Era frukostvanor!
Vad äter Du till frukost ? Samma varje dag, eller varierar Du helg/vardag/sommar/vinter ?
Äter Du några konstgheter till frukost..kanske nåt Du är helt ensam om härinne ?
samma samma varje dag. Äter frukost på jobbet. En fralla med salami och paprika. Så gott!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Nåt som går snabbt att "skyffla in"
Oftast flingor med fil och så kaffe förståss!
Zabelle
Hur hamnade jag i frukosten??
Ja i dag har jag ätit en liten smörgås med Makrill på.Fas det mesta ramlade nog ner till Hunden.
Fick reda på när jag hämtade ut mitt Pencilin i går att Inga mejeriprodukter. Kan slå ut Pecelinet..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hm…nuförtiden, så drar jag i mig en kopp kaffe med mjölk/grädde, och till efterrätt en prilla *fniss*
Sen, efter nån tim så kan jag käka ägg eller nåt
Bara kaffe när jag vaknat och det gör jag runt 5-snåret, sen blir det havregrynsgröt med lingonsylt eller äppelmos fram mot 9-tiden. På sommaren byter jag till fil o flingor ist gröten.
Frukost har aldrig varit "min grej"
När jag jobbar så brukar jag ha med mig två knäckebröd och varmakoppen. Fikar en snabbis vid 9 eller 10 tiden. Då har jag varit uppe några timmar och då smakar det gott.
/Maria
Jag är inte en sån som ändrar sig, som Ronny Eriksson sa 
Samma frukost varenda dag - te och smörgås, ost, prickekorv, messmör och lite grönsaker. Det som möjligen skiljer mig från andra är att jag alltid tar en näringsdryck också.
# 7 Näringsdryck ja..ett bra tillskott! 
#8 I våras mer eller mindre levde jag på näringsdrycker och det är bra att de finns.
Dessutom finns det många varianter numera som klara drycker och massa olika smaker.
/Maria
# 9 För dom som behöver..jättebra att dom finns! 
#9 Under 1997 kunde jag inte äta alls och både läkarna och dietisten på dialysen fruktade för mitt liv. Jag sa att det är inga problem att dricka, så jag fick en specialsammansättning utskriven av olika näringsdrycker som skulle däcka in hela behovet, tittalt 14 st per dag, 2 dl styck.
Nu tar jag 2 per dag, en srt med max proteinhalt. Jag klarar inte av att få i mig tillräckliga mängder protein genom maten och dessutom förlorar jag runt 80 gram protein i veckan under själva dialysbehandlingen.
Vi ger ibland näringsdrycker till dom gamla på jobbet. Bra om dom inte får i sej tillräckligt med näring via maten. 
#11 Då har du druckit ett antal sådana flaskor
Jag fick mina levererade vid trappan och det var lyxigt tycker jag.
/Maria
#13 Haha, ja det går inte ens att göra ett överslag för att beräkna hur många jag fått ända sedan 1989.
Mina kommer i små Tetrapak flakvis, numera har jag också hemleverans fritt via lantbrevbäraren.

#14 Visst är det fin service.
/Maria
# 15 Ja..är man i behov av näringsdryck, tycker jag man ska få dom hemlevererade! 
Det beror på vad jag ska göra under dagen som kommer.
Ska jag vara pensionär, så blir det kaffe och en macka.
Ska jag ut i skogen så blir det havregrynsgröt, macka och kaffe, för då vet man inte när nästa måltid blir! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Gröt är gott på morgonen men oftast blir det kaffe macka,.
Alltid hungrig på morgonen. Kan inte göra något utan att ha ätit. Jag äter ofta gröt. Numera ofta en bovetegröt med linfrö i, blåbär på och pumpakärnor och så torkade tranbär - mjölk till och en kopp grönt te. Kaffe dricker jag när jag kommer till jobbet. Ibland en rågflinggröt som jag blandar ner andra gryner i och även russin eller annna torkad frukt.
På helgen blir det skinka och äggröra, yoghurt med färska bär och musli utan socker. Jag dricker proviva med citrus i, grönt te och en stor balja kaffe. NI ser att jag tycker om att äta 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#19 Jösses
/Maria
#20 aj aj, äter jag för mycket? 
#21 Haha, nej det låter jättenyttigt. Jag jämför bara med mina egna usla frukostvanor.
/Maria
Oj då, nyttigt
gott tycker jag och så blir jag mätt i magen.
Det gäller att äta så jag står mig till lunchen (stoppar i mig någon frukt på fikat).
Numera bjuder vi varandra på "onsdagsfika" på jobbet. Två personer i taget bjuder de andra på smörgås med något gott till. Kaffe hämtar vi i kaffeautomaten som vanligt. Jag har redan gjort mitt för hösten, bröd med ost, skinka och grönsaker. Nu har jag många onsdagar när andra bjuder mig! Trevligt!
med mera flex äter jag mer frukost hemma
eller har lärt mig göra det ..
jag funderade först att jag har ganska strikt o stram meny..
det är nog mer när jag är jäktad,DÅ ÄR det Tids MINUT Schema
jag har "samma" frukost trodde jag,men det är variation/rotation
bas=kaffe,macka,ägg,yoggi
men jag växlar kaffet mellan olika brygg,eller snabbkaffe eller ´spresso
ibland varm ibland kall mjölk
nu senast exprimenterar jag in..stevia,naturlig söttma,kalorifritt "socker"
brödet är oftast hembakt,vanligen med västerbottn´,ibland örtpastej
ibland banan (under hemkärnat bregott)
har jag varit ,,lat,blir det knäcke,ibland rostad "franska"
Yoggin varierar mellan ko eller vegetarisk
i den har jag banan,o/e självplockade blåbär,hallon,hemkokt sylt
Ett ägg,mellankokt från kallvatten 3½ minut kokande
ibland tar hag ett glas jos till
eller en kiwi eller clementin.. efter säsong
är jag själv hemma så hinner jag lagom in till lokala tv-nyheterna
jag har skippat papersmorgontidningen sedan ett tag
jag skulle inte klara av att äta precis samma JÄMT !
bara det är en liten skillnad blir jag lugn
en nu senats,är nässla i brödet :- )
penke

Bacon/ägg-röra är min stående frukost…..efter tt ha varit uppe en stund & grejat lite.
På vardagarna innan skolan så är jag inte alls sugen på att äta nåt. Det är alldeles för tidigt och magen har inte vaknat än. Jag brukar äta nånting enkelt. Antingen rostat bröd med ost och sylt och kaffe eller O'boy till. Eller en skål med youghurt och müsli.
På helger blir det ofta brunsch. Och då kan jag festa till det med rostat bröd med olika pålägg, en liten skål med youghurt och löskokt ägg. Och kanske nån banan. Till det kaffe, O´boy eller juice. Juice tidigt på morgonen gillar inte min mage.
Nu till vinter kan det bli gröt till frukost. Såndär färdig som man köper i affären och slänger in i mikron.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Blev inspirerad av era goda frukostar, framförallt av Aggeelin så idag blev det hälsogröt med frukt, nötter och kanel 
Zabelle
#27 mmm, det låter gott
. Vad har du i den gröten? Jag kanske ska prova en ny