Fredagkväll - Söndagkväll
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
..eller Svammeltråden!!
Vad gör Ni en fredagkväll som denna ? Berätta!
Jag ska kolla på IDOL..gör det ibland då jag är ledig! Ska Du ? 
Ikväll ska jag se idol. dock är det 3-4 st som är med nu i fredagsfinalerna som jag kommer att byta kanal när dem ska sjunga, för tycker inte dem har talang alls:P
Sambon är hos sin pappa och tittar på fotbollen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mailar med min mailkompis, ska kolla på tv, kanske även jag ska se IDOL, annars blir det något annat. :)
Ska själv titta på Idol ikväll. Har inte följt dom så mycket. Har inte hunnet se de innan så det ska bli spännande se vem som är där
Jösses hörde att det har kommet snö redan i sverige, Lite längre upp
Kanske Ni sitter här ikväll ? 
Jag kollar inte på tv jag hör dem härifrån ändå. Jag tror jag ska klä en stol.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag sitter och bläddrar i en reseguide och tar det lugnt ikväll. Kanske blir av att göra en äppelpaj lite senare.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Sitter nog här en stund, kollar vad mina vänner på facebook har för sig och på ett annat forum.
Har inte sett mycket av Idol, möjligt att jag spelar in det och ser utröstningen.
Nu har jag satt på min favorit Adele på stereon på hög volym och Vargen la sig direkt under ena högtalaren, tror han gillar henne oxå.
En Björne Bryg är upphälld och avnjutes! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag kommer nog mest bara hålla koll på DHL, rolla med en kompis och äta pommes, haha.
Oh, och läsa manga! Har börjat läsa om mina böcker nu, och jag har en del så det kommer väll hålla mig upptagen ett tag i alla fall, haha 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Äpplepaj så gott.. Mums
Såg att det är fotboll på 4 ännu. Får se om det är slut innan idol börjar

Min kompis kom & hälsade på en sväng, samt åt kvällsmat med oss innan hon for vidare på fest.
Tonåringarna hjälpte till att laga tacos, mumsigt. Tacos & fotboll, en god kombination. Speciellt när det blev vinst.
Jag har lagt in lite trädgårdsbilder i "Trädgård i fokus".
Nu står tv;n på & jag glor lite "här" också.
Min kompis ramlar in framåt natten & sover över här, gillar det.
Funderar på om jag ska måla naglarna 
Vi har ätit gott med sonen och sen sett på inspelat Idol. Det finns flera falsksjungande ursliga killar som ser ut som om de var med i småstjärnorna men det är väl små "tolvisar" som röstar på dem. Nu är diskmaskinen klar och sen blir det lite film hoppas jag…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har kollat på fotboll, och nästan skrikigt mig hes. Ja, "ibland" är jag pinsam. Även sett Idol.
Nu vettef*n vad jag ska göra. Inge mer TV iaf. Rastlös…går väl och hämtar i ved *S
#10 Tacos är gott, haha. Men jag tänker gämt på Gabriel Iglesias när jag hör 'tacos' nu för tiden 

#12…jobbigt läge att vara rastlös…..tur att veden "ropar" 
#13 Taco för mej, påminner om en artist som kallade sig Taco. En av hans låtar var med i en reklam för ett tag sen, en upp-poppad variant. Sonen glodde på mej när jag hängde med i texten
"If your blue and….." Undra om den finns på youtube…
#14 Man vet ju aldrig, man kan ju kolla om den finns haha.
#14 Ja, eller hur hähäh….kanske tar och klyver lite med :))
Nu ska jag gå och lägga mig. Fredagen bestod av pizza och sen lite snacks framför TV:n, samtidigt som jag sitter vid datorn och syr korsstygn. Multitasking kallas det :P
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Somnade i soffan..men såg att den rödhåriga tjejen, vad hon nu heter, i IDOL åkte ur.
Dags att sova! Godnatt alla ni! 
Ja jag somnade också i soffan det är därför jag sitter här!
Vi har precis sett filmen Street kings.
Festade till med glass och Mums-mums.
Har även kollat på Hemnet efter lya i Västsverige. Lite jobbigt att hitta något då vi gärna vill fortsätta med samma hyra som vi har nu fast med fler kvadratmeter 
Mmmm äppelpaj blev jag sugen på, länge sedan jag åt.
Nej, det får bli en nattmacka istället och sen sova. 
Ja"Nu är det Lördagsmorgon. o i går satt jag o pratade skit med ena dotten o grannen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Undrar vad man ska göra ikväll då ? 
Jag såg en bit på Skavlan men sedan gick vi båda två och la oss för att läsa. Ganska tidigt en fredagkväll men min man var så trött och jag har inga problem med att läsa en stund.
Jag läste på min "platta" för första gången liggandes och det funkade hur bra som helst.
I och med att man kan ställa in ljuset så behöver jag inte ha sänglampan tänd.
Praktiskt.
/Maria
#3 Smart! =)
Är plattan som en liten dator? jag funderar på om man kan blogga från den? Kommer du in på alla Internetsidor som vanligt och ser det ut som på en dator?
#24 På ett sätt är den som en dator. Jag kan googla. Har lagt in olika nyhetstidningar, iFokus och Facebook.
Har skaffat en massa spelappar och som sagt kan nu använda den till att ladda ner E-böcker. Jag loggade in första gången med mitt bibliotekskortnummer. E-boken får man ha i 28 dagar.
Man kan blogga också fast jag tycker det är enklare via datorn.
Mina foton ligger också på den och då bläddrar den precis som om det vore ett album med ringpärm. Ganska fräckt.
/Maria
#25 Låter häftigt. 
Idag, lördag, ska jag få träffa min mammas ena kusin för första gången, eller ja halvskusin men hon räknar det som kusin (hans mamma är halvsyster med min mammas mostrar). Ska bli roligt! Fick reda på att vi är släkt för ca 1-2 år sedan :D
I kväll har grannarna bjudit på middag, ska bli kul. Vi bor 4 familjer i samma hus och bjuder varann på middag då och då, brukar bli jättetrevligt.
Zabelle
Jobbade igår, ska jobba i natt med.
# 29 Stackare..jag är glad att vara ledig!
Har gjort kålpudding och kokat dillkött..bra att ha då man ska jobba! 
Jag har varit hos mina föräldrar sen på förmiddagen var jag på stan handlade lite skor och tröjer.
Nu sitter jag här och mumsar i mej popkorn
# 31 Stina..har Du poppat dom själv ? 
Mmm….dillkött så gott!
Nu är det dags att äta gott. Vi är lite sena för vi åt sen lunch på stan. Nu ska jag tända ljus och göra fint här 
Det låter jättemysigt!
Jag vet inte vart den här dagen har tagit vägen. Vi har haft sovmogon och när vi åt god frukost hörde vi att en av samons söner skulle komma på besök. De har en dotter på 4 månader och nu ska hon få ett syskon! Innebär att när hon är ett år får hon ett syskon! jAG tycker att det låter mindre roligt att ha barn så tätt. Men det är som det är.
Idag åt vi lunch på stan och cyklade sen hem igen. Jag hade missat att lämna åter någor filmer så jag cyklade upp på stan med dem igen. Det var så skönt ute så jag cyklade en lång stund innan jag åkte hem. Sen har jag gjort nästan ingenting. skönt 
Idag har jag firat derbysegern med en cider samtidigt som jag syr och tittar på serier.
Imorgon är det dags att kliva upp tidigt igen…
Mvh Emelie & Jack
#37 Grattis Emelie och Winter Prince!
Själv så har jag nyss kommit hem från en födelsedagsfest….ganska nykter!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
För mig blev det en oplanerad övernattning hos en vän igår och idag har jag mest tagit det lugnt och ätit sushi :)
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#39 Sushi är sååååå gott 
#40 Eller hur, blev överlycklig igår när jag hittade några överblivna nori-ark i skafferiet efter att ha varit sugen på sushi i flera veckor :)
Snart är helgen slut..imorgon väntar vardagen och jobbet igen!
Helgerna går för fort
. Nu är det redan kväll. Jag har kommit hem från yogan. Ute regnar det. Nu äter jag ostkaka, blåbär och keso, söndagsgott! När jag kom hem stod här 4 kg broccoli som jag ska förvälla och stoppa i frysen. Fullt kommer det att bli men bra att ha 
Kvällen ikväll har spenderats i soffläge. Det har varit en intensiv dag, men med bra resultat. Nu blir det hopp in i duschen och sen blir det sängen direkt. Kanske läsa något kapitel i boken!
Ses nästa vecka LK!
Mvh Emelie & Jack
#41 Ååååh, lyllos dig!! *o*
Och jag är faktiskt glad att helgen är slut, då kommer ju mina dockor fortare
Dom är på väg från Tyskland nu, sist jag kollade. Så sjukt taggad att få hem dom!
Och jag lovar, bilder kommer komma upp (då jag hittar kameran
)
Ikväll är det lugn & ro.
Färgat håret (kastanj) :P
Här har vi tagit en stund framför TVn hela familjen. Först tittade vi på serien om naturfolken och sedan på galningen från Svinarp - Starke Man.
Nu sover alla utom jag. Funderar på om jag ska grädda frukostpannkakorna nu så att jag slipper gå upp före 6 imorgon bitti.

Mina älskade dockor har lämnat Danmark nu tror jag, så dom borde vara framme idag. Så sjukt glad och exalterad just nu, haha får se om jag kan sova. 
Urk…sitter och är både arg och orolig över 15 årige sonen, Han skulle sova hos sin pappa, men varken ha eller jag vet var han är !!!Jäääkla unge!!!
Och sen fick jag höra av en snäll granne till mig, att min närmsta granne hade klagat för alla deltagarna på grannfesten, om min skräphög som jag tillfälligt har på tomten, och hade även ring bruksägarna *phuhuuu* och inte pratat med mig först? Gamla sofforna och det hade bara legat där i 4-5 d.
Tur att jag inte gick på den grannfrämjafesten. Fast, då hade han nog inte sagt något sa min snällgranne.
#48 Jag är nyfiken på dina dockor. har även tänkt fråga dig om tips på bra Mangaböcker/filmer och så, min 16-årige son är i "den" världen ;))
#49 Sucks to have a neighbour like that 
Manga kan jag lätt säga xxxHolic, Death Note, DNAngel, Bleach, Oh! My Goddess, och Fushigi Yuugi är några av mina favoriter som inte är typiska tjejmangor i alla fall.
Sen, dockorna är asiatiska ball jointed dolls, alltså kulledsdockor. Dom två jag har beställt är Apollo och Ju. Apollo är 60cm och Ju är 42-43cm 
Man kan, utöver det vanliga byta kläder på dom, även byta ögon och peruker, och då dom är ledade nästan som en människa kan dom stå i oändligt många poser. Dom kan bara vara som prydnad, men väldigt många hittar på bakgrunds info om dom och ger dockorna en personlighet, och har fotosessioner med dom.
Hiihii, har velat ha en bjd i flera år nu, så är jätteglad att dom är på väg nu, äntligen! 
#50 Ja, usch, jag mår inte bra när det är så här. Vill bo grannfri :))
Tack söta för dina tips. Lukas sa att han har kollat på dem som du räknande upp, och så tackar han förstås :))
Ska kolla docklänkarna :))
Häftiga dockor, och stora! :))
Också kollat på Dockorna..Fina.
ByBo skit i pratet..Fins alltid någon som tycker.""Inklusive Mig""jag kan tycka till i bland…
ja sitter här. är ju uppe oftast tidigt o då är jag på Daton..Sen så har man ju lite o göra o bör inte sitta o kolla här. För Daton suger Tid o Energi..""Tycker Jag..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#51-52 Haha inga problem. De mangor jag räknade upp är dom jag läser utöver ett par 'tjejmangor' som Tokyo Mew Mew och Magic night Rayearth (TROR det var så den hette, men är inte säker på stavningen
). Alla är starkt rekomenderade från min sida i alla fall 
Och ja, bjd är ganska häftiga. Finns så många olika storlekar och modeller också. Vissa är mänskliga, andra (som Ju) har andra öron eller nåt annat som ger ett fantasy element till dom.