsbacken härheten av där vi bor, av en stolle som körde riktigt fort. Det gick så fort så jag reagerade med att blinka med ljuset, utan att tänka mig för. Fartdåren bromsade och stannade och jag kunde inte åka vidare just där.

Han klev ut och kom fram till min bil och viftade att jag skulle öppna rutan. "Vad ville du"?, frågade han. Jag visste inte vad jag skulle svara för jag upplevde situationen obehaglig. Det svar jag kom på var "härframme brukar polisen ha kontroll". Det var helt sant, för de brukar stå vid vår infart, för det är vanligt att många kör fort här. Mannen tackade och gick.

Jag tyckte det var skönt att han gick, men han lär nog fortsätta att köra som en stolle.

pius314
1

#16 tänkte på alt 2 eller att han fortsatte köra som ett svin även efter ert lilla samtal… Högst troligt. :-= #17 huvva, "road rage" är läskigt!

chik
0

Peter o Agge..Vad det händet..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[cherstin]
0

#13. TACK Peter, nu fick jag mig ett gott skratt det behövde jag.

# 17. Tack även till dig. Du var ju riktigt fyndig där och omtänksam.

aggeelin
0

#20 Nja, omtänksam, det var nog mest mot mig själv det Flört

Maria
0

Haha Peter. Du tog honom på precis rättt sättFlört

/Maria