Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 749 ggr
Cristine
0

Stövlar eller kängor

Vad använder du helst under vintern och ska det vara märkesskor?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Jag har helst stövlar, vill inte få snö på byxorna.

Märket bryr jag mig inte om bara dem är sköna, snygga och värmer bra:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag har ett par läderkängor som snart är 20 år. Jag brukar sköta dem med att smörja och vid något tillfälle tvätta med lädertvål.

Kängor är bra tycker jag då mina fötter varierar i storlek/tjocklek ibland under dagen och då är snörning bra.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker det är både snyggare och bättre med stövlar :)
Märkesskor brukar jag inte ha råd med.

zabelle
0

Nåt som är varmt. Sen vilket märke det är spelar ingen roll.
Har ett par gamla Graninge kängor som är jättevarma och håller fötterna torra. Dom är jag rädd om och smörjer in med läderfett så de håller sig länge.

Zabelle   

Toyan
0

Vilket som, bara dom är varma och sköna att gå i,inga märkesskor.

stina63
0

Känger har jag på vintern.

flisan708
0

Till vardags på vintern använder jag en kraftigare typ walkingskor, har kängor men ingen favorit precis. Om jag vill snygga till mig använder jag stövlar eller stövletter. Har problem med halgus falgus, så jag har svårt med skor.

Ecco skor är det jag brukar köpa för de kan jag gå i. Kan tipsa om Ecco receptor, som de har i walking modeller, samt sandaler. De är superbra med svikt. Visserligen lite dyrare. Köper skor ytterst sällan, så i längden blir det inte dyrt.

[peter54]
0

Jag använder Nike Air Pegasus året om, byter bara när de är slut och köper nya likadana.

Glad

[Sisa]
0

Kängor till vardags..då jag vill vara varm om fötterna. Lite finare stövlar..om jag ska vara "fin" Flört

Märke eller inte, huvudsaken jag vet att dom kommer att användas. Ibland går det precis lika bra med stövlar, eller kängor utan märke! Glad

Anders 50
0

Kraftiga ecco skor.

I skogen på jakt så gäller stövlar tills det blir kallt och torrt, sen blir det kängor.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Ecco är ett bra märke..fast dyrt! I gengäld brukar dom skorna / kängorna hålla i flera år..

[peter54]
0

Åtminstone förr gjorde Ecco sina skor av älgskinn. När jag jagade i Värmland på 80-talet kom en lastbil och köpte upp alla hela älgskinn av jaktlagen. Uppköparna höll dessutom med saltet. Vi fick 50 kr/st för skinnen.

Hur det är med Eccos tillverkning idag vet jag inte, men det går inte att sälja några älgskinn längre, de bränns upp eller grävs ner. Vansinne egentligen eftersom det är en otroligt stark naturprodukt som borde tas tillvara.

aggeelin
0

Den skomakare som vi brukar anlita för att laga skor menar att Ecco numera lever på sitt namn. En del av skorna är kvalite andra är det inte. Han lagar många många Eccoskor som är trasiga och anser att de är ofta är för dåliga i förhållande till priset. Sambon morrar över sina Ecco, jag vet inte, jag tycker att de är som alla andra skor.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnnL
0

Förr köpte jag alltid billiga vinterkängor som knappt höll en säsong. I fjol köpte jag ett par som kostade runt 800. Var varm och torr om fötterna hela vintern och jag kan ha dom några år till. Så det är nog idé att köpa lite dyrare skor som håller längre.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.