Utvisning av 2 små barn
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13979401.ab
Hur tänker man på Migrationsverket? 
Zabelle

Lagar och förordningar i all ära men man kan väl ta hänsyn till enskilda fall tycker man.
Så ledsamt när barnen rotat sig hos fosterfamiljen.
/Maria
Ja detta är bara ytterligare ett fall i raden. Sverige går oerhört snabbt mot att bli ett socialt U-land. Människor blir behandlade som kollin som kan skickas hit och dit efter behag. Det var inte länge sedan jag läste om två andra små barn som skulle utvisas - till olika länder.
När jag läser sånt här skäms jag över att vara svensk. Vad sägs om att välja ut ett par stycken på Migrationsverket som sitter och tar såna här idiotbeslut och bara utvisa dem till något obskyrt land, gärna en diktatur utan mänskliga rättigheter.
Hittar inga ord..
ja du Zebelle. Det var på Hallands sida i går..O jag försökte o kommentera "Men det gick inte""
ja hur tänker man här??
Två stackars ungar,,,Som säkert inte haft det lätt här i livet….
Skäms över att vara Svensk..
Har då inte ord…
Om de nu så gärna vill utvisa, Så kan de ta de som är kriminella…har så för mig att det finns en paragraf som säger .-Begår man kriminella handlingar så skall man ut…
Men det tycks ju inte fungera…
Nu i detta läge, kan jag tänka mig o ta pengar o tid o hålla dessa barn i hemlighet till myndigheterna har tänkt Om.
Lena!!Nu Galen************************
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag håller med er övriga. Två små barn…utan anknytning till Italien…eller sitt forna hemland…hur tänker man?
Säger som Chik…skicka iväg de kriminella istället
Asså… Jag.. Dom.. Det.. Va?!
Om det fanns en tid att använda denna meme så är det nog nu.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Vår invandringspolitik är inte särskilt genomtänkt alls.. =(
Svergie bör verkligen se igenom sina lagar och regler.
Man blir så arg när man läser sådant. Men tyvär så tänker dom inte alls, utan ser namn utan ålder på ett papper bakom skrivbordet.