Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 2455 ggr
flisan708
0

Mobil ljud..........

En liten fundering……….

Stör du dig på dryga mobil signaler som låter runt dig i din vardag? Jag kan göra det ibland men ibland så kan jag skratta åt vissa saker jag även hur runt mig.

Själv har jag lite svårt för en del ljud så jag har en lugn låt, typ avslappningslåt när den ringer. Mitt sms ljud som jag använder är rätt kul, de är en rinnande kran. Ibland när jag får sms på offentliga platser kan man se hur folk börjar titta sig runt när de hör ljudet. Det har gett mig många skratt. Har även ett ljud där en rapar som jag använder ibland, det är också kul. Folk börjar verkligen titta runt sig.

Fridaybrew
0

Ju mindre ljud desto bättre. Sen tycker jag att man kan stänga av ljudet helt om man sitter på tåget eller bussen och typ "chattar" så det piper 2 ggr i minuten, för då sitter man med mobilen uppe så man missar det inte. MAn sätter sen på ljudet igen när man lägger ner den eller går av tåget/bussen.

Sen förstår jag inte varför man fortfarande hör folk som i princip talar så högt att de knappt behöver en telefon mellan sig. De fullkomligt skriker ibland. Man behöver faktiskt inte höra sig själv prata för att mikrofonen snappar ändå upp ljudet direkt vid munnen ändå.

En annan rolig grej är de som går omkring med handsfree och ÄNDÅ håller ena handen på mikrofonsladden vid munnen.

MEn för att återigen bli mer positiv så är det helt otroligt vilken utveckling det har varit på tekniksidan rent allmänt och hur mycket man kan göra med mobilerna osm kommer ut nu.

Koppla till tvn och spela fullhd film det är grejer det =)

/Fridaybrew

Maria
0

Jag tycker det är jätteroligt med ny teknik men jag håller med om att man måste ta hänsyn till andra med ljud och liknande.

/Maria

KaiPon
0

Jag har min i stort sett på ljudlös hela tiden, utöver möjligtvis då jag är hemma och den laddas (hör den ändå inte då jag är ute då jag lyssnar på musik, så varför irritera andra?)

Min ringsignal är Doctor Who introlåten, och men sms signal är också från Doctor Who. Samt att min alarmsignal också är ett citat från den tionde doktorn i Doctor Who.

Märks det att jag är en Doctor Who nörd? Flört

Men funderar på att byta om jag hittar nån bra ringsignal från the GazettE's senaste album Toxic eller deras singel Remember the Urge.. Men det ska jag leta efter snart, haha.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Sisa]
0

Har också min på ljudlös för det mesta. Då behöver jag bara bli störd, då jag själv vill!  Glad

Men visst är det läckert med alla signaler, som finns att välja bland!

[LucyInTheSky]
0

Min sms signal är "Exterminate" - Daleks ;) Doctor who här med.

Signal har jag en gammal telefonsignal. Den riktigt gamla som ringer. Som gamla hemtelefoner.

Min är inte på ljudlös när jag är ute men jag är ju typ aldrig någonstans. Som Lyxhemmafru är jag mest hemma och pysslar och när jag åker och handlar tycker jag inte jag stör någon om min mobil ringer. Åker aldrig buss heller då det typ går inga bussar här så är alltid bilen.

Men i skolan stängde jag alltid av ljudet.

zabelle
0

Min låter just nu som ett gäng får som "bäar".
Ibland skiftar jag till fiskmåsar, men det funkar inte på sommaren… då vimlar det av dem här hemma så då hör jag inte skillnad.

Zabelle   

KaiPon
0

#5 Gosh, ÄLSKAR Daleks 'Exterminate' haha XD

Nu har jag bytt haha. Nu har jag inte Doctor WHo längre utan the GazettE. Remember the Urge som sms signal och Pledge som ringsignal.. Men vaknar fortfarande till David Tennants stämma, haha.

Namiko
0

Hade jag kunnat ha min mobil på ljudlös så hade jag haft det, men av någon anledning så kan jag missa samtal när jag har mobilen i fickan eller på bordet framför mig och ljudet är ändå rätt högt. Har ingen aning om hur jag lyckas, trodde först att det var mobilen som inte lät varje gång men är nu inne på fjärde mobilen och samma problem fortsätter :P Spelar ingen roll om jag har musik på eller om det är tyst i övrigt.

Det jag stör mig på är när folk lyssnar på hög musik på mobilen på allmänna platser och ännu värre blir det om det är 5 pers som skränar med. Så länge dom svarar snabbt så bryr jag mig inte om ringsignaler så länge det inte är låtar jag ogillar. Har dom bra låtar eller något från gamla tv-spel (typ mario) så blir jag lite ledsen när dom svarar..

Såklart är det drygt med folk som skriker i telefonen också, satt på bussen igår och en tjej svarade i telefonen. Garanterar att hela bussen hörde vad hon sa utan problem.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[LucyInTheSky]
0

Hade blink slutet som sms signal innan.. De avsnittet skrämmer slag på mig. Ser jag en staty så kan du tro att jag håller ögonkontakt. Oh my..

Men att vakna till Tennant stämma är inte dumt alls.. mums.

KaiPon
0

#9 har inte kommit så långt på Doctor Who tyvärr, är bara på säsong 3 Rynkar på näsan Min dator är trög så det blir kanske bara ett avsnitt då och då som jag kollar på för att inte riskera att allt går åt skogen..

Men ja, att vakna till Tennant är underbart.. Kommer dock inte ihåg om det var 'strange noices' eller 'Big ball of wibbly wobbly timey whimey stuff' jag har som alarm haha.

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har den som är i videon som ringsignal.

Som sms är det en gigantisk gongong ala fångarna på fortet. Kan hoppa högt av den ibland…

KaiPon
0

Det är en del av den här låten jag har som sms signal. Har blivit smått beroende av den, haha. GazettE är lätt favoritbandet just nu, haha.

Loveradio
0

Jag har You've got the love med Florence + the machine som ringsignal.

Som sms-signal har jag bara en Tritone.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[peter54]
0

Jag gillar inte en massa ljud utöver de naturliga ljud som kommer av från djur och natur omkring mig och jag skulle aldrig kunna ha musik i öronen när jag är ute, det skulle störa mig till vansinne och jag skulle känna mig isolerad om jag inte hörde omgivningens ljud, som att gå omkring i en glasbubbla.

Jag åker aldrig buss och är ytterst sällan i stan, så jag påverkas inte så mycket av andras mobilsignaler. När jag hör dem bryr jag mig inte mycket. Min egen mobiltelefon har ett vanligt gammaldags telefonring och den är inställd på lägsta volym eftersom vibrationen är svår att känna av när den ligger i benfickan.

Att gå på promenad i naturen med musik spelande i öronen är för mig lika obegripligt som att gå ut för att ta en nypa frisk luft och tända en cigarett.

Glad

KaiPon
0

#14 Och jag skulle inte klara av att gå en dag utan musik. Underbart att vi alla är så olika, ne? Glad

[cherstin]
0

Jag är väldigt ljudkänslig. Klarar inte av att gå i vissa affärer, t ex Elgiganten od. Nu inför julen skränar Hej tomtegubbar i varenda affär och jag blir så stressad.  Blir också jätteirriterad på mobilsignaler var man än är. Jag blir också irriterad på folk som pratar högt och ljudligt i mobilen på tåg och bussar.

Ljud stressar mig helt enkelt.

[peter54]
0

#15 Javisst är det så Glad men för mig utgörs den musiken av naturens egna ljud.

KaiPon
0

#15 Och min dag är inte komplett utan till exempel Ruki's stämma i mina öron, haha Skrattande

chik
0

NÄ!!Är inte så ofta på platser som har dessa ljud.

Lena.P är jag i verkliga livet.

KaiPon
0

Har märkt att det tar extra lång tid innan jag läser sms/svarar på samtal nu sen jag skaffade GazettE ringsignaler, haha. Nackdelen med att ha bra ringsignaler antar jag Obestämd

ettlitetalias
0

Har alltid telefonen på ljudlöst.

Var just tvungen att kolla vad jag har som ringsignal egentligen, och det visade sig vara Markus Krunegård - Jag är en vampyr, haha!

Sms-signal är bara nån pipig sak som fanns att välja förinstallerad på telefonen.

Bybo
0

Inte direkt, beror lite på sammanhanget *tänker* Däremot gillar jag inte någon signal på min mobbe, och värst är väckningen :))

KaiPon
0

Jag hade glömt stänga av ljudet på mibilen i morse, så den började låta mitt under lektionen Skäms kan inte fatta att jag glömde stänga av ljudet, brukar alltid göra det.