Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1461 ggr
Cristine
2

Varför bor du där du bor?

Är du född där eller är det på grund av din sambo/hälft eller annat?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[AshJ]
0

Hamnade här pga av studier. Och misstänker att det kommer föra mig vidare i framtiden också. Kul att bo på lite flera ställen. Men trivs bra där man är nu så det är lite svårt att slita sig för eventuella studier i framtiden som inte finns just i denna stad!

Fridaaaa
0

Hamnade här pga pojkvännen Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Var håller ni till, i södra, mellersta eller norra Sverige?

[AshJ]
0

Mellersta för min del! Ni andra?

Fridaaaa
0

#3 Södra Sverige, nere i Blekinge Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JereMina
0

Min pappa är född i Jämtland men vi bodde i Stockholm under min uppväxt. Så for jag till Östersund på sommarlov 1974 och mötte mannen i mitt liv och blev kvar!

Anders 50
0

Född här på gården och har inte haft anledning att flytta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jag är född i mellersta Norrland och håller mig nu efter mina 30 år utomlands i hemtrakterna.

[Pirkko,lino]
0

Då när jag kom över Östersjön (över 40 år sedan) "mellan landade" jag i Sigtuna kommun, men här är jag ännu. (Snigeln har inte kommit längre än så).

Glad

Cristine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flöt lilla snigeln över sittandes på huset kanske?Flört

[Pirkko,lino]
0

Nämen..den där måste jag pröva Cristine. Skrattande

Jag sparar bilden och övar på. Glad

Cristine
0

Skrattande

[Pirkko,lino]
0

Skrattande

JereMina
0

Ni är roliga ni Kyss

[Pirkko,lino]
1

#14 Eller hur JereMina. SkrattandeKyss

[peter54]
1

Jag hamnade där jag är för att jag och min fru ville skaffa hus på landet och för att hon ville ha pendlingsavstånd till ett universitet. Vi ville också ha kvar vårt sociala nätverk, vilket innebar att 10-15 mil var gränsen för flytten.

Jag har studsat runt ordentligt i Sverige tidigare, men nu är det slut med flyttandet, här blir vi kvar.

Glad

Loveradio
1

Hamnade i Umeå för 2 år sen blir det nu. Har bott i söder (Linköping) större delen av mitt liv men jag föddes i Umeå och har alltid känt att mitt hjärta tillhör Umeå och Norrland. Så då flyttade jag upp hit igen och det känns jättebra. Glad Skulle precis börja sista året på gymnasiet i Linköping men jag hörde hur Norrland kallade på mig så jag flyttade upp och fick börja en ny skola och gå om andra året igen. Men det gör inte så mycket.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
1

Kan tillägga att jag har min pappa här uppe också och hans sida av släkten. Andra halvan av släkten finns i Tyskland och mamma och min syster bor nere i Linköping. Så vi är lite utspridda.

JereMina
0

#17 Det var skillnad Linköping mot Umeå, det är en trevlig stad. Tyskland, va spännande!

Loveradio
1

#19 Ja både avståndsmässigt och på andra sätt också. Tycker att Umeå är en mycket trevligare stad :)

Ja min mamma är tysk så jag är halvtysk. Så har jag mormor, moster och några kusiner där. Och en hel del bekanta. Tyvärr ses vi allför sällan men det blir ju lätt så när man bor i olika länder.

JereMina
0

Pratar du flytande tyska då?

Loveradio
1

#21 Min mamma brukar prata tyska med mig ända sen jag var liten och jag svarar på svenska. Så på så sätt har jag lärt mig att förstå tyska helt flytande. Glad Att prata är ju alltid lite svårare men jodå, prata kan jag. Men det är lite hackigt.

WinterPrince
0

Jag bor där jag bor pga arbetet. Har inte särskilt sjupgående rötter utan mig gör det inte så mycket att flytta. Roligt att se nya ställen tycker jag.

Maria
0

Jag är född Göteborgare och även mina föräldrar. Mor och farföräldrar kommer däremot från Tjörn, Orust och Käringön. Så jag är från Västkusten i allra högsta grad.

Kommmer aldrig att flytta från Göteborg. Denna stad har allt jag kan önska. Närheten till havet, god fisk, natur, kultur och "goa" människor.

/Maria

zabelle
0

Jag är född i Lomma och trivs här. Älskar havet och har svårt att tänka mig att bo någon annanstans.

Zabelle   

stina63
0

Jag är född i Malmö trivs här, Men jag vill flytta från Malmö till Skurup

zabelle
0

#26 Blir långt att cykla till stugan då Förvånad

Zabelle   

flisan708
0

Har alltid bott i Borlänge förutom ett halvår då jag var au-pair. Det är en bra stad, nära till mycket. Det tar lite över två timmar till Stockholm om man känner för storstads puls. Lite över två timmar till fjällen om man behöver det lugnet.

Sen gillar jag Borlänge för att det händer saker hela tiden, kommunen vågar satsa på nya saker och har blivit dalarnas köpcentrum. Ikea kommer i slutet av nästa år samt en massa andra butiker. Det skapar arbetstillfällen till stan, vilket är positivt. Folk är trevliga och jag har mina bästa vänner här och de är guld värda. Det finns allt man behöver. Jobbet har jag i Falun men jag tycker det är positivt för då jag är ledig är jag ledig och jobbet stannar där. Min totala pendlingstid per dag är ca 60 minuter vilket är helt ok. Nu har jag svammlat på som vanligt!!! Jag trivs!!!

stina63
0

*27 hehe ja de blir lite långt,, Men då hade jag tänkt sälja den om jag hittar något som jag gillar med bottenvåning och trädgård,Skrattande

Namiko
0

Är född och uppvuxen i Umeå och har till och med fastnat för en specifik stadsdel som jag försöker ta mig tillbaka till. Sen ska jag bo där länge istället för att flytta runt varje år som jag gjort hittills sen jag flyttade hemifrån. Skulle nog aldrig få för mig att flytta till en annan stad.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Woozy]
0

Är född i Västerås och kommer begravas här.

Otroligt fin sommarstad med närhet till vatten och lek.

Dessutom så har vi ju Bandy här Glad

AnnL
0

Jag är född och uppvuxen i Höörstrakten i Skåne. Nu har jag flyttat tillbaka till Skåne, Hässleholm efter 6 år i Halland. Här är bra buss och tågförbindelser och jag har nära till min dotter och mina vänner. Här tänker jag stanna för jag stortrivs. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
1

varför jag bor här??

Jo för jag hade hästen i grannfastigheten. O så blev detta till salu.

På den vägen är det.

Lena.P är jag i verkliga livet.